1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ooooh, ze weten alles nu al. Dán maakt het geen flikker meer uit inderdaad. Ik kan me zo kwaad maken om die domme naïviteit.

Stel je toch eens niet zo passief op man. Denk eens na. Denk eens verder dan alleen JOUW wereldje. Bedenk eens hoe een overheid (bedenk even dat we steeds verder globalizeren ook) de wereld kan beheersen als privacy niet meer vanzelfsprekend is. Gewoon, even je fantasie aanspreken, vooruit!

Soms denk ik weleens dat deze hele crisis nog tien keer erger zou moeten zijn, zodat deze hele verrotte kutgeneratie eens beseft dat niet alles zo vanzelfsprekend en makkelijk is en dat je bijzonder gelukkig moet zijn met hoe wij momenteel kunnen leven. Er moet blijkbaar eerst altijd iets verschrikkelijks gebeuren voordat men beseft hoe sommige dingen werken.

Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nera, hou toch op joh. Dat niet iedereen zo denkt als jij betekend niet dat ik dan meteen passief en naïef ben. Wellicht dat jij eens buiten jouw wereldje moet kijken in plaats van iedereen met jezelf vergelijken.

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    als je mijn post leest, zie je dat het ook directe gevolgen kan hebben in jouw eigen belevingswereld ;)

4. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ga jij op het moment dat het wel invloed op je zou kunnen hebben er dan iets aan doen?

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ligt eraan of die invloed negatief is. Jullie gaan daar van uit, ik niet.

Maar ik maak me dan ook liever niet druk om teveel zaken, zorgt ervoor dat ik tenminste een prettig leven heb.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, dat betekent het wel. Je zegt net dat het je geen reet kan schelen omdat je toch alleen maar dooie internetshit doet en dat je niks te verbergen hebt. Je hebt volgens mij geen seconde nagedacht over eventuele grootschalige gevolgen.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Leg het eens uit en waarom denk jij dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren (want nu kom je gewoon over als een doemdenker omdat er mogelijk grote gevolgen kunnen zijn).

8. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    Pas nou op met wat je zegt. De FBI leest met je mee.

Big Brother is watching you!

Ik vind het allemaal wel knus in ieder geval.:)

9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    En die tweede zin geeft dan ook gelijk inzicht hoe jij ertegen aan kijkt. Alsof je geen prettig leven kan hebben als je nadenkt over dingen, "oeehh druk maken over iets, laat dat maar aan de overheid over"

Ach mensen met een gedachtegang zoals jij hebt, moeten er ook zijn natuurlijk ;) Ik laat het hier verder wel bij, want een discussie gaat het niet worden..

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Flikker eens op joh, wat een hokjesgeest hier zeg.

Rare denigrerende opmerking. Ooit eens over nagedacht dat jij misschien zelf niet goed zit en je dus blij mag zijn dat niet iedereen hetzelfde is. Tering zeg.

11. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het over hokjesgeest hebben, maar vervolgens precies hetzelfde doen :emo:

en mijn opmerking was niet per se denigrerend bedoeld, ik bedoelde ermee te zeggen dat er ook wel mensen rond moeten lopen die niet over teveel dingen na (willen) denken.

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
  13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Mijn opmerking is wel denigrerend bedoeld: ik vind je een fucking schaap op dit punt, Dyonko.

Ik wil in een vrij land leven, waar ik mijn eigen leven bepaal en niet in de gaten wordt gehouden of beheerst kan worden door de overheid. Ik wil niet in een controlestaat leven. Het is hier geen Noord-Korea, we leven in een het vrije Westen. Dat wil ik graag zo houden, en de eerste stappen naar ellende zijn dit soort grootschalige privacyschendingen met alle gevolgen van dien.

Als je niet inziet welke gevolgen dit kan hebben kijk je niet verder dan je neus langs is. Je vindt het zeker ook geen probleem als MS via dat stomme cameraatje van je constant meekijkt hoe jij zit te gamen, of wel? Je merkt er niks van en je doet niks verkeerd, dus hé, wat kan het voor kwaad? Toch?

14. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Jullie kijken teveel films.

15. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Al die organisaties en overheden blijkbaar ook...

16. Seh

Seh Guest

Als de geschiedenis iets bewezen heeft is het wel dat zowel bedrijven als overheden met teveel kennis (in deze kwestie, macht mag ook :+) is het wel dat er voor het normale volk bar weinig voordelen aan zitten. Een instantie kán heel veel kwaad doen met veel gegevens van 'ons', of ze dat doen is niet echt de kwestie, maar ze kunnen het wel en dat is imo al erg genoeg.

Maar aan de andere kant zit ik wel op the interwebz te surfen op websites en heb ik een Facebook pagina (waar ik vrij weinig mee doe, maar toch) en gebruik ik zowel Google als Google Chrome dagelijks. Dus ik (en bijna iedereen) doe(t) er vrolijk aan mee.

''Ik heb niks te verbergen'' vind ik wel een erg kortzichtige mening, daar kan ik mij wel aan ergeren eerlijk gezegd. :+

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Hence the 'ik vind'.
    Vooralsnog zie ik het gewoon dat ik een nummertje ben waar wat gegevens aan zitten gekoppeld. Big deal, als ik niks verkeerd doe doet het mij geen pijn.

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Even wat uit de oude doos de opnamen zijn van jaren terug maar om even te kijken hoeveel er al veranderd is.

[yt]WWxKBLpHzZA[/yt]
    [yt]STA9H2FMAiA[/yt]

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Tsja, met die camera's ben ik het mee oneens, als je op Opsporing Verzocht kijkt heb je echt wel wat aan die camera's op de hoeken/pinautomaten. Verschillende daders zijn daardoor opgepakt :)

20. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar dat geldt voor wel meer technieken of apparatuur.

Wat die man op het laatst zegt, vond ik wel een goede opmerking. "Techniek die in een politiestaat perfect is om de bevolking onder te houden, is techniek die je niet wilt hebben". Helaas zijn er nu al zoveel technologieën die dat wel kunnen doen, maar ook iets als de kinect vind ik onder deze techniek vallen.

Dan kom ik ook gelijk terug bij de begin van de discussie, wat de gevolgen namelijk zijn als we het maar blijven accepteren. Dat geeft toch geen gevoel van vrijheid meer als je weet dat alles dat je doet "gemonitored" wordt?

Ik snap best dat het jouw mening is, daar mag iedereen ook in zijn in mijn ogen :) Alleen waar ik over viel, was het woordje overgewaardeerd. Ik denk namelijk niet dat je privacy kan overwaarderen, aangezien het zo zit dat als je informatie vrijgeeft het ook direct opgeslagen is. Dat heeft verder niks te maken met of het jou geen pijn doet, of dat je maar een nummertje bent. Uiteindelijk heeft elke persoon wel iets dat hij liever voor zichzelf houdt. Er is niks mis mee om daar over na te denken en ook een tegengeluid geven.

Deel Deze Pagina