[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    error

Laatst bewerkt: 4 dec 2012
  2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
  3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nee, maar hij heeft wel gelijk en stelt wel een groot probleem uit het amateurvoetbal aan de kaak :).. of de timing een goede is, is natuurlijk een tweede. Als je aandacht wil wel en dat krijgt hij.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mensen met een grote kans op recidive worden dan ook meestal vastgehouden (in een TBS-kliniek).

Verder is het inderdaad een interpratie van wat beschaving inhoudt. Voor mij is een beschaving er eentje waarin men zo menselijk mogelijk met iedereen omgaat. Ook met gevangenen dus. Zeker als harder straffen zinloos blijkt.

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Aan de andere kant: Zou jij de moordenaars van je vader over 2 jaar(veel langer gaan ze toch niet krijgen waarschijnlijk) in de supermarkt tegen willen komen? een jongetje van 15 is zijn vader kwijt, en de "kansjongeren" komen met hun 18e vrij en 2 jaar verder gaan ze verder met hun leven want dan krijgen ze een "welverdiend" VOG.

De alleenstaande moeder zal het moeten doen met een ANW van , wat zal het zijn? maximaal 1100 euro?

Ik weet niet of ik dit menselijk voor de nabestaanden zou noemen.

edit: Ik weet dat dit geen wetenschappelijke argumenten zijn, maar ik (en waarschijnlijk iedereen:+) ben van mening dat een (cel)straf een maatschappelijk doel heeft.

Laatst bewerkt: 5 dec 2012
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Terecht punt. Niet alleen de dader is van belang als je dit wilt goed wit beoordelen. Ook de gevoelens van het slachtoffer en in dit geval de nabestaanden en ook de rest van de maatschappij. Door iemand langere tijd weg te stoppen onttrek je hem voor langere tijd aan een maatschappij. Een maatschappij die niet zit te wachten op de dader.

Maar goed als vervolgens het gevolg is dat hij door een langere straf een zwaardere crimineel wordt...

Het is hoe dan ook een balans wat gezocht moet worden. Je wilt ergens dat ook de daders weer mee gaan draaien met de maatschappij. Helemaal bij jeugd is dit het geval. Aan de andere kant verdient een dader het om gestraft te worden, voor hemzelf, maar ook, zoals ik hierboven beschreef voor de maatschappij.

Nederland mag wel wat minder soft worden en dan heb ik het niet zozeer over de oorspronkelijke duur van de straffen maar vooral over het vervroegd vrijkomen na 2/3 van je straf, vervroegd op proefverlof en meer van die ongein.

7. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Door hun geen toegang meer te verlenen tot de maatschappij. Jouw formulering van hoe dat plaatsvindt is tendentieus, bekrompen en een stroman.

Verder stel je nu zonder argumentatie dat meer energie voor preventie en re-integratie beter is. Permanente ontzegging van maatschappelijke deelname sluit focus op preventie natuurlijk niet uit.

Voor wat betreft re-integratie, tot op heden is dat bij zedendelinquenten een fiasco gebleken. Vind jij het beschaafd om onschuldigen bloot te stellen aan risico's op verkrachting en aanranding door zedendelinquenten terug in de maatschappij te laten, terwijl bekend is dat de kans op herhaling erg groot is? Prevaleert het vooronderstelde recht van de misdadiger over het fundamentele recht van de burger op veiligheid en bescherming? Jouw argumenten zijn in ieder geval niet overtuigend voor die stelling.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gewoon net als vroeger aan een schandpaal midden op het plein, manden met stenen erbij en gooien maar. Trieste mannetjes. Enkeltje terug naar ver weggiestan en op de zwarte lijst ermee :p dan maar heel de nederlandse islamitische bevolking in rep en roer maar anders leren ze het nooit. Ook voor Nederlanders moet er zoiets uitgevonden worden, want het zijn niet altijd de Marokkaantjes die het doen

9. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hij heeft echt wel gelijk, maar het is tegenwoordig zo vaak zo dat je bij één beslissing die gewoon correct is, maar tegen dat team. Al een grote bek krijgt van een trainer, of publiek. Spelers kunnen er ook wat van. Jochies uit de D schelden je al kapot met kanker. Ik weet van mezelf dat ik ook altijd boos werd op de scheidsrechter en dat je soms domme dingen doet. Maar ga er zelf maar is staan, daarna weet je wel beter.

Maar het is helaas wel vaak zo, wat ik vaak merk in het tweede van de zaterdag, dat er op een laag niveau maar wat gedaan word. 8 van de 10 keer is het een club scheidsrechter die eigenlijk het net niet aan kan, of een KNVB-scheids die dan net het niveau niet voelt.

Ik heb al tevaak situaties meegemaakt dat ouders gewoon een kind aanvallen in het veld, of een jonge scheids (12/13 jaar) die een F(!) wedstrijd fluit uitgescholden word voor van alles.

Ik zelf ben er wel een beetje klaar mee, paar weken geleden al een incident gehad dat een C-speler een speler van 'mijn' club een hoek gaf op het veld. Ik wou hem er met rood af sturen, maar ik kreeg zoveel aggressie over me heen van de coaches en trainers dat ik het af heb gedaan met vijf minuten, omdat anders alles uit de hand zou lopen. Ik kon mijn eigen kleedkamer niet eens bereiken in de rust. Dat was ook het moment dat ik het stil heb gelegd en het later opgelost hebt.

Ik heb altijd het gevoel dat mensen op het voetbalveld denken dat ze alles wel mogen doen, omdat het op het veld is. Als je iemand door midden schopt is het een overtreding. Doe je het buiten de club dan is het een geweldpleging. Er mist gewoon respect.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
  12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dan was ik dus nog optimistisch met mijn schatting :emo:

13. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Echt alsjeblieft gast.:emo:

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    welkom in de wereld van Fredfenster, geen 1 mening is goed en alleen die van hem is de juiste!

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je mening is zelf een stroman!

16. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.045
    Hij verliest zichzelf altijd zo mooi in het krampachtig zoeken naar 'moeilijke woordjes' _O_ waardoor zijn verhaal echt niet meer te volgen is. Ik ben fan.

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Jij bent een stroman!

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is dus exact de reden dat je emoties en onderbuikgevoelens nooit mag laten meebepalen in een rechtzaal. Als iemand een familielid van mij wat zou aandoen lepel ik hoogstpersoonlijk met een botte nagelvijl z'n ballen uit z'n scrotum voordat ik hem ze zelf op laat eten en hem vervolgens dagenlang op een anaal ingebrachte stok die bovenaan het ruggenmerg er weer uitkomt en rechtop in de grond wordt gezet laat creperen tot ie kapot is.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Exact , de neiging tot eigen rechter spelen is wel groot dan (even bivakmuts + knuppel)..

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    En vervolgens zelf 12 jaar zitten omdat je de moordenaar van je vaders hebt opgewacht bij de gevangenis. :emo:

Deel Deze Pagina