1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat zou echt treurig zijn.

En of je nou kan kickboksen of niet, als er meerdere mensen op 1 iemand intrappen is het hoe dan ook levensgevaarlijk.

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Is niet nodig nee, maar dat er een zware straf mag komen dat staat vast.

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ik ben altijd voor preventieve castratie :thumbs:

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Mensen die beginnen over doodstraf/lijfstraffen e.d. :emo:
    Dom volk.

Als ik op NUjij kijk (app @ phone) en dan de reacties lees.. de intelligentie spat nou niet bepaald van het beeldscherm af.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Weet je ook eens hoe de rest zich voelt.

6. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    De voorspelbaarheid spat nu wel van m'n laptop af. :)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Haha ja daar moet je echt niet komen. Het Telegraaf publiek heeft Nujij ook ontdekt.

8. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In principe ben ik tegen de doodstraf. Maar als ik dit soort nieuwsberichten lees denk ik toch altijd aan het feit dat fammilie en vrienden van deze man zojuist levenslang hebben gekregen. Wat zouden de daders krijgen?

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik voel wel wat voor Killamonkeys idee

dat en TBS

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Daar zit ook een heleboel frustratie bij. Mensen beginnen het gewoon zat te worden. Als deze gasten meer als 5 jaar krijgen dan ben ik zeer, maar ook oprecht, zeer verbaasd. Waarschijnlijk komen ze met 2-3 jaar max weg.
    En dat soort straffen voor buitensporig geweld zijn mensen echt zat, ik merk dat in mijn omgeving en zelfs aan mijzelf.

Jarenlang is het zo geweest van dat zwaar straffen niet helpt, etc etc. Nou het mag inmiddels duidelijk zijn dat de strafmaat die nu gehanteerd wordt ook duidelijk niet helpt.

En als het gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid groot genoeg is bij mensen dan slaat het de andere kant op en krijg je dus opmerkingen over doodstraf.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij:

Die van 15 max. 1 jaar + PIJ.
    Die anderen ligt eraan of ze volgens volwassenen strafrecht worden veroordeeld. Zo niet, dan 2 jaar + PIJ.. zo wel.. dan kan het nog tussen doodslag is (15 jaar max + evt TBS) en dood ten gevolge van mishandeling (6 jaar + evt TBS) (en zelfs nog meer uiteraard). Of een jeugdige wel of niet volgens het volwassenen strafrecht wordt berecht hangt van een aantal verschillende factoren af dus dat kunnen wij niet beoordelen.

Het ligt dus maar net aan de feiten en omstandigheden die wij niet kennen, op de vraag "wat zouden de daders krijgen?" kan je dus zonder die feiten en omstandigheden geen antwoord geven.

EDIT: ik snap btw natuurlijk wel dat je niet verwacht dat iemand met de exacte straf komt :+

Laatst bewerkt: 3 dec 2012
  12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je geen voorbeelden van de factoren die meewegen bij volwassene berechting?

13. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Want?

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Van wat ik weet telt sowieso de persoonlijkheid van de verdachte mee. M.a.w. als deze minder ontwikkelt is ook emotioneel gezien zal deze niet snel volgens het volwassenen strafrecht worden berecht. Anderzijds kan de verdachte ook juist "volwassen" zijn voor zijn leeftijd en dan kan diegene dus wel sneller volgens het volwassenen strafrecht worden berecht.
    Aangezien het hier (wss) om een levensdelict gaat zal wél eerder volgens het volwassenen strafrecht worden berecht, er wordt gekeken naar de ernst van het feit.

Met alle respect maar als je denkt dat de doodstraf/lijfstraffen de oplossing is/zijn dan ben je echt nog te dom om te poepen :+

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    telt de persoonlijkheid van de verdachte dan zwaarder mee dan de daad?

16. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij was het cumulatief als ik het goed heb onthouden :+.. maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Dus dat zou betekenen dat een niet zwaarder dan ander hoeft te wegen maar wel aan allen voldaan moet worden (als het goed is zijn het 3 vereisten). Dus de kans dat aan het -ernstige feit vereiste- voldaan is, is op het eerste gezicht groot.. echter of deze jeugdigen als volwassenen kunnen worden gezien is dus nog maar de vraag. Dat zou uit onderzoek moeten blijken.

EDIT: het wás cumulatief maar tegenwoordig is het alternatief als ik het nu zo opzoek... Maargoed zover ik weet bekijkt de rechter de zaak in 't algemeen en zal niet een persoon van 16 die nog in zijn hoofd 12 is als volwassene berechten. De adviescommissie strafrecht adviseerde dit jaar (in pre advies) echter opnieuw cumulatieve gronden.

EDIT 2: Nog even verder gezocht voor je vraag. Bij de Facebook moord:
    "Kijkend naar de ernst en de omstandigheden waaronder de moord werd gepleegd vinden wij het zwaar genoeg voor een veroordeeling volgens het volwassenstrafrecht", laat het OM in een reactie weten.

"De rechtbank vond de ernst ook zwaar genoeg, maar laat de omstandigheden van de veroordeelden zwaarder wegen en kwam daarmee tot een veroordeling volgens het minderjarigen strafrecht. Daar gaat het OM tegen in beroep."

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ah zo. Ben wel benieuwd dan

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je bent een intelligent mens. Kan je zelf niet iets bedenken? Laat ik een voorzetje geven:

Beschaving.

Edit: Waarom reageer ik hier eigenlijk nog op.

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Cirkelredenaties als die van jou zijn overtuigender signalen van domheid. Met welke argumenten onderbouw jij je stelling? Of blijf je steken op je cirkelredenatie ad hominem?

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Deze jongens krijgen echt niks hoor. Die jongens van de Facebook moord hebben 2 jaar jeugd gevangenis gekregen. En dat was een huur moord, helemaal gepland over een langere periode Dus als je dat vergelijkt met dit, zullen deze hooguit een paar maanden krijgen.

Deel Deze Pagina