1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ja, hier licht het er aan wie je hebt. Ik belde om 13.00, toen zeiden ze dat ze hem niet hadden. Ik geloofde er geen fuck van en belde om 14.00. Zegt dat vrouwtje dat hij er al de hele dag ligt :mad:

Gewoon bellen dus :+ Desnoods 2 keer 8)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Even een schopje. Snap er nou echt niks meer van. Lijkt wel of elk theorieboek/programma wat anders zegt met betrekking tot voorrangsregels.
    Eerst moest ik voetgangers die op het punt staan over te steken voor laten gaan, net in een applicatie boeit het niet of je voor haaientanden of stopbord staat, voetganger moet dan altijd wachten omdat het geen bestuurder is. :confused:

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Een voetganger moet je alleen voor laten gaan op punten waar een zebra pad is. Tenzij het iemand slecht ter been is (ouderen, gehandicapten) die moet je namelijk OVERAL voor laten.

Ook moet je voetgangers voor laten gaan als je zon straat ingaat en daarmee over een stoep gaat(beetje lastig uit te leggen) Dan moet je voetgangers ook voor laten.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Overgang van weg naar woonwijk bedoel je nitram?

Meestal zijn die voorzien van een drempel, dan hebben voetgangers ook voorrang.

Stopborden zijn bedoeld voor weggebruikers, niet voor de voetgangers. Als je dat stopbord weg haalt heeft de voetganger ook geen voorrang.
    Wat Nitram zegt zijn de enige uitzonderingen.
    In de praktijk is het een kwestie van je bui wanneer je een voetganger voor laat op andere plekken dan zebrapaden.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, dan loopt de stoep vaak door en is er een drempel.

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Doorlopende troitorband bij in/uitrit, of inderdaad zebrapad, of als voetganger rechtdoor gaat en jij afslaat (en hem daarmee hindert).
    Bij zo een wegversmalling moet je ook al het verkeer van andere kant voor laten (als jouw pijl rood is) en bij een onverharde weg zijn het dacht ik enkel bestuurders die je voor moet laten gaan.
    Dat moet ik iig even onthouden en dan doe ik vanavond of morgen nog eens zo een test, dan zal het denk wel beter gaan.

7. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet voetgangers toch altijd voor laten gaan als jij bijv. rechtsafdraait een straat in en je kruist daarmee het pad van de voetganger? (Dus ook als er geen drempel enz. ligt)

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Jup, dat zei ik ook in post boven je, als je afslaat en voetganger vervolgt zijn weg / gaat rechtdoor, waardoor je hem hindert.

9. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, doelde ook meer hierop:

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoelde ik ook, er is niet altijd een drempel maar wel vaak. Als het gewoon een normale kruising is hoef je voetgangers niet voor te laten gaan. Alleen waar de stoep doorloopt.

11. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb vanavond mijn eerste theorieles gehad en dan morgenochtend en dinsdagavond nog een. Het is op zich wel fijn aangezien je nu al kan oefenen met het beantwoorden van vragen en al merkt dat er toch wel een paar instinkers in zullen zitten.
    Vanavond hebben we een oud examen gemaakt met alleen maar ja en nee vragen. Dit waren 50 vragen maar je mocht maar 5 fouten maken. Het was niet echt moeilijk maar sommige dingen moest ik toch wel even gokken. Ik heb het theorie boek ook nog helemaal niet doorgelezen. Overigens was ik wel de enige die geslaagd was voor dit examen.\o/\o/

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf dinsdag mijn theorie examen. Ga de komende dagen nog wat oefenexamens maken en theorieboek nog eens doornemen. Beter haal ik het gewoon in 1x.
    Dan heb ik daarna enkel nog de nodige rijlessen te gaan. Heb er nu 20 gehad en gaat al best lekker, maar inzicht moet nog stuk beter. Bepaalde situaties op tijd zien en erop reageren en dergelijke. Maar dat gaat wel goed komen. Ook al zit ik tussen de 30-40 lessen, dat papiertje komt er wel.

