Dus jij sluit onze gevangenen liever inhumaan op?
Jij wil de beschaving die we hier in eeuwen hebben opgebouwd gewoon weer keihard afbouwen? En bovendien: denk je dat het ook maar enigzins nut heeft, of beroep je je vooral op je eigen wraakgevoelens?
En over de media: wat is onrealistisch? Ik lees de Volkskrant, en mijn beeld van Nederland is niet zo'n funeste teringbende als sommige figuren hier het land zien hoor. Het is ook maar net waar je je informatie vandaan haalt. Als je constant je nieuws haalt van tendentieuze media als De Telegraaf, Geenstijl en Powned, dan kan ik me voorstellen dat je het gevoel hebt dat we hier in een crimineel broeinest leven ja. Zeker als je (jij niet, maar de lezer in het algemeen) niet over enorm veel kritisch vermogen beschikt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bastøy
Daar is de gevangenis nog veel meer een 'luilekkerland', en kijk eens wat het klaarblijkelijk doet met de recidive.
Wat overigens ook prima te beredeneren is, want als je in een gevangenis komt met een keiharde cultuur, en waar je aan je lot wordt overgelaten, lijkt het me niet onlogisch dat je er als een keiharde, gedrillde en gestresste vent (weer) uit komt.
Laatst bewerkt: 25 jan 2013