1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Ik snap die verontwaardiging niet waarom dit nieuws wel naar voren komt en het nieuws in MO niet... Laten we eerlijk zijn, dat is toch best begrijpelijk. Westers nieuws is gewoon ontzettend selectief, als je dat niet doorhebt ben je een beetje naïef.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Culturele nabijheid. Het is logisch en verklaarbaar, maar rationeel gezien is het natuurlijk best wel stuitend dat we ons een dag lang druk maken om een aanslag in Boston terwijl het in Irak schering en inslag is.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is wel duidelijk. Maar dat rechtvaardigt het nog niet. :)

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Nee maar dat zag de secretaresse van mn baas vandaag zelfs.

5. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    ''Uit eigen landen'', betekend meer zoiets van, de westerse landen en landen waar we bevriend mee zijn. :)

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.778
    Ja, in de staat Illnois, check Google maar. :+

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat ligt dan aan jou. Iedereen begrijpt heus wel dat een aanslag in Amerika dichterbij "huis" voelt en dat het daarom meer aandacht krijgt. Zo moeilijk is dat niet en dat begrijpt iedereen. Ook de mensen die wijzen naar wat er in de rest van de wereld gebeurd.

Het is een beetje misplaatst om verontwaardiging als naief te betitelen. Ik ben zeker niet naief, ik voel mee met de slachtoffers in Boston, maar ik sluit mijn ogen niet voor wat er nog meer gebeurd. Het is gewoon stuitend hoe mensen door de media worden bespeeld. Hoe al die foto's en beelden in je gezicht worden gesmeten, walgelijk. Je hoort mij niet als een dom schaap schreeuwen dat de dader van de aanslag op de stoel moet. Dat is pas naief.

Laatst bewerkt: 17 apr 2013
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.778
    En ik heb ook al uitgelegd waarom ik dat zei, maar dan moet je ook even teruglezen. Ik doe dat niet weer.

En of het moet of niet, en of die uitspraak dom is of naief of niet, waarschijnlijk krijgt die wel de doodstraf als ze hem pakken. Ik meende me echter ook te herinneren dat ze die in New York niet meer hebben, maar in omliggende staten wel.

Levenslang lijkt mij wel duidelijk en lijkt mij voor beide partijen wel wenselijk en menselijk t.o.v. bijvoorbeeld de doodstraf.

Het is allemaal speculatie, niemand, ook ik niet, zou te snel met dit soort zaken moeten komen. Het is alleen een eerste emotionele reactie. Ik uit hem alleen uit betrokkenheid, want zo voel ik dat, dan uit werkelijke haat richting een persoon of personen.

En wat betreft het MO: Ik hoop/bid iedere dag dat het daar ook een keer ophoud, maar ik ben bang dat het daar nog jaren door gaat.

Wat betreft de media: Eens, omdat sowieso veel te veel beelden herhaald worden en je door de keel gedrukt worden. Neem die 2 explosies, die heb ik nu al zeker 10x op elk kanaal gezien in het nieuws.

5 minuten praten ze erover, dan weer die explosies, 30 seconden praten, dan weer die explosies, dat viel me dus wel op. Ze dwingen het je inderdaad wel de huiskamer in, best walgelijk inderdaad.

Ik ben wel het type van excuses, dus als iemand zich beledigd heeft gevoeld, dan sorry, maar ik ga mezelf ook niet constant herhalen in uitleg naar mensen toe.

Ik hoop dat bovenstaande een beetje in overeenstemming is met de meeste mensen hier, anders gewoon pech gehad. Ik zal proberen de volgende keer eens langer na te denken eer ik reageer.

Peace, mijn beste! :+

9. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    De foto's op de vorige pagina('s) zijn best erg, maar de ergste die ik heb gezien staat daar nog niet eens tussen. De foto van de man die zijn been is verloren waarbij het bot uitsteekt vond ik toch wel het meest indrukwekkend, heel tragisch allemaal in ieder geval.

(waarschuwing, klik er niet op als je niet tegen gore kan)

10. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Die is hier ook al 5x gepost hoor :9.

11. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    oh wacht, laat maar, verkeerd gelezen.

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.136
  13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.776
    huh?

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.136
    He, wat? :+

Ben er niet helemaal bij blijkbaar :+

15. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tripletth met zijn edit doet gewoon stiekem stout.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.778
    Willem Alexander ook, wat een bazenopmerking maakt die a.s. koning van ons: Ik ben geen nummer 4, nummer 4 staat naast Bertha 38 in de wei. :lol:

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een farce bij de NOS zeg. Een analistenpanel voor een interview?

Gaat men vooraf aan Jack de Vries vragen wat de koning zou moeten zeggen. :emo: Alsof het voetbal is.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat was het saai ook. De meeste vragen toonden maar weer aan dat de koning vooral symbolisch is.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Tering wat een klap :eek:

Deel Deze Pagina