Laatst bewerkt: 16 jan 2009
  13. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tijdens die theorielessen maken wij ook allemaal oefenexamens. Morgen van 09:00 tot 13:00 oefenexamens maken.8)
    Ik heb zelf nu 21 lessen gehad en hoop binnen 3-4 weken mijn praktijk examen te mogen doen. Het rijden gaat wel lekker alleen moet ik echt beter over mijn schouder kijken en niet in een beweging in de binnenspiegen, buitenspiegen en dan over mijn schouder kijken. Dat zijn wel dingen waar ik nog aan moet werken. Ook het inzicht kan nog wel groeien zoals jij zegt. Het inschatten van sommige situaties is soms wel lastig. Zo werd ik laatst rechts ingehaald door een motor toen ik aan het invoegen was op de snelweg. Dat was wel even schrikken.

Ik rij sinds donderdag ook in een nieuwe lesauto. Was wel even wennen het eerste uur maar daarna reed het weer als vanouds. Hopelijk slaag ik in één keer.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat kijken heb ik ook. Wil ook nog wel eens in een vloeiende beweging de spiegels pakken, of een spiegel overslaan, of niet 2x kijken voor het echt van rijstrook veranderen/afslaan.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Heb ik ook een beetje last van. En het eeuwige te weinig "vooruit kijken", verder gaat het allemaal lekker.

Heb er inmiddels een les of 32 opzitten. Ben al sinds begin zomer '08 bezig en dan is dat niet veel. (AKA ik doe er lang over) Ik rij ook maar een uurtje per week. Gaarheid. Maar als het goed is kan na een les of 5/6 wel afrijden nu. :)

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wordt wel eens tijd pascal :+

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, echt. Was geschat op 30 lessen maar ik had wat onhandige keuzes gemaakt. Ik begon met lessen van 1,5 uur en heb het idee dat ik er net zoveel in leerde als in een uurtje. En daarnaast heb ik ook een les of 5 achter elkaar alleen maar hetzelfde moeten doen (invoegen op de ringweg) terwijl ik het elke keer even goed deed en hij aan het einde alleen nog ff aangaf dat ik moest letten op het richting uitzetten en doorschakelen. Kost zo alles bij elkaar nog wat lessen. Toen ik er 27/28 op had zitten vroeg ik wanneer ik mocht afrijden en toen zei hij dat hij nog het een en ander aan me moest leren (klusteropdrachten, rijden met navigatie, snelweg etc.) dus dat zou nog wel een les of 5 in beslag nemen. Pfff. Ik wil afrijden.:cool:

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf de nodige lessen extra gehad voor de koppeling. Die heb ik me verkeerd aangeleerd, waardoor ik de auto of snel liet afslaan, of te schokkend doorschakelde / terugschakelde. Na de nodige lessen ging dat steeds beter. Tussendoor ook de nodige bijzondere manouvres gehad en dat gaat wel prima. Is meer een kwestie van een aantal keer doen, zodat je goed het gevoel hebt wanneer je moet insturen en hoeveel etc (bij diverse parkeeropdrachten). Dingen van het nieuwe examen heb ik ook al wat van gedaan, op zich niet zo moeilijk. Is bij mij voornamelijk nog het goed (vooruit) kijken. En met de komende lessen zal ik andere dingen ook wel herhalen of oefenen.
    Dinsdag iig theorie examen. Hoop dat ik die gelijk haal en dan heb ik enkel nog wat rijlessen te gaan.
    Heb zelf 1 à 2 lessen per week en dan zou ik nog ca 2 maanden te gaan hebben.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Net theoriecertificaat gehaald. :cool:
    Morgen weer een les en dan langzaam aan richting het eindexamen, waar ik nog wel wat lessen voor te gaan heb.

20. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Mhmm, theorie heb ik al sinds september en ben sinds 2 weken begonnen met rijles. Had intest in augustus al gehad, maar vanwege omstandigheden niet kunnen lessen. Moet zeggen dat ik me niet veilig voel in een auto zo. Eerste rijles gelijk leerling thuis afzetten en moest gewoon al schakelen en shit, damn wat was ik nerveus! 8) Nu dus 2x twee uur erop zitten en het gaat wel oké. Koppeling oplaten komen blijf ik rot vinden, net als niet te ver rechts op de baan rijden. Maar dat komt nog wel hoop ik. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina