1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Is het niet juist erg intollerant als je zo'n centrum gaat verbieden omdat het 'te' religieus is naar jouw mening?
     
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoezo valt deze ontwikkeling daar niet mee te rijmen?

    Ieder is vrij om te doen wat m'n wilt, ook in het opzetten van een dergelijke gemeenschap. Ze zullen dit niet opvatten als een oord waar mogelijke extremisten worden gerecruteerd.

    Iets waar ik aan zou twijfelen maar oké.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is inderdaad het dillemma hier. Wil je als tollerant land ook een geloof toelaten inclusief 'promotiecentra' terwijl het een geloof is wat zelf niet tollerant is?

    In Nederland hebben we behoorlijk veel extremistische moslims en de nodige intergratieproblematiek. Persoonlijk zie ik liever dat er moeite wordt gedaan om die groepen verder te intergreren in plaat van voorzieningen te treffen waarbij niet geintergreerd hoeft te worden. We hebben hier de nodige haat-imams op bezoek gehad en zo'n centrum is ook een podium voor dat soort haatdragende maar ook haatuitdragende personen.
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Vind dat je wel heel gemakkelijk bent in het zeggen dat het een geloof is dat zelf niet tolerant is, dat zijn groeperingen en zo heb je ze ook in andere geloven. Dan zou je supportersgroepen en allerlei andere dingen ook moeten verbieden omdat ze intolerant zijn tegenover supporters van andere clubs (even simpel neergezet).

    Maar dat terzijde kan ik een bibliotheek met nieuwe geschriften alleen maar toejuichen. Plus zoals we tegenwoordig denken liever een podium geven aan mensen die negatief over dingen zijn waar jij positief over bent dan je kop in het zand duwen en het proberen niet te horen.
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dat zeg je inderdaad wel erg makkelijk. De Westboro Baptist Church is ook extreem intolerant, maar dat is nog geen reden om alle kerken hier in Nederland te sluiten.
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik denk ook dat je die twee dingen uit elkaar moet trekken.
    Verschil tussen ene kant integratie(problemen) en andere kant mensen die hun cultuur/geloof willen uiten. Dat laatste heeft ook nog de kant dat een gemeente het moet willen in hun bestemmingsplan.

    Denk dat men minder problemen heeft met zulke centra wanneer er geen integratieproblemen zijn. Helaas zijn die er wél. Dat betekent denk ik niet dat zulke dingen niet meer gebouwd mogen worden.. maar wel dat de volgens mij met name jongeren die problemen veroorzaken gewoon snoeihard aangepakt moeten worden. Niets meer accepteren. Dat is het grootste probleem.
     
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Het zou eens goed zijn voor die jongens om iedere week een paar dagen verplicht in dat centrum te zitten. Misschien dat je ze daar wat fatsoensnormen en verantwoordelijkheid bij kan brengen.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Of cursussen voor ouders geven over het opvoeden van hun kinderen.
     
  9. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Welkom in Rütterdüm.
     
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Precies, de mogelijkheden zijn eindeloos.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb nog steeds het gevoel dat dit allemaal nep is (ook dat met die ambassades) alleen maar om nu NSA opeens in een goed daglicht te zetten. Van kijk eens het is allemaal nodig. Is echt allemaal veel te toevallig.
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb het vanochtend gelukkig overleefd, maar ik pak straks wel een taxi naar huis. Ik zag net al een licht getinte man op het station lopen, dus ik neem geen risico's!

    Gelukkig maar dat we de NSA hebben!
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Jij ook al? Wtf, eng. Liep net op station Lelylaan en het waren er wel erg veel!

    Bombs, bombs everywhere.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja leuk hoor nu ga ik helemaal niet meer.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Saren waarschuwde ons vanuit de toekomst: Indoctrination, door de NSA nu dus. :cool:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Oh god, Yellow. Je weet dat videogames niet echt zijn? :+
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Mag toch hopen van wel, anders zijn al die 'geclearede dungeons' in Oblivion gewoon geroofde huizen in Sneek.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat we best wel een probleem hebben als de NSA een Reaper is.
     

Deel Deze Pagina