1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    En ze wisten dat ze kinderen gingen doden?

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, maar ze wisten wel dat het risico aanwezig was.

Laat ik voorop stellen dat het gebeurde in Boston triest is. Met de kanttekening dat het me tegen de borst stuit dat ik volledig word overspoeld met zielige beelden van het gebeuren. Sommige reacties (yellow) laten zien dat het ook perfect werkt, mensen gaan puur vanuit hun emoties en waan van de dag reageren.

Ik zie en hoor zelden iets over daders van aanslagen in het Midden-Oosten. De slachtoffers die daar vallen worden door veel westerlingen gezien als collateral damage en dat maakt me misselijk. Over die aanslagen hoor je even kort een bericht, en that's it. Denk je nu echt dat de US nooit de opdrachtgever is geweest van een aanslag in Islamitische landen? Ik denk het wel, en vaker ook.

Ik heb medelijden met de onschuldige slachtoffers in Boston. Niet met het land Amerika, dat zelf met precies dezelfde motivatie dezelfde dingen doet.

3. Seh

Seh Guest

Dat daar ook kinderen leven is algemeen bekend denk ik ja.

4. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Ik sluit me hier bij aan!

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach ja, ik vind het nog steeds vreemd dat het mensen verbaast dat wij veel aandacht schenken aan een aanslag in Amerika. Hoe hypocriet en fout het ook is , dat boeit ons gewoon meer dan een aanslag in Irak.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Opzouten met die avatar Dyonko. :+

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zat de hele tijd te scrollen op zoek naar Dyonko om z'n avatar te checken. :emo:

8. Seh

Seh Guest

Spreek voor jezelf aub.

edit: Zo huh, kut Dyonko. 8)

9. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Om even hier op in te haken, ik zag een paar maanden geleden dit berichtje in de Spits.

Dat deed me toch wel wat, vooral omdat dit niet al te lang na die Batman shooting was (11 doden) waar voorpagina's over vol stonden zelfs in Nederland.

En dan krijgt Irak dit flut berichtje voor 'tientallen doden'...

10. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Niet om gevoelloos te klinken ofzo, maar we kijken er gewoon niet meer van op. Elke week blaast zich wel iemand op in het Midden-Oosten, als we dat elke keer op de voorpagina gaan zetten gaat het helemaal nergens anders meer over. Die landen zijn in oorlog (al dan niet alleen met Amerika), waar dit een aanslag (?) was op een festiviteit.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien als ze het wel gewoon elke dag op het nieuws laten zien dat we dan wellicht geneigd waren om te zorgen dat het wat sneller ophoud?

http://www.reddit.com/r/politics/comments/1cgc19/boston_marathon_what_takes_me_aback_are_how/

ik vond deze reddit thread wel interessant

gaat over dit artikel wat nu niet te lezen is omdat de reddit users de site overbelasten :+

http://www.bagnewsnotes.com/2013/04...the-bloody-marathon-bombing-pictures-graphic/

Maar het is wel waar.

Van alle gruwelen in Afghanistan en Irak krijgen we vrijwel NIKS te zien. Dat word eigenlijk allemaal gecensureerd

Maar er vallen 3 doden in Boston en je kan vrijwel direct overal de meest gruwelijke beelden zien.

Ja , dat komt ook omdat je nu eenmaal in een tijd leeft waarin overal camera's hangen en alles en iedereen een goede digitale camera bij zich heeft.

Maar het is ook heel, heel , heel erg selectief om al dit geweld wel te laten zien op TV. En 'ons' geweld zie je nooit...

Laatst bewerkt: 16 apr 2013
  12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wtf is dit voor comment dan... Hahaha

13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Weet ik ook niet eigenlijk! 8)

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Neem jij anders deze avatar over.

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee laat maar, de Skittles zijn nu op man...

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
  17. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Mijn avatar heeft gewoon te veel swag om te vervangen.

18. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Helemaal mee eens, oke in die landen doen ze het zelf ook nog eens heel vaak, maar van beide kanten is het slecht. Ergens is het wel begrijpelijk dat nieuws uit eigen landen meer voorkomt, dus dat een aanslag in Irak ofzo niet zo uitgebreid wordt weergegeven is niet zo raar. Maar de gedachte van die collateral damage die je zei is inderdaad om misselijk van te worden.

Gruwelijk foto's en beelden op afgelopen pagina's ook trouwens.
    Die foto's van die man in de rolstoel zonder benen is haast zo gruwelijk dat ie bijna weer te verdragen is omdat het zo nep eigenlijk lijkt.. :eek:
    Wat het uiteraard niet is.

19. Seh

Seh Guest

Sneek ligt sinds kort in Amerika?

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nee, wij hebben Amerika geannexeerd.

Deel Deze Pagina