1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Het gekke er aan is, tijdens mijn bezoek aan een Islamitisch land, dat ze allemaal best aardig zijn. Het ging om Tunesie, soms vrij agressief, maar verder wel een aardige bevolking. Zit je hun niet in de weg, dan zij jouw ook niet. Laten we niet vergeten dat er door politici, media en de lokale omgeving natuurlijk ook een hoop misverstanden onstaan die weer verkeerde invloed hebben op onze reactievermogen. Men wil er al snel vol tegen in, beuken, slaan schoppen en moorden.

Persoonlijk ben ik wel van een hardere aanpak, maar dan van al het tuig. Wat betreft tollerantie? Hmmm, dat mag voor 50% geschrapt worden, gezien het ongeveer dat aantal is wat een of meerdere keren voor overlast heeft gezorgd. Het schijnt dat bij de Marrokaanse gemeenschap namelijk 2/3 van de jongeren een of meerdere wetsovertredingen heeft begaan. Het totaal zweeft, over alle allochtone gemeenschappen tussen 2/3 en 50/50.

Een paar jaar geleden was dit in het nieuws. Ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Het hoeft van mij niet naar de VOC tijd zoals visionair Balkenende het eens wilde, maar dat het wel harder mag moge duidelijk zijn. In de jaren 30 van de vorige eeuw werden er in Nederland ook nog hele zware straffen uitgedeeld. Dit is na de jaren 60, toen de grote immigratie in Nederland plaatsvond, allemaal een stuk softer geworden. Wij wilden immers niet de vieze klusjes doen, maar aan de andere kant zie je nu maar weer dat ze hun kroost ook niet voldoende opvoeden.

Wat moet je er van zeggen? Geweld lost in elk geval niets op. Luisteren naar de Nederlandse wetten en onze cultuur is een goed begin van algemene acceptatie en integratie.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
  2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Serieus?8)

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
  4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het zijn soms net mensen, die moslims :emo: 't Is wel te merken dat je in Sneek woont. Man man man...

In welk opzicht?

5. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje tegenstrijdig. Ten tijde van de VOC leefde er in Amsterdam alleen al meer dan 100 nationaliteiten (nu zijn dat er 271?). Het was niet ongebruikelijk om een Arabier rond te zien lopen. Een tolerante, open houding zorgde immers voor een groei van de handel. Mede daar die tolerante visie en openheid hebben zich door de eeuwen heen veel westerse-allochtonen (Fransen, Duitsers) zich in Nederland gevestigd en deze lijn heeft zich door gezet in de 20e eeuw. Nu is de immigratie stromingen van de afgelopen 60 jaar wel een stuk anders dan in de vier eeuwen daarvoor (Voornamelijk uit de koloniën en door de opkomst van de massamedia kreeg ook de maatschappij een opinie hierover) maar Nederland is van oorsprong als een land waar mensen naar toe emigreren. Mocht je meer willen weten over de continuïteit van immigratie stromingen in Nederland kan ik Komen en Gaan aanraden geschreven door H. Obdeijn en M. Schrover.

En over het aantal wetsovertredingen onder allochtone gezinnen, ja dat is procentueel gezien hoger dan bij autochtonen maar het absolute aantal misdrijven gepleegd door autochtonen ligt nog altijd X keer hoger. Probeer niet zo kortzichtig te kijken en bekijk meerdere kanten van het verhaal .

En of de Islam een achterhaald geloof is, ligt eraan bij welke groepering je hoort binnen de Islam. Zeker in Nederland zijn er tal van liberale islamitische groepen die je met open armen ontvangen in hun Moskee of huis. En natuurlijk heb je ook een hoop extremistische groeperingen in Nederland (het grootste aantal in West-Europa) maar daar zitten de machten bovenop.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
  6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    @ Kaasstengel: Bedankt voor je goed geformuleerde antwoord :thumbs: i.t.t. Dyonko voor de zoveelste keer. :emo:

7. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu bezig met mijn master Islamologie he *)

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Serieus? Heb je daar een bron voor?

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Opzich voor de hedendaagse ontwikkelingen een heel goede keuze. Benieuwd of er ook positieve dingen in de Koran staan bijvoorbeeld, maar misschien hoor ik dat nog wel eens van je.

@ dakar: Ik denk het wel, al was het maar omdat de grootste islamitische schreeuwers niet uit Oost Europa lijken te komen. Misschien dat ze daar wat stiller en milder zijn. Ook in Scadinavie lijkt niets aan de hand te zijn. Conclusie kun je bijna zelf wel trekken als je goed rondkijkt in het nieuws.

10. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag er niet meer over zeggen helaas :emo:. Heb voor het onderzoek van mijn scriptie een verklaring van geheimhouding tekenen |:- .

Als ik mijn mening moet geven over de Koran en als ik die vergelijk met het Christendom en Jodendom dan is die naar mijn mening nog het meest vrije en vredelievend. Natuurlijk staan er dingen in die vandaag de dag niet meer denkbaar zijn maar dat is met elke historische bron die is geschreven voor de Verlichting. Het gaat om de manier waarop deze geïnterpreteerd wordt door de lezer. In de Westerse Wereld wordt er al lange tijd geroepen dat de Islam moet hervormen maar dit wordt tegen gehouden door traditionalisten (die hier niet eens wonen) en dit is dan ook mijn grootste kritiek punt op de Islam.
    Traditionalisten zien de Islam als religie ook als de manier waarop een land bestuurd moet worden en in de 21e eeuw is dit vrijwel niet meer uit te voeren. Maar om de Islam echt te begrijpen moet je er zelf deel van uit maken omdat alle denkbeelden waar wij in het Westen mee rondlopen compleet anders zijn dan bij Moslims. Denk dan niet alleen aan het hoofddoekje of de Rammadan maar ook over de grote dingen zoals leven en dood, kunst, houding t.o.v. politiek et cetera.

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    nvm

Laatst bewerkt: 10 mrt 2013
  12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.020
  13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15

Beetje alsof ze ELKE dag het luchtalarm moeten gaan testen. :+

14. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
  15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jep, en als rasatheist ben ik live aan het kijken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Haha same here. Dunno why though 8)

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hopelijk maak ik ooit nog mee dat 'functie' van Paus wordt afgeschaft.

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dit dus.

Het Vaticaan is een hele enge bedoeling, die structureel kindermisbruik in de doofpot stopte, homoseksuelen schoffeert en mede-verantwoordelijk is voor de AIDS-epedemie in Afrika. De macht van de kerk is natuurlijk niet meer zoals in de Middeleeuwen, maar is groter dan menig persoon vaak beseft. Wij spreken vaak schande van Islamitische landen, maar over het Vaticaan wordt in mijn ogen te weinig gezegd.

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.130
    Hehe zelfde hier :+

En Paus afschaffen? Not gonna happen.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij is dit wel een aardige paus.

Deel Deze Pagina