1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar als je nog 4 á 5 lessen nodig hebt, waarom vragen ze dan nu niet meteen voor over 4/5 weken je rij examen aan?

Want als ze het na 4/5 lessen gaan aanvragen, ben je zeker weer 2/3 weken verder voordat je echt kan afrijden.
    Weet niet hoeveel lessen/uur je in de week rijdt maar dan tikt het toch wel weer redelijk aan.

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Kan nu pas 20 augustus weer rijden :) Instructeur gaat even twee weken op vakantie. Had een pakket van 35 lessen gekocht en zit nu op 31 lessen. Moet er dus misschien wat bij kopen, helaas.

3. Remco

Remco Guest

Da's wel lelijk, kleine rijschool zeker? Als bij mij m'n instructeur destijds op vakantie zou zijn gegaan, kreeg ik gewoon een andere instructeur.

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ja ze zijn maar met 3 man. Die andere twee zaten voor de komende weken ook al vol.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Tss doe je het niet met de handrem? O-) Ik heb 1x een poging gedaan (was ruimte zat), maar ik ging niet glijden ofzo :9. Dus dat was niet zo'n succes. :+ Maar ik weet de exacte volgorde van handelen ook niet.

Ohja wat ook wel mooi is is dat ik soms voor de lol al de motor uit zet als ik het parkeervak voor 't huis oprol. Één keer trok ik alleen ook de sleutel al uit het contact waardoor hij in het stuurslot sprong, ging bijna de bosjes in. 8)

6. JeePee

JeePee Guest

Haha. In m'n eigen wagen is de handrem net niet strak genoeg om hem om te gooien (behalve in de sneeuw). Met de auto van m'n ouders wel een paar keer gedaan maar toen kreeg ik de bekende 'dit is de laatste keer dat je in deze auto zit!!' preek weer :+ Terwijl hij snaarstrak op de oprit stond :+

En de handeling? Tja, insturen, snokken, tegensturen en op gevoel een beetje met de voetrem spelen. Klinkt spannender dan dat het is. Met stationwagons is het af te raden trouwens :+

7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Met een station kan het toch ook prima? Is gewoon wennen, maar kan net zo goed. Zoals je al zei gaat het op 'gevoel', zelfde geld voor stations ;)

Hoor zelf bij een Volvo 850 clubje en daar gaat het iig prima mee. (en ja/nee de auto is kwestie van smaak, maar wel het toonbeeld van een goede Volvo)

@ Winterbase: Ik zou bijna zeggen: 'Ze maken maar tijd voor je'. Jij bent de klant (en dus koning), vergeet dat niet. De rijschool waar ik zat met de motorrijles had ook van die grapjes... ben er uiteindelijk ook opgestapt na mijn eerste examen (motor heeft 2 examens). Ja kom nou... zij bestaan om mij een dienst te verlenen, niet anders om ;) Uiteindelijk bleef er daar maar uitstel komen en zei maar zakken vullen met 'onwetende' leerlingen.... Ik kan niet oordelen over jouw rijschool, maar ik weet van sommige zaken die eigenlijk niet acceptabel zijn van andere rijscholen. En voor hun 10 andere die staan te springen om jouw les te geven.

Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  8. JeePee

JeePee Guest

Het is meer een ruimte kwestie :+ Als je 'm hier dwars gooit dan past 'ie niet meer in de straat haha.

Maar zolang de handrem op beide achterwielen aangrijpt kan het met elke auto natuurlijk.

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Nee joh, vaak gedaan met een Mondeo, enige grote verschil is dat die kont je ineens voorbij komt jagen als je niet oplet. Sta je achterstevoren :+
    Oh, en de electronica uitzetten, anders doet 'ie niks :D

En over inparkeren; had het bij mijn rijlessen ook niet echt gehad, ja, alleen in een Toyota Corolla. Daarna mocht ik voor werk in een VW Crafter (L4H2 voor de liefhebbers :+) gaan rijden en hem overal achteruit inparkeren. Wel even andere koek doordat dat kreng toch een tikkie langer is, ook achter de achteras 8)

Rij elke auto dus ook zonder problemen in alle gaten, das het enige handige eigenlijk, verder zijn die auto's ondingen ^^

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn rijschool heeft maar één man, en heb nooit dat soort problemen.

Heb alleen een keer gehad dat iemand anders MIJN rijles had verplaatst8)

Ik had op een dinsdag 14:15 staan. 14:30 was ie er nog niet, dus ik bel 'm op van yo, hoe zit dat.
    Zegt ie je hebt vrijdag toch opgebeld dat je niet meer kon en dat je woensdag 1300 wou rijden?
    Dus ik zat echt zo van ja wtf:+
    Dus die woensdag liet ie z'n voicemail bericht horen van die dude die dus afgezegd had. Daarin zei ie echt dat hij die dinsdag 14:15 niet kon8)

Toen dacht m'n rijinstructeur dat hij mij verkeerd in de planning had gezet.
    Uiteindelijk heb ik gewoon die les van woensdag gekregen terwijl eigenlijk die jongen daar wou. Ook kreeg ik die les maar cadeau ivm het "ongemak".
    Kon er wel mee leven:+

11. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb morgen praktijk examen. Ben benieuwd. Volgens de instructeur(s) ben ik nog niet constant genoeg met me kijken, maar voor de rest ben ik er geheel klaar voor. Als het een beetje meezit op de weg en met de examinator dan moet ik hem halen.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Succes dan maar!

Ik vergeet nog wel eens bij het nemen van een bocht over m'n schouder te kijken:+
    Dus eerst kijk je voordat je je richting aan gaat geven, en als je dan daadwerkelijk afslaat moet je dus nog een keer kijken. Die laatste wil ik nog weleens vergeten:+

Anyhow, over een uurtje m'n (hopelijk) laatste rijles. Volgende week afrijden.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Heb je niet voor het afrijden nog direct een rijlesje?

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik in ieder geval wel, ff lekker een uurtje inrijden voordat het feest begint.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja tuurlijk wel, alleen dat zie ik niet echt als les:+

Maargoed, have it your way;

Over 10 min m'n laatste les zonder daarna af te moeten rijden

Nu blij?!:+

16. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Yes geslaagd :D
    Alles ging prima, examinator had niet eens commentaar achteraf:)
    Morgen het pasje aanvragen!

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nice, gefeliciteerd!

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gefeliciteerd!

Volgende week weer m'n rijlessen hervatten, 2/3 rijlesjes nog en dan afrijden. Rij instructeur raadt het aan om eerst nog een TTT te nemen, maar aangezien dat even duur is als een praktijkexamen doe ik persoonlijk liever meteen mijn examen. Wat vinden jullie?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Ik heb altijd al gezegd: TTT is geldklopperij..
    Als je zakt voor je examen is je TTT gelijk ongeldig :emo:
    Plus, tijdens je examen moet je als bijzondere verrichting inparkeren, daar kun je weinig fout doen zolang je gewoon blijft kijken. Kun je 14x steken, mag gewoon.

Oftewel, echt niet doen man. Als het echte rijden ook in 2x kan.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja precies, wat heb je eraan als TTT+examen even duur is als 2x examen doen.. Ga dan ook gewoon zeggen dat ik geen TTT hoef. Mijn TTT is gewoon die les 1 uur durende les voor het examen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina