[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heuh Nieuw-Sloten :emo:

2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Hoe zit dat ook alweer met jeugd strafrecht, helft van de maximumstraf toch?

3. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    http://www.nu.nl/binnenland/3489561/denkfout-beheerst-zaak-grensrechter.html

"De strafzaak rond grensrechter Richard Nieuwenhuizen wordt beheerst door een denkfout: er is iemand dood, dus er is ernstig geweld gebruikt. Dat is dus niet het geval, zo pleitte advocaat Sander Janssen zaterdag voor de rechtbank in Lelystad."

"Advocaat Janssen voorziet dat het vonnis in de geruchtmakende zaak, ongeacht hoe het uitvalt, door een deel van de Nederlandse bevolking als ''een belachelijke uitspraak'' ervaren zal worden, omdat ''het Marokkaanse tuig'' er weer met te lichte straffen afkomt."

Ik snap niet dat je het lef hebt om zoiets te zeggen, vooral niet als de daders nog steeds glashard durven te ontkennen..

Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  4. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Het juridisch gezien ook nog eens een middelmatig verweer.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat mag best wezen, maar hij heeft wel een punt natuurlijk.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
  7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Eigen schuld, dikke windvlaag.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zondag lekker knokken in Alphen op voetbal. Paar vrienden van me zaten daar, en sloeg uiteraard nergens op.

Opeens komen er allemaal Marokkanen het veld oplopen en beginnen vol spelers te schoppen en te slaan :emo:

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    DAT IS DISCRIMINEREND ER WAREN OOK NEDERLAMDERS DIE GINGEN KNOKKEN!!!! 111!!HURR

...

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ja normaal ben ik nooit zo, maar check die beelden dan.
    Het zit gewoon in hun aard om te gaan vechten ofzo.
    Jammer hoor, want juridisch kun je amper iets tegen dit doen.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ii ben ook wel benieuwd naar het verband tussen agressie en Marokkanen ivm andere rassen/culturen.

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hmm agressie op zich weet ik niet, denk dat het overal wel gelijk is. Alleen in de Marokkaanse cultuur kom je voor elkaar op. Dus ruzie is dan gelijk met 30 man eropaf, wáárdoor het ook altijd escaleert.

Ik werd ooit eens samen met mijn vader opgewacht door een hele familie, omdat een jochie mijn pokémon kaarten had gestolen en ik met mijn vader naar zijn huis was gegaan :emo: was 6 ofzo...

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Nekschot! ! 11!!

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is nu wachten op Yellow. :p

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    :emo:

En als je een correlatie vindt, wat dan? Dan kun je nog steeds niks concluderen over hun 'aard'.

Net zoals je ook niet kunt zeggen dat Afrikanen dommer zijn omdat ze gemiddeld lager scoren op IQ-tests. Confounding variables enzo, weet je wel?

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  16. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik denk niet zo zeer dat die agressie te maken heeft met de Marrokaanse cultuur, maar meer met de zogenaamde 'straatcultuur' van stoer doen en status hebben.

17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Of omdat wij hier het uitschot hebben wonen?! :+

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Exact. En ook dat heeft natuurlijk een confounding variable. Of meerdere. Zoals sociaal economische status, niveau van opleiding, etc.

Het is geen toeval dat in veel landen de (etnische) minderheden doorgaans als het uitschot gezien worden. Dat heeft natuurlijk niks met 'ras' of hun 'aard' te maken, maar alles met hun positie in de maatschappij.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar zal vast heel veel onderzoek naar gedaan zijn maar ik vraag me dan toch altijd af hoe het dan bijv met de Chinezen zit.

Daar zijn er ook genoeg van in Nederland maar die zie je nooit rellen in de stad.

Waarom komt de ene minderheid wel overwegend negatief in het nieuws en hoor je van de andere nooit wat.

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402

DISIPRINE!

Deel Deze Pagina