1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Idd, dat is niet slim aangepakt. Het is echter gewoon zo dat de JSF één van de beste straaljager is, samen met de Eurofighter. Daarnaast willen de piloten zelf het liefst een Amerikaanse fighter dus ik zie het probleem niet. Maar idd omdat de JSF een paar keer is uitgesteld gaat iedereen weer huilen dat het teveel gekost heeft etc.

Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En ook omdat het steeds gepresenteerd word alsof het een traject is waar je op allerlei momenten nog uit kan stappen

dat is misschien is ook wel zo, maar kans daarop is volgens mij vanaf het begin al 0,000001 % dat dat gebeurd omdat het teveel consequenties heeft.

Maar toch kiezen ze ervoor om het zo wel naar de buitenwereld te presenteren ipv gewoon realistische scenarios te presenteren en duidelijke verwachtingen te scheppen

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Dat point of no return zijn we toch allang gepasseerd?
    Hoeveel hebben we er al actief ingestopt / kunnen we niet meer terugvorderen?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Geen idee maar dat vind ik ook niet meer relevant. Want dat point of no return lag volgens mij eigenlijk als je realistisch de kans bekeek of je er nog uit ging stappen al helemaal aan het begin van het project

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Naja sowieso is er geen keuze meer natuurlijk. Als je nu de Eurofighter neemt ben je zo weer 400 miljoen verder.

6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Pfff, gezeik over die Roma bendes. Ze gooien zelf de grenzen open en laten iedereen toe en dan zeuren. Gooi ze eruit, grenzen weer dicht... klaar! :+

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Geloof het of niet maar in Frankrijk zijn ze bezig geweest hele Roma families uit te zetten. Uiteraard werden ze toen neergezet als xenofoob. Het gaat echt nergens over, het zijn de meest grote bendes die je je maar kan voorstellen, maar door de knuffelpolitiek in Nederland willen we het gewoon niet horen lijkt het wel.

http://nos.nl/artikel/179321-frankrijk-begint-met-uitzetten-roma.html

en wat hebben we als oplossing: we laten agenten overkomen uit Roemenië! Dat zegt toch wel wat over onze eigen incompetentie mbt het kordaat optreden?

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterd...se-agenten-komen-op-zakkenrollers-jagen.dhtml

Als dit soort problemen spelen snap ik werkelijk waar niet waarom we die grenzen nog verder open willen zetten.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Omdat er wel meer mensen dan enkel criminelen het land binnenkomen? Echter komen alleen de slechte gevallen in het nieuws waardoor mensen als jij opeens gaan denken dat elke Roemeen een crimineel is.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Volgens mij zijn het er wel relatief veel:+.

10. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Volgens mij ook ja! :+ En dat is juist mooi met grenzen, dan wordt toch een groot deel eruit gefilterd en de mensen die hier voor een leuk weekendje komen zijn dan uiteraard meer dan welkom. Bovendien ook weer wat meer werkgelegenheid aan de grens! :)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Werk dat Nederlanders schijnbaar niet willen doen.
    Zo makkelijk ligt het dus totaal niet.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    In de Leeuwarder Courant van vandaag stond een plaatje dat we ooit 212 F-16's hadden. :eek: En nu moeten het straks doen met 35 JSF's. Tering zeg, dan kan elk Gammela Gassie land ons zo platwalsen, qua aantallen in elk geval. :emo:

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In 2007: 2400 werkvergunningen (dus legaal aan het werk in Nederland), 1800 criminelen (waarvan we weten!).

http://www.elsevier.nl/Europese-Uni...menen-massaal-naar-Nederland-ELSEVIER148339W/

Dat was in 2007. Toen was het nog geen eens echt een probleem.

en voor de wat meer actuele cijfers:

url:

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wanneer is ooit? Momenteel hebben we idd 68 F16's ofzo. Dat worden er nu waarschijnlijk 37 (was 58 begroot ofzo?)

Maar serieus, de kans dat Nederland wordt aangevallen door een Gammela Gassie land is ongeveer 0,0001%, en als we ons moeten verdedigen hebben we nog een VN + EU achter ons...

Oftewel niet zo paranoïde Geel!

Oei dat zijn wel harde feitjes.
    Maar als ik het goed begrijp vooral Roemenen?

Is qua grondwet wel een beetje lastig om 1 volk te weigeren aan de poorten.

Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  15. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Wat zouden we hebben aan 212 F-16's? Ik zie het nut van die dingen dus echt niet in. Kosten bakken vol met geld en voor verdediging tegen 'Gammela Gassie' landen hebben we dit soort dingen echt niet nodig.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    True, maar toch, het gaf een beetje een oppermachtig gevoel. En als je bekijkt dat ze ook al alle tankeenheden de deur uit hebben gedaan en bij de basis nabij Assen ook nog eens 700 man op straat zetten, al is dat geen luchtmacht, dan vind ik het toch sneu voor onze krijgsmacht. Ik ben misschien wat paranoïde, maar heb ook een enorm respect voor wat onze mannen en vrouwen al voor ons gedaan hebben. En respect voor Militairen en andere Legerpersoneel is nog groter.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634

Je bent wel rechtlijnig maar niet heus.
    Eigenlijk wil je gewoon 200 straaljagers, want tja, "dat voelt wel oppermachtig", maar je vind het project van de JSF te duur. 8)

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Als je goed mijn eerste zin leest in je gequote stukje, dan zie je dat ik in verleden tijd spreek en het niet heb over wat we nu zouden moeten doen. Beetje opletten Tyrant. ;)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    :'-(

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Mooie leeftijd :)

Deel Deze Pagina