1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is niet de vraag of criminelen rationele beslissingen maken, maar in wat voor mate zij dat doen. Hoe het went of keert, een afwegingen van baten versus risico zal altijd aan de basis liggen.

Als je overal "Drug traffickers will be put to death" leest, denk je wel even twee keer na. :) Het weegt hoe dan ook mee.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Denk je dan twee keer na, ja?

En dan nog kun je je afvragen of het positief of negatief werkt. De andere kant op: legaliseren heeft vaak juist het effect dat men wil bereiken met strenger straffen. Kijk bijvoorbeeld eens naar het marijuanabeleid in NL. Volgens mij wordt hier relatief zelfs veel minder geblowed dan in Engeland/USA.

Niet dat ik bijvoorbeeld moord wil legaliseren (alhoewel, in sommige gevallen...), maar ik vraag me dus af of men door strengere straffen/hogere pakkans daadwerkelijke afgeschrokken wordt.

Ik trek me verder weer terug, heb geen zin in lange discussies op m'n vrije dag. Gewoon even de knuppel in het hoenderhok :9

Laatst bewerkt: 30 jan 2013
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Daar heb ik in ieder geval niet echt een mening over :D Sowieso; economen die zulke dingen zo stellig beweren zijn wat mij betreft niet goed snik. De economie is veel te dynamisch en afhankelijk van te veel factoren om te zeggen dat de ene of de andere optie zulke enorme impacten kan hebben.

Een beetje econoom weet iedere situatie naar z'n hand te lullen.

5. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Hier ben ik het helemaal mee eens, de ene econoom kan het zo vertellen dat ik op dat moment heel negatief er over denk maar het andere moment weer niet.

Ik denk iig dat het tijd is om wat dingen anders te doen. In NL maar ook in de EU. Hoe en wat kan ik zo even niet bedenken maar imo MOET dit wel (snel) gebeuren.

6. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik betwijfel of de gemiddelde bezoeker van dit topic genoeg kennis van zaken heeft om hier een fatsoenlijke mening over te vormen.

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    IMO moeten we af van dat pessimisme rondom onze economische toekomst. Een ding dat volgens mij wél vaststaat is dat economie draait om vertrouwen, en als je als politiek en bedrijfsleven maar blijft jammeren over de dramatische toekomstperspectieven als we nu niet 'KEIHARD ingrijpen' (dergelijke terminologie), dan laat je de consument ineen krimpen van angst.

Zorg dát er geïnvesteerd wordt in de toekomst, zegt mijn gevoel. Maar dan wel in zaken waar je op de lange termijn financieel (en mogelijk maatschappelijk) gewin uit haalt. Kijk naar Duitsland, waar ze veel optimistischer zijn, waar de economie niet volledig is ingestort (vooralsnog dan :D) en waar men door bijvoorbeeld al decennia bezig te zijn met investeren in een duurzame toekomst gewoon geld verdient, banen heeft gecreëerd én aan een duurzame toekomst bouwt.

Waar is de tijd gebleven dat wij, net als de Scandinaviërs en nu dus de Duitsers, voorop liepen in dit soort zaken? We zijn veel te conservatief en bang geworden.

Laatst bewerkt: 31 jan 2013
  8. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    |:-

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    -Hij komt tot die conclusie na overleg met deskundigen-

Dat zouden ze misschien wat vaker moeten doen. Laat ik een voorzetje geven: evolutiebiologen?

10. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Om hem van z'n religie af te helpen?

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Om hem er in ieder geval van te overtuigen dat Adam en Eva een stel primaten moeten zijn geweest. Als je niet al te ver terug in de tijd gaat, that is.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    6.000 jaar tot het ontstaan van het spijkerschrift en toen begon deze ellende. ;)

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hè?

Bedoel je dat de Bijbel 6000 jaar oud is of dat de wereld 6000 jaar geleden geschapen is volgens de Bijbel?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Is cultuur, moet je respect voor hebben.

16. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nee, volgens sommige gelovigen was de zondvloed 6000 jaar terug. Er staat verder niks in de bijbel over hoelang geleden de aarde is ontstaan.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij is uit de Bijbel weldegelijk af te leiden dat de aarde 6000 jaar oud zou moeten zijn.

18. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik dacht dat het 4000 was.

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    De zondvloed ja, volgens het schrift dan :+

20. Delphiki

Delphiki Active Member