1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

vraag me af of ze je hebben laten zakken op die vraag.
    vaak ziet zo'n examinator al aan het eind van de straat of je kunt rijden of niet.

2. Someone

Someone GAMES!

Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt tijd dat ik begin aan rijlessen.. Ik stel het steeds uit!

3. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan ik me helemaal niet voorstellen :eek:
    Ik kon niet wachten tot ik oud genoeg was om te beginnen.
    Kan ik ook is ergens heen rijden ipv altijd afhankelijk te zijn van anderen..

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben ook pas vorige maand begonnen(word oktober alweer 20). Gewoon steeds geen tijd voor gehad, en ik wou niet zodra ik genoeg geld had beginnen.
    Lekker een leuk saldotje opgebouwd zodat ik ook nog kan leven naast m'n rijlessen.

Shit wat is het toch achterlijk duur zeg..

5. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 situaties geschetst.

Jullie mogen zeggen wie er voorrang heeft.

En waarom heeft diegene voorrang volgens jou?

situatie1

situatie2

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  6. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Situatie 1:
    De rechter auto heeft voorrang. Volgens mij geldt hier gewoon rechts gaat voor?

Situatie 2:
    Hier heeft de auto voorrang. De voetganger zou alleen voorrang hebben als de auto van dezelfde weg zou komen. Volgens mij. :+

7. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom stel ik de vraag ook, ik weet bij beide het antwoord niet zeker. ;)

8. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag weer rijles om 3 uur als afleiding voor dat terror examen Frans.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    In situatie 1 zal rechter auto eerder op de weg rijden, terwijl jij dan moet wachten op de opstelplek. Is ook beetje afhankelijk van de situatie. Kan best zijn dat jullie gelijktijdig aankomen en dat je voor kan. Eerst kijken of je naar opstelpositie kan (of gelijk door kan), mocht je op opstelpositie staan, kijken of je kan gaan.

In situatie 2 heeft voetganger naar mijn weten voorrang. Bij een doorlopende voetpad hebben voetgangers voorrang als je hun weg kruist en is vaak een soort in/uitrit constructie, waar je overige verkeer voor moet laten gaan.

10. friden

friden Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    25Juni ga ik op voor m`n theorie-examen.

Nu maak ik echt absurd veel oefen-toetsen van het CBR (via die website van het CBR). En 9 van de 10 keer slaag ik wel, een enkele keer dat ik èèn theorievraag teveel fout heb.

Wat is jullie ervaring hiermee? Als je de oefentoetsen slaagt dan slaag je bij het examen normaal gesproken ook wel of zit er bij het examen weer een degelijk verschil in vragen?

Misschien een onnodige vraag, maar ik merkte bij mijn brommer dat het echte examen ook veel slechter ging dan de oefenexamens...

11. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Oefenexamens waren bij mij moeilijker dan het echte examen.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hmm.. HEb woensdag theorie, moet alleen nog beginnen met leren.. Heb pas twee van die oefen theorie dingen gemaakt, en beide gefaald.:+

Lessen gaat wel goed. Gister les 23 en 24 gehad. Moest een random locatie in de tomtom selecteren en daarheen rijden. Als we daar waren moest ik een speciale verrichting doen(achteruit bocht, inpakeren, file pakeren etc) en dan was het op naar de volgende random locatie.
    80% v/d les heeft m'n instructeur met z'n voeten op het dashboard gezeten, en heeft me één keer een opmerking moeten geven hoe het iets beter gekund had in een bepaalde situatie.

Zodra ik m'n theorie heb word het afrijden dus!:thumbs:

13. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bij situatie 2 gewoon de auto hoor. Voetganger gaat dacht ik alleen voor bij zebrapad of zelfdeweggaatvoor. Maar misschien zit ik wel fout hoor.

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik denk dat de voetganger voorrang heeft. Hij blijft rechtuit gaan op zijn weg (voetpad) en de auto moet dat pad kruisen, dus heeft hij geen voorrang.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, de voetganger heeft voorrang. Als de stoep doorloopt, en de weg niet heeft de voetganger gewoon voorrang.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    heerlijk[​IMG]

Morgen 0900 m'n theorie, lig ik met voedselvergiftiging ziek op bed...
    Voor vanavond ook al m'n rijles(2 uur) voor vanavond af moeten zeggen. Gelukkig hoef ik er niet voor te betalen.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Whaha, nauwelijks geleerd, maar toch gewoon m'n theorie in één keer gehaald.
    Was nog ziek ook!

En nu dinsdag een datum prikken voor m'n rij examen:)

18. MonkeyXXL

MonkeyXXL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes hoor, ik deed er langer dan 1 keer over :p

Ik heb een vraagje, ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald. Nu heb ik een paar keer in mijn moeders auto gereden. Dat ding is eigenlijk te klein voor mij, maar dat is niet het probleem. De koppeling is echt heel anders dan de lesauto waar ik in reed. Ik liet redelijk vaak de motor afslaan:'-( Nu zullen jullie zeggen dat het een kwestie van wennen is(denk ik). Maar heeft misschien iemand tips, want ik wordt nogal zenuwachtig als ik moet wegrijden:+

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Je lesauto was zeker een diesel en je moeders auto benzine? :+ Het is vooral wennen ja. Iets wat ik ook merkte is dat ik bij me les auto op de koppeling kon wegrijden, maar bij de benzine auto van me moeder moest ik gas bijgeven omdat de auto anders afslaat.

20. MonkeyXXL

MonkeyXXL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja dat was het geloof ik. Ja een vriend van me zei dat ook al extra gas geven en dan af en toe geef je te hard gas en dan vlieg je opeens naar voren8). Maar bij een benzine auto moet je dus echt elke keer gas bij geven? En niet op dezelfde manier zoals ik het bij een diesel geleerd heb?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina