1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zo te horen is er nog hoop dus :+ Fileparkeren gaat me beter af dan achteruit inparkeren. Bij die laatste vergeet ik elke keer waar ik ongeveer zou moeten gaan staan :'-(
     
  2. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Heb ik ook wel een beetje. Maar soms als ik smiddags vrij ben pak ik de auto en rij naar een parkeerplaats en gan dan in parkeren totdat het goed lukt. Vind ik eigenlijk ook wel een beetje slecht van de rijschool van mij dat ik het nooit echt goed heb geleerd. Weet echt niet meer wat de dingen zijn waar ik op moet letten en wanneer ik moet insturen.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij mij word dat eigenlijk wel eens in de drie lessen wel toegepast.
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo krijg ik het geleerd ja.

    Spiegel gelijk aan het einde van het derde vak, beginnen met achteruit rijden, eind tweede vak beginnen met insturen, en dan rustig achteruit blijven rijden tot je goedstaat.
    En dan vraagt ie: staat er eigenlijk een paaltje achter de auto? en daar weet ik eigenlijk nooit een antwoord op:+

    Maargoed, ik heb ook het gevoel dat ik een super goede instructeur heb. Hij leert me ook echt auto rijden, dus ook hoe je aso snel kan optrekken, wat je moet doen als iemand flinkt te kleven zit achter je. Allemaal dat soort dingen.
     
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha herkenbaar, doe ik ook af en toe met de instructeur, lekker sprintjes trekkenO-)
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat deed mijn instructrice nou nooit. :+

    Maarja, nu ik mijn rijbewijs heb, ben ik wel beter gaan rijden en weet ik ook wel hoe het moet. :p Tis niet zo moeilijk. Gewoon heel ver je gaspedaal intrappen en toeren hoog op laten lopen. :)
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Maakt niet uit als je niet in het midden staat. Als je maar in je vak staat. Maar in het midden van 2 vakken is wel triest als je een jaar je rijbewijs hebt :+
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee grappig die moest ik gistermiddag oefenen. Moet zeggen dat het best makkelijk is om zo in te parkeren:)
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Nu nog wel, omdat je gewoon rustig je tijd (moet) nemen. Maar als je gewoon even snel wilt inparkeren, gaat het best vaak fout 8)
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Achteruit inparkeren op een lege parkeerplaats kan ik ook niet.
    Kan het alleen tussen twee auto's, omdat ik altijd te lui ben om m'n spiegel op die streep te mikken.
     
  12. Remco

    Remco Guest

    Hahaha dat is helemaal apart, maar als het helemaal leeg is, zet je hem toch gewoon vooruit neer?
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Voor m'n werk moet ik altijd achteruit inparkeren. Maar als er 1 auto staat lukt het ook wel. Dan zet ik hem daar gewoon naast. Die strepen zie ik nooit dus ik heb een auto nodig als referentie :9 En anders moet ik een keer steken. Ach :+
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Net tijdens m'n rijles moest ik weer 2x vooruit, 2x achteruit inparkeren.
    Met vooruit inparkeren weet i kniet precies wanneer je moet insturen, dus gok ik maar wat. Sta gewoon elke keer weer goed8)
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Haha ik weet dat ook echt niet. :+ Maar goed. Vooruit inparkeren is ook easy as shit.
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Volgens mij als je linker/rechter buitenspiegel ongeveer op dezelfde lijn zit als de lijn van het parkeervak.
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het altijd lekker op gevoel. Autorijden is gevoel, als je teveel moet gaan nadenken wordt het er niet beter op vind ik.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Inderdaad. En sowieso met dat inparkeren... alsof je altijd zo haaks op de vakken gaat beginnen met inparkeren. Meestal positioneer je de wagen zo dat je maar weinig hoeft te sturen om hem in het vak te krijgen.
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, denk dat er maar weinig mensen zijn die hem echt parelel gaan inparkeren. Ik steek hem altijd gewoon eerst de andere kant op, zodat ik al amper hoef in te sturen, gaat een stuk simpeler en sneller.

    Dit soort dingen ga je pas merken nadat je klaar ben met je rijbewijs. Dan pas begint het echte rijden en dan merk je ook dat je heel veel dingen die je tijdens rijlessen leert eigenlijk nooit meer toepast.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nou, proef-examen gedaan. Ging niet geweldig uiteindelijk, was zooo zenuwachtig :{. Mag nog geen echt examen gaan doen. Nog ongeveer 4 á 5 lessen nodig om de laatste dingetjes eruit te werken. Ik denk zelf dat het ook meespeelt dat ik drie weken niet heb gereden. Niet omdat ik op vakantie ging, of de instructeur, maar omdat ze het aan het ´regelen´ waren...

    Deed een aantal stomme dingen :+ Op een parkeerplaats tegen het verkeer in gaan rijden :emo: En juist op dat moment kwam er ook een auto uit die richting :lol: Stop opdracht helemaal verkloot, stonden helemaal geen auto´s :F: en ik vergat bijvoorbeeld bij het wegrijden uit m´n straat richting aan te geven.

    Gelukkig ging niet alles slecht. Omkeer opdracht was goed, had ie niets over te klagen. Fileparkeren was ook goed, kon wel iets strakker maar kon ie mee leven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina