[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je weet net zo goed als ik dat hij zich nimmer kan redden uit de situatie waarin hij zichzelf heeft geplaatst. Daarom ging hij weg op er zogenaamd later op terug te komen. Waarom je er steeds op terug moet komen begrijp ik dan weer niet zo goed, het heeft geen zin and you know it.

Ontopic,

Het intergreren lukt in veel gevallen ook niet. Zoals die leraar in dat stuk aangaf, zo zit het ook. Veel allochtonen hebben geen enkele affectie met het land waar ze in leven. Dat is nog niet eens een probleem, maar op het moment dat het missen van affectie overgaat in het niet respecteren van het land, haar bewoners en de regels, dan gaat het mis.

Eerlijk gezegd heb ik het daar wel moeilijk mee. Het verzetten tegen de maatschappij van een grote groep allochtonen (jongeren) begint een beetje misplaatst aan te voelen. Ze willen niks liever dan een wij tegen hun wereld scheppen in Nederland, maar wel op voorwaarde dat alleen zij zelf dat mogen scheppen. Als de Nederlander van mening is dat ze er niet bijhoren, dan ben je een racist. En dat is waar ik slecht tegenkan. Wel gebruik maken van alle rechten die je hier hebt, maar ondertussen alle regels aan je laars lappen. Waarom moeten wij als Nederlander alsmaar blijven geven? Wanneer komt er eens feedback en krijgen we wat (goeds) terug?

Nogmaals, ik doel zeker niet op alle mogelijk allochtonen hoor. Er zijn er zat die hier prima op hun plek zijn. Maar de groep die het verpest en alleen maar wil nemen en niets geven, die is gewoon groot en groeiende. Die groep plaatst zichzelf bewust buiten de samenleving.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik weet dat ie zich er nooit uit kan redden ja, daarom ben ik ook benieuwd hoe hij tot z'n conclusies is gekomen. Ik kan er niet tegen als mensen zulke dingen roepen, in de veronderstelling zijnde dat ze er veel vanaf weten, en dan geen flauw idee blijken te hebben waar ze over praten.

3. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat weet ik ook wel, maar je weet ook dat veel mensen gewoon niet diep genoeg hebben nagedacht over een bepaald onderwerp en zelf niet eens beseffen hoe ze er eigenlijk over denken.

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Klopt. Des te meer reden om ze er nog eens goed over na te laten denken.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het integreren lukt veel te vaak niet. Vaak blijkt dat een 2e generatie, dus personen die hier in Nederland geboren zijn, vaak nog radicalere opvattingen hebben dan de personen in de generatie er voor en/of in hun thuisland (gemiddeld genomen).

Hoe moet je hier als land mee om gaan? Feit is wel dat de moslimbevolking onderhand 1 miljoen personen groot is. In andere woorden geen kleine groep mensen. Als je daarnaast blijft constateren dan integreren niet lukt dan ligt een ontzettend vervelende tweedeling op de loer. Een tweedeling waarbij uiteindelijk helemaal niemand gebaat is.

Ik baal dat politici dit niet beter op de kaart zetten en het daarmee overlaten aan haatdragende roeptoeters zoals Geert Wilders.

Ik zal iemand nooit iets slechts toewensen. Maar dat houdt niet in dat ik elke ontwikkeling en/of gedragingen daarom voor lief neem. Het is om 1 of andere reden fout om te zeggen 'het integreren bij de Marokaanse en Turkse bevolking gaat niet zoals gewenst. Dit moet anders' . Maar we accepteren wel dat welbespraakte Turkse-Nederlandse jongeren op tv verkondigen dat ze graag hadden gezien 'dat Hitler zijn werk had afgemaakt' en we accepteren ook dat er aanklachten zijn gedaan tegen islamitische scholen waar fysieke mishandeling van kinderen plaats vindt (vandaag op nu.nl). De zaak rondom Yunus is ook schrijnend op zijn zachtst gezegd. Wie kijkt er nog van op dat er vandaag in de VK een stuk staat waar wordt gepleit voor Turkse les in het basisonderwijs? De lijst van dit soort voorbeelden is eindeloos

Een collega van mij was onlangs in de randstad in een Albert Heijn (ff niet meer zeker of het nu Den Haag of Amsterdam was): je kon er niet in het Nederlands een vraag stellen.

Nederlanders zijn een tolerant volk ongeacht wat je af en toe op het internet leest gaat dit nog steeds op. Maar met het verwerven van al die vrijheden en het vechten voor die vrijheden al ver in het verleden zijn we ook soft geworden in onze denkwijze. Ik heb niet het gevoel dat een zachte heelmeester in dit geval de oplossing gaat zijn.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Mee eens, en ik denk met ons heel veel mensen in ons land. Het probleem is echter, hoe ga je dat doen zonder je identiteit te verliezen als land?

We laten nu zoveel toe, dat is straks niet meer terug te draaien. Dat wordt nu al heel lastig denk ik zomaar.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Het lijkt wel alsof er niets mee gedaan word, de misdaad. Sneek zal ook wel stijgen dit jaar. 2 moorden en al tal van geweldsdelicten. Meeste recente was die op een oud buurjongen van mij. Het zullen de bezuinigingen wel zijn denk ik. Misschien goede oefening houden voor soldaten en mariniers???

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom lijkt het alsof er niks mee gedaan wordt? Heb je de eerste regel van het artikel gelezen?

En voordat je alle vaste riedeltjes weer op gaat dreunen kop ik hem alvast maar even in. Lees dit eens:

Er wordt dus wel veel gedaan en dat is te zien ook.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    We begrijpen elkaar denk ik verkeerd. Ik heb het niet over straffen uitdelen. Volgens mij bleek laatst nog dat we daarin zelfs op 1 lijn zaten.

Waar ik op doel is dat de integratiepolitiek compleet faalt maar dat daarin weinig gedaan lijkt te worden. Het beestje bij het naampje noemen en zeggen: zo doen we dingen wel en zo doen we dingen niet hier in Nederland want daar staan wij voor is er nauwelijks bij.

een positieve uitzondering was overigens de opmerking van Asscher rondom Yunus maar die werd direct teruggefloten

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla.../Ergernis-over-Asscher-in-affaire-Yunus.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla.../Ergernis-over-Asscher-in-affaire-Yunus.dhtml

Dat is toch compleet de omgekeerde wereld? En toont daarnaast toch geen enkele vorm van ruggegraat?

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup. Apart dat die wel met zo shirt de zaal in kan komen.
    Maar ja hij word wel aangepakt. Gewoon in de cel de rest van zijn leven en de sleutel weg gooien.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik reageerde op Yellow, beste Kevf.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Zet hem maar naakt in de douche met een bak natte zeepjes, zo genezen.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    @ Nezzaru: Ja het is inderdaad makkelijk om te reageren van een uit een media standpunt, misschien moet ik me er bij neerleggen, maar als ik bepaalde zaken soms lees draagt mijn maag er zo van om dat ik denk dat we te laag straffen. Ik zeg het niet alleen op basis van wat ik in de media lees. Heb een paar jaar geleden een keer een uitspraak van een rechter gelezen ivm een oude bekende van mij die veroordeeld was. Wat hij had gedaan met minderjarige meisjes schrok ik heel erg van, maar dat is al weer compleet verdwenen dankzij robert M, die in mijn ogen nog goed weg komt met 18 jaar.

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    What..the..fuck..

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Sorry, maar op dit niveau ga ik geen discussies voeren.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Moet jij weten, andermans mening boeit me hier ook al bijna niet. Ik ben gewoon voor hogere straffen, klaar.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat is niet te genezen. Hij zal het ondergaan met diezelfde glimlach die hij toonde in de rechtzaal. Of het nou 1 grote neger is of het zijn er 14, het maakt hem niks uit.

Ik kreeg echt kippenvel toen ik hem daar zo zag met die big smile op zijn gezicht. Heel bizar, bij zulke mensen is geen straf goed genoeg. Het enige dat je kunt doen is zorgen dat zo iemand never nooit meer in de maatschappij terecht komt. Deze gozer is ijskoud, echt heel freaky.

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Deel Deze Pagina