1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sterk stuk. Ik ben wel voor zwaarder straffen maar dat kan je ook heel anders invullen.

Neem deze jeugdgevangenis:

http://www.crimesite.nl/nieuws/gevangenis/25445-jeugdbajes-teylingereind-weer-in-opspraak.html

Eerste wat bij me opkwam: hoezo hebben die jongens hier tijd voor? Waarom zijn ze niet elke dag ergens keihard aan het werk. Op een manier waarbij je alleen met samenwerken verder komt en in je eentje je alleen jezelf er maar mee hebt. Zware maar eerlijke lichamelijke arbeid wat loont en wat er ook voor zorgt dat je 's avonds gewoon bekaf in bed ligt.

Geef ze een werkplaats om hun eigen meubels te bouwen, een weiland om eten op te verbouwen (je doet je best maar want dat is je eten voor de komende tijd) en ga zo maar door. Opsluiten en de sleutel weggooien heb je geen donder aan. Daar komen mensen echt niet beter van de maatschappij in.

Met een tv en een overschot aan vrije tijd en een ps3 in je hok bij goed gedrag kom je er ook niet. Gewoon een sober, eerlijk bestaan waarbij je keihard moet werken in teamverband zodat je weer wat normen en waarden leert. Dat is in mijn optiek een harde straf, waarbij de overtreding de duur van het traject bepaalt.

Er was ooit eens het plan om een soort boot in te richten voor dit soort jonge criminelen met precies dat doel. Geen flauw idee wat daarmee gebeurd is.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Kan ik me alleen maar in vinden. Overigens kun je discussiëren over wat zwaarder is: de hele dag in je cel zitten en lezen, opdrukken en PS3'en, of in een soort micromaatschappij je eigen boontjes moeten doppen door je verantwoordelijk te maken binnen een groep. Ik had het wel geweten (hoewel zo'n PS3 op het eerste gezicht bijzonder aantrekkelijk is :9). Sowieso denk ik dat mensen indirect op hun verantwoordelijkheid aanspreken een veel betere manier is dan altijd maar dat botte gedoe wat je aan voorstellen voorbij hoort komen.

Laatst bewerkt: 25 jan 2013
  3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja best, maar heb zelfs jij nou niet ergens het gevoel van 'hadden ze maar moeten nadenken voordat ze de misdaad begaan zijn'?

Ben het wel met je eens dat het niet moet kunnen dat mensen al met hun foto's + namen e.d. op internet worden gezet terwijl het nog niet duidelijk is of zij wel wat hebben gedaan, maaaarrr als het eenmaal bewezen is, dan mag het van mij best gemeld worden. Opkutten met die criminelen en geen medelijden van mijn kant in elk geval.

Dat voorbeeld van een paar pagina's terug; dat mannetje die zo ongelooflijk strontvervelend aan het doen is in die bus en vervolgens aan het vechten is met de chauffeur.., daarbij vind ik het bijvoorbeeld mooi dat hij met z'n bakkes op internet is verschenen. Laat iedereen maar zien wat voor etterstraal het is. :)

Mogge heren :b:

4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik maakte alleen de vergelijking met hoe het in andere landen werkt, ik deed geen aanbeveling dat dat ook hier moet. Overigens ben ik het eens met het voorstel van Kevf. Tief op met dat luxe tijdverdrijf in de bajes en ga eens hard (samen)werken en jezelf wat normen en waarden bijbrengen.

Daarnaast moet je media als GS/Powned regelmatig nuanceren, maar soms hebben ze zeker een punt. Waar de gevestigde orde in medialand liever de kaken stijf op elkaar houdt, gaan zij verder en doen ze goede ontdekkingen. Overigens wordt mijn beeld van de samenleving niet door deze media bepaald, maar zeker ook niet alleen door de Volkskrant. Het is meer een mix van.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn zoon flikt af en toe ook iets wat niet mag en waardoor dingen in de soep lopen. Straf wat ik eerst deed: ga naar je kamer. Doe ik al lang niet meer elke straf die hij nu krijgt is een taak in het huishouden, eenmalig of voor langere tijd. Mijn zoon is dan wel geen crimineel, maar zelfs in een gewoon huishouden werkt de laatste optie een stuk beter. Na het uitzitten van de straf op de slaapkamer had ik nog steeds een boze zoon, na het stofzuigen van het hele huis en het wegbrengen van de vuilnis was dat niet het geval. Ik heb dan wel een schoon huis :+

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja tuurlijk wel, maar dat wil niet zeggen dat iedereen ook in staat is om dat te doen. Niet iedereen is zo rationeel en bovenmenselijk intelligent als wij.

