1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik kreeg hetzelfde scherm Flix, het lukte niet op m'n pc maar wel op de pc van m'n broertje, erg vreemd. Gisteren trouwens geslaagd voor m'n theorie! Deze maand hopelijk afrijden.

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Zo, theorie nu wel gehaald :)

Gevaarherkenning 18/25 goed en bij Verkeersregels en inzicht 35/40 goed :)

Gelijk m´n instructeur een sms'je gestuurd. Hij gaat nu een proef examen inplannen en dan kijken of ik goed genoeg kan autorijden om voor het echte examen op te gaan.

\o/

3. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Op 't randje:+.

Grapje, gefeliciteerd en succes met je praktijk!

4. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Het was wel degelijk op het randje.:+ Maar dat maakt niks uit gefeliciteerd en hopelijk mag je snel afrijden.

5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zo hier nog iemand die gaat beginnen aan de rijlessen. Heb echt 1 keer een half uurtje in een veels te kleine auto gezeten (van me ma) en toen maar gestopt omdat de koppeling begonnen te stinken :+
    Heb een intake van 2.5 uur misschien wat lang voor een eerste rijles, maar hoop dat ik dan de basics wel onder de knie heb. Ben echt zenuwachtig als de pest! Vervolgens de 30ste me theorie, en dan kijken of ik dmv een spoedpakket snel me rijbewijs kan halen. Ga namelijk vanaf de 18e 6 weken geen rijles kunnen volgen, en het lijkt me dat als je voor die tijd gaat lessen dat je het meeste wel weer vergeet..

6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Tof!

2,5 uur is inderdaad best een tijd maar als je eenmaal lekker aan het rijden bent gaat de tijd best snel. Dat had ik tenminste. Zenuwen zijn normaal, bij mijn eerste les had ik het een kwartier van te voren echt niet meer. Gewoon over je heen laten komen. Ik zou als ik jou was de lat in ieder geval niet te hoog voor jezelf leggen door dingen te willen haasten, dat geeft alleen maar extra druk en als je daar niet zo goed mee om kunt gaan maak je het jezelf alleen maar moeilijker dan noodzakelijk is. Daar had ik zelf namelijk last van :+

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha ik had geen tijd om zenuwachtig te worden voor m'n eerste les.
    Die dude was 15 min te vroeg, dus precies op het moment dat ik een klein beetje zenuwen voelde, stond ie er al8)
    Wel moest ik na 15 min echt pissen als een paard, waarschijnlijk door de zenuwen8)
    Mijn afrij datum staat vast, op de 17e.
    Ik had zelfs maandag al terecht gekund, alleen ik had en plannen, én ik kan nog wel 2/3 lesjes gebruiken voor de zekerheid.

8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Het viel mij trouwens ook op dat er geen wachtrij staat voor praktijk examen! Ik vroeg of het mogelijk was om voor de 18e af te rijden, en wat de instructeur betreft kon ik de 30e al afrijden.

9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb me eerste rijles gehad, was uiteindelijk allemaal zeer goed te doen. De auto waar ik in rijd (Corsa Diesel) rijd aardig makkelijk dacht ik zo. Begon de dag met 10 minuutjes alleen sturen, voetenwerk deed de instructeur, is gewoon spelen :9 Daarna op een afgelegen parkeerplaats leren remmen, schakelen etc. En toen na een half uur al vrij door het gebied rijden. Schakelen enzo ging steeds soepeler, motor sloeg wel een paar keer af, maar boeie. Wel klote dat er zoveel rotonde`s in mijn buurt liggen. Uiteindelijk nog hellingproef geoefend en een snelweg gepakt :)
    Wel nog bijna iemand doodgereden in Diemen, fietser sloeg 2 meter voor de auto linksaf zonder voorrang, moest ff snel uitwijken...

Edit: Inmiddels Theorie ook binnen, was goed te doen. 2 fout in de kennisvragen, 5 in de gevarenherkenning.

Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Dinsdag kan ik eindelijk proef-examen doen :F: Telt gewoon als een normale les maar dan zit er een collega van de rij instructeur bij. Heb verdomme bijna 3 weken niet gereden omdat hij 't aan het 'regelen' was voor me. Hoop niet dat ik het verneuk, om vervolgens te moeten horen dat ik nog wat lessen erbij moet kopen. Ben er nu wel een beetje klaar mee :+

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Telt dat als een TTT?

Mijn instructeur heeft ook een paar "examens" met me gereden. Dat was dan gewoon naar het CBR bureau rijden. En vanaf daar deed hij alsof hij een instructeur was van het CBR en moest ik alles zelf doen(ene keer op tomtom rijden, andere keer op zijn aanwijzingen).
    Achteraf vertelde hij dan of , als het een echt examens was, of ik geslaagd was of niet. Ben 2 v/d 3 geslaagd(eerste niet).

De laatste 3/4 lessen heeft m'n instructeur eigenlijk alleen maar om zich heel open kijken tijdens de lessen met z'n voeten op het dashboard en flink slap ouwehoeren met me.
    Het gaat met andere woorden gewoon goed dus:)
    17-8 staat m'n examen!
    Ben er niet eens zenuwachtig voor omdat ik toch wel slaag als ik gewoon zo rij zoals ik dat tijdens m'n lessen ook doe.

12. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Nee, telt gewoon als een normale reguliere les. Ik weet niet of het elders ook zo is, maar mijn rijschool geeft examen garantie. Wat betekend dat als ik de eerste keer niet slaag, ik nog een keer examen mag doen op hun kosten. Met zo'n 'proef-examen' zijn ze dus zelf ook iets zekerder van hun zaak als ze mij laten op gaan voor het examen.

Ben een beetje zenuwachtig voor morgen, wat voornamelijk komt door het feit dat ik inmiddels al drie weken niet meer heb gereden. Bijzondere verrichtingen zijn niet mijn sterkste punt (de ene keer lukt het wel, de andere keer niet), dus ik ben bang dat ik die ga verkloten en daarmee dus het proef-examen.

Nja, ik zie het wel...

Edit: Hoe zit het trouwens met het aanvragen van het echte examen. Je moet je rijschool machtigen ofzo? Kan ik dat nu al doen of moet ik wachten op de instructies van mijn instructeur? Neem aan dat daar ook nog een aantal dagen/weken overheen gaan.

Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  13. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Koud kunstje. Je moet via DigiD op de cbr site je rijschool machtigen om een examen aan te vragen. Zodra je dat doet krijgt de rijschool een mail dat ze je examen aan kunnen vragen. Als het goed is moet je dat nu al kunnen doen, en zodra je het gedaan hebt kunnen zij een minuut later al je examen aanvragen.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb ik goed nieuws voor je. Speciale verrichtingen gaat niet of je hem goed parkeert. Maar of je het veilig doet, dus goed kijkt en dergelijke.

Ik moest op me examen file parkeren, maar hij stond echt helemaal kut. Maar toch ben ik geslaagd, omdat ze alleen letten of je het veilig doet en goed let op je omgeving.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd. Ze verwachten ook niet of je perfect rijdt oid.
    Ze kijken of je de basis door hebt. Het kijken en of je veilig rijdt etc.

Ze weten ook wel dat je pas echt goed kan rijden als je 2/3 jaar ervaring hebt.

16. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb (Nu bijna 2 jaar) foutloos filegeparkeerd! _O_

8)

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat bedoel ik:+

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het nog steeds niet, kan het alleen vooruit in een groot vak :+
    Achteruit probeer ik het niet eens.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het eigenlijk wel makkelijk. Als je er maar de tijd voor neemt, en nog weet hoe je het moet doen:+

Ik zag laatst zo'n meid hier uit de straat. Die heeft nu een klein jaartje d'r rijbewijs.
    Die ging achteruit inparkeren, er waren 5 lege parkeerplaatsen naast elkaar( Je weet wel zo | | | | | :+)
    Ze kreeg het gewoon voor elkaar om precies in het midden tussen twee vakken in te parkeren8)

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ja, met achteruit inparkeren sta ik ook vaak vrij ver naar 1 kant van een vak. :+ Maar goed. Niet zoals hierboven iig. :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina