Maar dat geldt voor wel meer technieken of apparatuur.
Wat die man op het laatst zegt, vond ik wel een goede opmerking. "Techniek die in een politiestaat perfect is om de bevolking onder te houden, is techniek die je niet wilt hebben". Helaas zijn er nu al zoveel technologieën die dat wel kunnen doen, maar ook iets als de kinect vind ik onder deze techniek vallen.
Dan kom ik ook gelijk terug bij de begin van de discussie, wat de gevolgen namelijk zijn als we het maar blijven accepteren. Dat geeft toch geen gevoel van vrijheid meer als je weet dat alles dat je doet "gemonitored" wordt?
Ik snap best dat het jouw mening is, daar mag iedereen ook in zijn in mijn ogen Alleen waar ik over viel, was het woordje overgewaardeerd. Ik denk namelijk niet dat je privacy kan overwaarderen, aangezien het zo zit dat als je informatie vrijgeeft het ook direct opgeslagen is. Dat heeft verder niks te maken met of het jou geen pijn doet, of dat je maar een nummertje bent. Uiteindelijk heeft elke persoon wel iets dat hij liever voor zichzelf houdt. Er is niks mis mee om daar over na te denken en ook een tegengeluid geven.
Laatst bewerkt: 12 jun 2013