1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Yellow vindt dat ze allemaal besneden moeten worden.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Dat wordt gelukkig al voor me gedaan volgens goed Joods gebruik. Ben jij het toevallig ook als Ajax supporter? :+

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat een achterlijk gezeik met die leugenaar van een Weekers en de Bulgarenfraude. Het is duidelijk dat ie liegt dat ie barst en het schijnt om 1,5 miljard euro te gaan 8)

noemenswaardige stukken

http://www.dichtbij.nl/rotterdam-ce...ethouder-bulgarenfraude-geheim-te-houden.aspx

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/04/asscher-vond-informeren-weekers-over-fraude-niet-nodig/

http://www.cda.nl/mensen/omtzigt/blog/toon/welke-toeslagenfraude-voorbeelden/

Hoeveel moet je uithalen voordat je verplicht wordt op te stappen?

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoeveel moet je uithalen? Het is nog altijd hetzelfde incident dat steeds maar opnieuw en opnieuw en anders ter sprake komt.

Kun je dit Weekers aanrekenen? Je kunt het hem in ieder geval zéér kwalijk nemen, maar het lijkt mij ook dat de betrokkenen een verantwoordelijkheid hebben om hun baas, de staatssecretaris, in te lichten. Die man heeft immers geen glazen bol. Het mes snijdt dus aan twee kanten, maar we willen alleen de kop van Weekers zien rollen.

(Overigens, mocht blijken dat er wel degelijk een rapport netjes op het bureau van Weekers lag ipv bij de ambtenaar in de la, dan neem ik dit statement terug. Ik heb mij momenteel niet goed genoeg verdiept in de affaire)

Ik ben altijd terughoudend om een bewindspersoon hierom tot aftreden op te roepen. Het incident heeft plaatsgevonden, dat draaien we niet meer terug. Gaan we het dan oplossen door de verantwoordelijke de laan uit te sturen en iemand opnieuw helemaal in te werken in zijn positie? Laat hem dit alsjeblieft als de donder oplossen en stuur hem de laan uit wanneer hij dat faalt.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is moeilijk om te zeggen. Maar als meerdere ambtenaren zeggen dat hij het wist (dus waarschijnlijk een rapport heeft gehad) Dan geloof ik eerder die ambtenaren.
    Verder blijven ministers ook mensen op de poster. De mensen die echt dit land regeren zijn de ambtenaren. Die zitten meestal meerdere jaren ergens. Een minister is meestal binnen 4 jaar weer weg.

Laatst bewerkt: 4 mei 2013
  7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Zeker sinds Paars I, die waren de laatste die een kabinetsperiode uitzaten en/of ministers zelf.

Te bedenken dat we al sinds 1998 geen kabinet meer hebben gezien dat de rit uit zat. Paars II viel immers over Srebrenica.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het rapport van de Abvakabo, het stuk waaruit blijkt dat FIOD om zwijgen heeft gevraagd aan de wethouder, het feit dat Asscher het al wel wist en ga zo maar door. Daarnaast speelt ook mee dat als blijkt dat blijkbaar iedereen het weet BEHALVE de persoon die het moet weten namelijk Weekers zelf dan functioneer je ook slecht. Het is ook zijn taak om er voor te zorgen dat het nieuws bij hem terecht komt.

Ik roep zelden om het vertrekken van een politicus ik sta er vaak zelfs van te kijken om wat voor een incidenten al om een vertrek wordt gevraagd maar deze misser is gewoon te groot en het vertrouwen daardoor te diep beschadigd.

Om even een zijstraatje te nemen: Dit geld ook voor Teeven en het IND-drama. Wat een prutser. Ik zat een begin december 2012 al met mensen om tafel waarbij uit de gesprekken bleek dat het faal (ICT)beleid en het bijbehorende programma Indigo voor erg grote fouten zou gaan zorgen. Als ik dat al als buitenstaander weet dan doe je je werk als minister gewoon niet goed :)

edit: 'hoeveel moet je uithalen' was wat ongelukkig gekozen. Beter was geweest 'hoe groot moet het schandaal zijn en hoe duidelijk de bewijslast'

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Kijk, dit is een goede nuance.
    Als hij het oprecht niet wist --> Laat hem dit snel oplossen!
    Als hij liegt en hij wist het wel degelijk --> Hup, weg met die vent.

Nee, ik ben er ook op tegen om Teeven over zijn incident tot aftreden te dwingen.

Die mensen zitten er pas sinds november. Ze zijn nog nauwelijks ingewerkt en dan willen wij ze al afzetten vanwege puinhopen die in een periode van jaren zijn opgebouwd?

Je moet een politicus niet afrekenen op het eerste incident, maar hoe hij ermee omgaat en het oplost. :) Dat verliezen wij (Nederlanders, of nog erger: de oppositie) uit het oog.

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mederwerkers van de Belastingdienst voelen zich echt genaaid door Weekers. Mijn pa werkt daar, en het is gesprek van de dag.

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Bizar dit, wordt echt één grote teringzooi daar (als het dat al niet bekant was).

Foto's

Heb op dat strand nog m'n duikcursus gehad :{..

12. Seh

Seh Guest

Zal morgen eens mijn oom en tante contacten over whatsupp daar. :eek: Die wonen daar nu een jaartje of 6.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Is de aanleiding al bekend?

14. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Hij wilde 'in het meest radicale geval' de blanken van het eiland af en complete onafhankelijkheid.

Heeft ook een keer gezegd dat hij alle 'macambas' (Nederlandstalige blanken) in bodybags terug naar Nederland zou sturen, is die later wel op teruggekomen (bij Pauw en Witteman) dat dit een grapje was (raar gevoel voor humor ;)). Denk dat je 'm wel kan vergelijken met Pim Fortuijn, hate him or love him.

Ook dit stukje:
    en dit:
    Denk dat hij veel fraudezaken wilde oplossen/verbannen van het eiland. Zijn er een paar niet mee eens geweest. Omleggen was snelste/makkelijkste manier. Dat eiland gaat helemaal kapot aan corruptie, fraudeurs en drugs. Heb het zelf vorig jaar ook 6 maanden mogen aanzien hoe Zuid-Amerikaans dat land wordt. Over 10 jaar denk ik wel te vergelijken met Colombia/Venezuela mocht Nederland er ooit zijn handen vanaf doen.

Laatst bewerkt: 6 mei 2013
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Denk niet dat dit is gebeurd vanwege zijn racistische uitingen, maar juist omdat hij corruptie tegen wilde gaan en daar waren bepaalde illegale personen niet blij mee denk.

16. Seh

Seh Guest

Dat land hangt aan elkaar door corruptie en zwart (:+) geld. Iedereen doet het daar. Van de kaartjes verkoper voor een toeristische trekpleister, kocht je 4 kaartjes voor 12 gulden, stond er op dat een kaartje 5 gulden kost terwijl we er maar 3 kregen. 8) De rest steken ze dus in hun zak.

Tot en met de hogere klassen, die ontduiken gewoon de belasting en krijgen dan eens per jaar een belletje dat ze geld moeten doneren voor een personeelsfeest van de belastingdienst, omdat ze anders even de geldzaken komen checken. :lol:

Dat gebeurt overal, maar daar is het echt heel extreem. 70% van de werkende bevolking is daar ook ambtenaar. :+

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    http://www.nu.nl/binnenland/3417336/justitie-vervolgt-agent-rishi-doodschoot-doodslag.html

Ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen. Persoonlijk ken ik heel wat agenten (familie & vrienden) en ik ken er geen eentje die graag zijn pistool trekt en schiet. Ik weet wel dat de schietcursussen een wassen neus zijn. Als je niet slaagt voor de cursus, dan behoud je je wapen en mag je het later opnieuw proberen. Dat vind ik dan weer schandalig, als je legaal een wapen draagt om de burgers te beschermen dan is het zaak dat je volgens de richtlijnen je wapen kunt bedienen. Als je je rijbewijs gaat halen en je slaagt niet, dan krijg je ook geen auto met sleutels en mag je de openbare weg op, om het later nog eens te proberen.

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar richten op de benen en dan iemand in zijn nek schieten, dat is behoorlijk beroerd. De gozer rende weg, iedereen vind dat dom. Misschien schrok hij ofzo. Als een tijger je aanvalt is de eerste gedachte ook altijd om weg te rennen en 99% van de mensen zullen dat ook doen. Je bent een koele kikker als er zo'n beest op je afkomt en je blijft gewoon staan. Ik denk dat als er 3 agenten met getrokken wapens op mij afkwamen dat ik ook mijn eerste reactie zal moeten bedwingen om niet weg te rennen.

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Serieus? Als er agenten met getrokken wapens op je afkomen blijf ik echt wel staan hoor 8)

19. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik hoop ook dat ik dat zal doen, maar misschien schrik je je het lazerus en zet je het toch op een lopen. Die doorgewinterde criminelen die denken waarschijnlijk toch dat ze echt niet gaan schieten, zeker niet op een treinstation. Je weet nooit hoe je op zo'n situatie reageert.

Ben zelf betrokken geweest bij een ruzie waarbij iemand probeerde mijn vader neer te steken, gewoon bij ons voor de deur. Ik ben iemand die vrij agressief kan reageren op situaties waarin ik me bedreigd voel, maar ik bleef ijzig koel en heb die kerel samen met mijn broer tegen een muur gedrukt en we hebben zijn pols even hardhandig omgedraaid om het mes af te pakken. Ik had echt verwacht van mezelf dat ik helemaal los zou gaan op die vent, maar dat gebeurde niet. Ik bleef heel rustig en we hebben niets meer gedaan dan hem in bedwang houden totdat blauw blauw kwam. Pas daarna kwam de stress eruit en besefte ik dat mijn vader er gewoon bijna geweest was. De man trok ineens een mes en maakte al de beweging om te gaan steken.

Je weet dus eigenlijk nooit hoe je op bepaalde situatie zal reageren.

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Als je rationeel denkt wel ja, maar bij gevaar wordt een fight of flight reactie getriggered, dus het is niet zo raar dat hij het op een lopen zet.

Deel Deze Pagina