1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Je onderbouwt het wel een tikkie uitgebreider dan enkel blaten dat mensen die zo denken dom zijn en vervolgens iets onbegrijpelijks over trollen uitkramen zoals je medestander deed.

Ik heb mijn twijfel uitgesproken over de stelling dat je dom moet zijn om voor lijfstraffen en de doodstraf te zijn, omdat zulke straffen goed te beargumenteren zijn. Ik heb er geen voorkeur voor uitgesproken.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Maar je twijfelt aan mijn argument en zegt dat zware straffen goed te beargumenteren zijn. Dan ben ik wel benieuwd naar je verhaal.

Overigens denk ik dat mensen die om zwaardere straffen schreeuwen zich veel meer beroepen op de primitieve emotie om mensen die iets misdaan hebben met gelijke munt terug te betalen. Dat heeft niets te maken met of iets werkt of goed is voor de samenleving, of laat staan de dader (want ook die heeft nog altijd rechten), maar vooral met het eigen gevoel van wraak. Dom is wellicht wat hard, maar primitief vind ik dat toch zeker. En al helemaal zonder onderbouwing.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Helaas heb ik zo'n vermoeden dat deze jongens hoe dan ook niet veel zouden bereiken in de maatschappij..

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maar hopelijk hebben ze nu de illusie dat dat puur komt door hun daden zodat ze 40 jaar last van hun geweten hebben ;)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Dat soort gastjes heeft geen geweten.

6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Is het hele idee van "straffen" dan niet primitief te noemen?

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Noem eens een andere oplossing?

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Met z'n allen swaffelen totdat ze dood zijn.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik kan geen ergere straf bedenken.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Najaaaa zeg jij bent echt bekrompen!

11. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Niet helemaal, want het doel van straffen is niet enkel de vergelding maar ook de re-integratie terug in de maatschappij. Het is een trend van de laatste decennia dat het doel van straffen weer meer richting de vergelding gaat.

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Daar is zeker over te discussiëren.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
  14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Omg. :emo:

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Te triest voor woorden

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Man man man, die Peter R. De Vries is ook echt een clown.
    Hoorde het vanmiddag op de radio.

Dit heeft hij getweet
    Sorry hoor, maar zoiets kan je gewoon niet zeggen na de gebeurtenis van dit weekend.
    Alsof je het verdient, dat wanneer je eventueel partijdig gevloten zou hebben zo mishandeld te worden...

Laatst bewerkt: 4 dec 2012
  17. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daar zit juist het probleem. Waarom zou zo'n idioot nadenken? Als ze hiervoor 50 jaar in de lik terecht zouden komen zouden ze mischien toch even twijfelen. Als je er 1 leven mee red is dat al mooi meegenomen.

En goed, ook wanneer het niet tot een vermindering van incidenten zal leiden vind ik hogere straffen nog steeds noodzakelijk. Puur uit rechtvaardigheid. Het uit baldadigheid vermoorden van een onschuldig persoon kan niet worden gecompenseerd met een paar jaartjes in de gevangenis. Daar mag iemand echt zijn leven lang voor boeten. Sommige mensen verdienen simpelweg geen 2 kans.

Nee, ik heb inderdaad weinig tot geen respect voor tuig.

Edit://

Maargoed, op dit punt gaan we het waarschijnlijk toch niet eens worden:p

18. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Beschaving is een zwak argument. Allereerst omdat subjectief is wat het behelst. Ten tweede omdat je ermee veronderstelt dat het onderdeel van onze huidige (vorm van) beschaving dat lijfstraffen en de doodstraf verbiedt gelijk heeft. Dat iets onderdeel is van een of onze beschaving maakt het namelijk nog geen waarheid.

Ik vind het juist geen blijk geven van beschaving dat bijvoorbeeld zedendelinquenten weer toegang krijgen tot de maatschappij nadat ze voor hun daad veroordeeld zijn en daarvoor een in jouw ogen beschaafde straf hebben gekregen. Onder zedendelinquenten bestaat namelijk de tendens om ook na hun straf en behandeling seksueel misbruik te plegen. Ik vind beschaving de mensen beschermen tegen recidivisten.

Voor lijfstraffen en de doodstraf kunnen argumenten als retributie, het beschermen van de samenleving, kostenbesparing, afschrikwekkende werking en beschaving worden genoemd. Dat veel mensen enkel uit emotie de wens voor zulke straffen uiten betekent niet dat bijvoorbeeld I. Kant dom is of dat zijn opvattingen primitief of niet weloverwogen zijn.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168

Het is wel dichtbij.. Even langsgaan?:+

20. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    En hoe doe je dat? Ze als een stel wilde dieren in een kooi stoppen zodat we er geen last van hebben? Als je de samenleving wil beschermen kun je beter meer energie stoppen in preventie en re-integratie, lijkt me een iets beschaafdere oplossing.

Overigens, zwaarder straffen werkt niet bij impulsdelicten. Over de eventuele straf die zoiets de daders mogelijk op zal leveren denken ze tijdens de mishandeling echt niet na.

Deel Deze Pagina