Bovendien zijn niet alle misdaden rationele daden die vooraf zijn gepland en overwogen. Zo'n strafmaat schrikt echt niet in alle gevallen van de misdaden af, áls het dat überhaupt al zou doen.

Mjah, ik begrijp je voorbeeld, maar je kunt zulke situaties natuurlijk nooit één op één spiegelen met criminelen versus een maatschappij waar ze geen fuck om geven. Jouw zoon houdt van jou, moet dingen van je leren en is afhankelijk van z'n vader. Mensen met slechte dingen in de zin hebben schijt aan de maatschappij.

Maar inderdaad, het lijkt veel constructiever om die mensen aan het werk te zetten of ze in ieder geval inzicht te geven in hun verantwoordelijkheden.

Nu vind ik het weer mooi geweest met de discussie voordat ik weer dagen bezig ben met walls of text :+

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    :+

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo heb je dat even op je geweten zeg.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Vraag me af welke speech elke jongen krijgt van zijn ouder(s).

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, of wat dacht je van het totale gebrek aan nooduitgangen. Wat een apenlanden heb je toch op de wereld.

11. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof er voor de brand in Volendam overal in Nederland zo goed met de veiligheid om werd gegaan. Soms moeten er helaas genoeg echt erge dingen gebeuren voordat men daadwerkelijk tot actie over gaat.

Verder moet dat bandlid zeker meer dan 150 uur taakstraf krijgen. Gelukkig maar dat dit in Brazilie is gebeurd, daar straffen ze ten minste wel fatsoenlijk! Feit dat het hem spijt en dat hij dit misschien niet voorzien had doet daar zeer zeker niets aan af.

Laatst bewerkt: 28 jan 2013
  12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Een stuk beter dan in Brazillie, wat weer een pluspuntje was voor de bureaucratie.

En Enschede is misschien ook een voorbeeld wat je zou willen aanhalen, maar feit blijft dat bij beide incidenten domme fouten zijn gemaakt waar niet altijd een ambtenaar aanwezig is om te controleren.

Je vergeet ook het aantal inwoners destijds en nu in Nederland. De overheid kan niet overal bij zijn of ergens op tijd aanwezig. ;)

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
  14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat was een klein, particulier cafétje. Dit was een groot feest evenement met een band.

Voor grote evenementen moet je in Nederland gewoon een keuring hebben hoor, ook toen al. Voor kleine cafétjes trouwens ook, maar dat is natuurlijk minder makkelijk te controleren. Feit is wel dat dit soort dingen hier gewoon veel beter geregeld zijn dan in dergelijke landen.

Zo typisch dat nu elk incident weer in de nationale media komt. Het ergste is nog wel dat die berichtgeving alleen maar versterkend werkt. Dat is geen verwijt, want verzwijgen is ook weer zoiets, maar echt helpen doet al die overdreven aandacht niet.

Laatst bewerkt: 28 jan 2013
  15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maat van me die bij de Marechaussee werkt zegt dat Beatrix dr aftreden gaat aankondingen... Ben benieuwd of 't klopt.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Grote kans ja. Ze word ook over een paar dagen 75. Vind het ook wel tijd voor Alexander. :)

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Eindelijk weer eens 'n koning, ik zou het cool vinden. Hoewel ik wel fan ben van Bea.

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik hoor ook dingen over Friso? Is wel een beetje het moment. Mij maakt het verder weinig uit of Alex of Bea op de troon zit.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh ja Friso. Was dat helemaal vergeten.

Maar ja dit zal het wel zijn idd.

"Kringen rond hof bevestigen troonsafstand Beatrix"

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Lang leve de Koning! (First!)