1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja oud nieuws.
    Wat een vervelend mannetje.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Behalve dan volgend jaar want dan is het op 26 want 27 is een zondag

gvd nog in t weekend ook, hufters!

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Als ze dit dus zo gaan veranderen is het wel kut voor de jongeren over een jaar of 40, dan zou Koninginnedag dus kunnen vallen op 7 december. :+

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    nah, ze verzetten t nu alleen maar omdat t maar 3 dagen scheelt

maar t is expres niet op Bea's verjaardag ivm kutweer, dus dat zal met Amalia wel gewoon 27 april blijven denk ik

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Je moet er even aan wennen, that's it.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zit wel wat dieper hoor Geel.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    2015 is die weer op een dinsdag ofzo. Omdat mensen toevallig vrij willen van werk? Ik begrijp dat heel goed, zeker naar die reactie van Rick Niemann op RTL. Potver... :lol:

8. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Dat hele gedoe rond koninginnedag deed me de hele tijd hieraan denken :+

[yt]1K1vpU8vzRs[/yt]

"So one time it fell on a Sunday, and what did you do? You moved it." :lol:

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    om nog even terug te komen op straffen in Nederland, hier een interessant stuk over de pakkans

www.nrc.nl/nieuws/2012/12/01/strafrisico-gigantisch-gedaald-vrees-voor-stijging-criminaliteit/

Boodschap: misdaad loont, met twee vingers in je neus

edit: ook niet zo gek als je dit soort dingen leest

http://www.bd.nl/regio/uden/inbrekers-met-kluis-vrij-om-formaliteit-1.3636221

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat heeft dat met straffen te maken?

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Verwachtingswaarde.

E{X} = integraal x*p(x) dx

De verwachte straf voor een misdaad is de pakkans voor dat misdrijf maal de bijbehorende straf. Zodoende zou zowel het verhogen van de pakkans áls het verhogen van de straffen in principe een negatieve impact moeten hebben op de rationele afweging wel of niet een misdaad te begaan.

Ik weet niet hoe het in een land als Singapore zit met pakkans, maar de straffen zijn in ieder geval hoog. :+ Het is een heel raar gevoel om in een stad te lopen waar je dag en nacht je overal veilig voelt; tot in de donkerste steegjes en afgelegen plekken. Daar staat dan wel enig gevoel van betutteling tegenover (afstappen van je fiets in een tunneltje, anders kost je dat $1000).

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    pakkans en straffen liggen in elkaars verlengde toch?

Als je die samen neemt dan krijg je een mooie formule zoals Matrix hierboven schetst. Het beantwoord de vraag 'kan het uit om crimineel te worden in Nederland'. Statistisch gezien kan je dat dus volmondig met 'ja' beantwoorden.

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, en in Somalië zijn de straffen enorm hoog en de criminaliteit ook.

Het is allemaal onder de aanname dat criminelen rationeel te werk gaan en door een grotere pakkans of hogere straf minder snel een misdaad zullen begaan. Zie die aanname maar eens te staven.

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Die landen kan je ook niet met elkaar vergelijken.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die aanname zie je mij nergens maken; niet de aanname dat criminelen zich hier bewust van zijn en ook niet de aanname dat zwaarder straffen de oplossing is. :)

Het is gewoon de situatie zoals die nu is in Nederland. Overigens ben ik wel van mening dat de pakkans omhoog moet.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Jij koppelde het aan de strafdiscussie, en als je dat doet en zegt dat de pakkans er mee in verband staat moet je dat toch echt doen onder de aanname dat voor criminelen de pakkans een rationele afweging is ;) Anders ie er dus geen koppeling, vandaar dat ik vroeg naar de relevantie.

Singapore en Nederland ook niet.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    pakkans en de hoogte van de straf staan met elkaar in verband zoals Matrix het aangeeft, meer niet :)

In de pauze net nog een discussie over gehad: een inbreker gaat echt niet minder inbreken als je ipv 10 jaar 12 jaar straf krijgt.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wat Matrix stelt is hypothetisch, onder de aanname dát criminelen inderdaad rationeel overwegen of ze hun misdaad begaan.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ligt er natuurlijk wel aan of het een continue of een discrete stochast is. :+

Overigens, zijn we nog steeds met deze discussie bezig? 8)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik vind die verwachtingswaarde nogal hypothetisch, maar ik ben ook reuze benieuwd naar hoeveel % criminelen ook daadwerkelijk de mogelijke consequenties overweegt, en ook op basis van een goede afweging hun uiteindelijk beslissing neemt.
    En ik denk niet dat veel criminelen daar toe in staat zijn :9

Deel Deze Pagina