1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ey chef, ik zie niets fouts in zijn zin hoor.

2. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan blijf je toch lekker zo kortzichtig, net als gelovigen :F:

Laatst bewerkt: 14 mrt 2013
  3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.130
  4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oh mijn god.

Jij bent hier degene die in een disussie gaat janken over iemands schrijfstijl.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    :+

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hahaha nice8)

7. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet open staat voor kennis dan heeft deze discussie geen zin meer dus dan blijf je maar een kortzichtige anti-theist die zijn eigen visie niet kan beargumenteren op basis van historie maar slechts beargumenteerd op basis van emotie.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Want geloof is prima te verdedigen met feiten en historie?

Geloof is toch grotendeels gebaseerd op je emoties?

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Is dat niet de definitie van een theist?

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :thumbs: En zo is het...

11. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0

Als je het afzweert door te zeggen dat wereld beter is zonder geloof dan moet het geloof zelfs verdedigt worden . Onze hele samenleving ziet er vandaag de dag zo uit door religies in de afgelopen 3 millenia. Zonder geloof heeft de mens zich niet kunnen binden en zonder geloof zouden mensen geen samenleving kunnen starten.

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat ligt er maar aan of je gelooft. Ik geloof niet en in mijn optiek heeft de mens het geloof vorm gegeven, en niet omgekeerd. Veel diersoorten leven ook in een samenleving, op hun manier. En ik vermoed dat weinig tot geen dieren dit doen omdat ze ergens in geloven. Ik denk eerder dat het instinct is, net zoals bij ons.

Ik denk dus echt niet dat als wij het geloof niet hadden "uitgevonden" in deze vorm, dat we dan niet in een samenleving zouden leven.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat? Kun je dit toelichten?
    Overigens, ook als je dit toelicht is je statement niet te bewijzen. Het Christendom heeft de Westerse wereld zo veel eeuwen gedomineerd dat we enkel kunnen gissen naar hoe de wetenschap zich zonder had ontwikkeld.

Daarnaast je 2e statement, "geloof vormt de basis van elke samenleving", que?
    1.) Dat geloof de basis is van zo veel samenlevingen, is geen geldig argument dat dit ook een juiste basis is. Het is historisch zo gelopen, meer niet. Het is een constatering, er zit geen waardeoordeel aan of deze basis goed of fout is (maar van andere kant, langs welke maat kun je dat beoordelen? Niet lijkt mij).
    2.) Geloof is enkel de basis van zo veel samenlevingen, omdat men destijds niet de wetenschappelijke basis had om de zaken om zich heen te verklaren.
    3.) Dat geloof ooit als basis heeft gediend, is geen geldig argument dat het ook als basis moet blijven dienen. Onze normen, waarden en principes veranderen met de tijd en soms moet je concluderen dat waar je vandaan komt niet meer relevant is.

Je wil het instituut van het geloof scheiden, claimende dat enkel het instituut kritiek verdient. Onder welke categorie zou jij de bijbel willen scharen dan? Dit is geen aanval, slechts een interesse.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Of de enige mogelijk.

15. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Beargumenteert met een T jongeman!

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik geloof je niet.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Even een andere vraag die relevant is in zo'n discussie: Geloof je zelf?

@vetgedrukte: Als je gaat huilen om de zinnen van Dyonko zou ik zelf oppassen met wat je op het forum zet.....

18. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, voltooid deelwoord :thumbs:

Nope, agnost :)

Matrix en Cyrax, dank voor de inbreng, ik zal later vandaag reageren op jullie bericht in het eerder genoemde topic, heb nu helaas te weinig tijd om er op in te gaan :thumbs:

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan kom als agnost wel over als iemand die heel erg neigt naar de overtuiging dat er wel degelijk een God bestaat.

M.a.w. je argumenten zijn net zo loos als die van Dyonko

20. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Duidelijk niet. Ik snap waar de verwarring vandaan komt, maar 'beargumenteert' is het actieve werkwoord in die zin.

- Ik beargumenteer
    - Hij beargumenteert
    - Een kortzichtige atheïst die ... beargumenteerT

Stam + t.

Deel Deze Pagina