1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    merk nou niet echt uit zn posts dat zn iq hoog is

Killamonkey en Yerewn vinden dit leuk.
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    De test was ook gratis.

Yerewn, Killamonkey en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    Ik zeg niet dat het niks kost, maar het zou in principe nu goedkoper moeten zijn dan 10-15 jaar geleden.

Ze hadden een site waar iedereen gratis content voor maakte of op wilde plaatsen. Zij kiezen er vervolgens voor om dat te kapot te maken ten koste van de passieve gebruikers door het vol te gooien met ads, terwijl ze deze mogelijkheid (een wereldwijd platform) hadden kunnen gebruiken om juist (acceptabele) bedragen te vragen aan commerciële partijen om hun content te hosten.

Weet je nog die Nike commercials destijds uit ‘98 ofzo, met Ronaldo en andere voetbalsterren op dat vliegveld? Was redelijk populair, toch? IPV dat Nike in ieder land zo’n reclame voor veel geld op de TV-zenders gooit, kunnen ze Youtube betalen om het op YT te zetten, en omdat het een goede/leuke reclame is, bereikt het miljoenen/miljarden views, omdat mensen er voor kiezen dat ze dat willen kijken. Iedereen wint.

Zo’n systeem zou ieder bedrijf ook motiveren om (veel) meer moeite te steken in leuke, vermakelijke, goede commercials.

Momenteel worden de grootste bagger-reclames gewoon keihard door je strot geduwd. Eerlijk gezegd vind ik het content wat aantoonbaar de volksgezondheid schaadt en dus eigenlijk compleet verboden zou moeten worden, of waar we in ieder geval het recht hebben om ons tegen te beschermen of een opt-out te doen.

Als ze zo graag willen dat we hun ads zien, laat ze dan ads maken die we willen zien.

Wat betreft een eigen systeem opzetten, ala Youtube, dan zou je dus iedereen een private servertje of server-ruimte moeten geven die allemaal massaal connecten naar 1 centraal systeem, zodat je zelf opdraait voor hosting en content, maar het wereldwijd makkelijk te vinden is in een centraal systeem/centrale site, en dat centrale systeem moet er dus voor zorgen dat dat veilig is voor iedere tak, en vrij moet houden van alle vormen van ads. Dan zouden de kosten dus minimaal zijn (voor de centrale partij), en vrij van kosten en reclame voor alle gebruikers (behalve dan je eigen hosting natuurlijk). In dat systeem kun je kiezen voor een ‘deel’ systeem, zodat als ik een filmpje maak over croissants in Hong Kong, en 20 verschillende mensen vinden dat leuk, en die willen dat ‘delen’, dan worden dat dus mirrors doordat ze het filmpje downloaden naar hun hosting.

Als ik dan dus een toffe reclame zie van Nike, dan vind ik die ‘leuk’, en wil ik die ‘delen’ met anderen (vergelijk het met de retweet-functie op Twitter (RIP)), dus ik druk op ‘share, ik download automatisch de reclame naar MIJN hosting space, zodat niet al het internet-verkeer puur en alleen naar de Nike-hosting gaat (dan krijg je problems uiteraard), maar gewoon eerlijk verdeeld wordt over storage/hosting, oftewel een systeem van natuurlijke mirrors.

Al vind ik het nogal flauw en makkelijk om bij alles waar je kritiek op hebt dan maar als antwoord krijgt; “Oh, dan doe je het toch lekker zelf!?”

Mislukte hamburger bij de Mac!? Klagen? Dan bak je voortaan toch gewoon zelf je hamburger? Vrouw dood door mislukte hart-operatie!? Wat zeik je nou!? Dan had je het zelf moeten doen! Alle Joden uitgemoord in de Holocaust!? Tja, je had ook gewoon zelf Fuhrer kunnen worden en andere beslissingen kunnen nemen.

Volgens mij kun je prima iets aankaarten als problematisch zonder dat er dan verwacht wordt dat JIJ dan automatisch degene bent die hun shit dan zou moeten/kunnen fixen.

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Mensen die moeten benoemen dat ze slim zijn zijn dat vaak juist niet. Sowieso erg onzeker mannetje ook

fredfenster en Yerewn vinden dit leuk.
  5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    lijkt mij wel conform witte haak

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Nouja YouTube werkt prima vond ik. Reclames zijn irritant ja, maar dat waren tv reclames vroeger ook hoor. Ook al noem je als uitzondering een leuke commercial het blijft reclame. Wie die ook betaalt reclame kijken is niet leuk.

Alternatief is betalen. Je kunt niet gratis hebben en ook nog reclamevrij.

Als ik McDonalds niet goed vindt ga ik wel naar concurrent.

7. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.081
    Ik zei niet dat ik slim ben. Ik zeg dat ik, volgens die testen, een hoog IQ en EQ heb. Dat zegt wat mij betreft meer over andere mensen, wanneer ik zo hoog scoor, terwijl ik mijzelf niet bijzonder ‘slim’ vind, want voor mij is dit denk-niveau gewoon ‘normaal’, alleen wanneer je dan complete idioten (kortzichtig, geen logische verbanden kunnen liggen, geen visie, geen indenkingsvermogen, etc) aantreft, dan merk je wel dat het soms aardig vermoeiend is allemaal, en als dat het ‘gemiddelde’ is, dan snap ik wel dat ik dan iets hoger scoor.

Maar goed, ik zie ook al weer dat er meteen gekozen wordt voor goedkoop scoren, ipv gewoon meegaan in het denk-proces over het onderwerp waar we het over hadden. Ook dat was te verwachten.

Laatst bewerkt: 2 jul 2023
  8. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Jij bent wel lang van stof hè!?

Yerewn vindt dit leuk.
  9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956

fredfenster, Yi-Long en Yerewn vinden dit leuk.
  10. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.377
    Good Yill Hunting. Les 1 begin nooit over je IQ in wat voor vorm dan ook

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik heb een echte IQ test gedaan vele jaren geleden en kan je zeggen dat de meeste mensen hier niet hoog zouden scoren. Ik ook niet destijds. Fucking moeilijk en ze letten op cheaters. ;)

12. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.377
    @Dyonko had een IQ van 141 en een EQ van 141

Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.081
    Oh, ja, okay, als ze gaan letten op cheaten dan zou ik natuurlijk ook niet hoog scoren …

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Wie

Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Really? Jij noemt mij dom? Ik heb toevallig wel een Master afgerond en ben nu middelmatige ambtenaar ja!!! En mijn EQ compenseert voor mij IQ.

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    masters sociale degrees zijn grootste scam van society

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als je nagaat dat IQ ver boven de 100 kan gaan, dan valt het nog wel mee hoor. En ik zei de meeste, vooral actieve leden, niet iedereen. Jij ziet er gelijk een beschuldiging in. Het is op afgaan van de laatste maanden ongeveer in veel topics. Bovendien zijn IQ tests ook moment opnamen, wat nog niet veel zegt. :)

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    man is sarcastisch rip je iq

Killamonkey vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Totdat er een algemeen topic komt over Geschiedenis en Theologie, dan wel een stukje Filosofie. :+

20. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Is wel waar, haha. Die hele Master sloeg grotendeels als kut op dirk.

Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina