1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Je doet toch uitspraken dat je jets wel tof vind? Daarnaast loop je allemaal dingen te verkondigen die niet waar zijn....

2. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    R.I.P. :'-(

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben uberhaupt tegen het volledig opengooien van de grenzen. Vrije handel en vrij verkeer van goederen is voldoende.

In een Europa waar cultuurverschillen, inkomensverschillen, wetsverschillen, huizenmarktverschillen en ga zo maar door, zo groot zijn ga je alleen maar problemen creëren door alles open te zetten.

En aan de andere kant: de nadelen zijn te benoemen. Maar ik heb nog nooit een voordeel gelezen. Waarom willen we dit?

De Roemenen (of meestal Roma's; dit zijn nomaden en kunnen ook uit buurtlanden komen): Er was een docu op BBC (of Discovery oid) waar een zakkenroller werd gevolgd in Spanje: Hij werd uitgebreid geïnterviewd. Hij was al 14x opgepakt! Echter in Spanje krijg je voor dit vergrijp nooit meer dan 3 dagen cel. Natuurlijk vond hij het vervelend dat hij soms drie dagen moest zitten, maar aan de andere kant had hij wel eens 8.000 euro op 1 dag verdiend.

Dit vertelde hij met zijn moeder, vader en broers en zussen er bij. Het vak had hij geleerd van zijn moeder.

Waarom hij dit niet in Roemenië deed? Daar krijg je 3 jaar cel als je 5 euro steelt. Een schrijnend voorbeeld van hoe een 1 Europa gewoon keihard faalt. Economisch zullen er door sommige partijen voordelen te benoemen zijn maar sociaal-maatschappelijk zie ik niet hoe dit gaat werken. Teveel verschillen, te groot om te besturen waardoor er geen aandacht meer is voor de individuele gevallen en een Nederland wat ook nog eens te klein is.

De heren in het Europarlement zijn ook nog eens een vies stelletje graaiers:

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/06...-9-x-meer-dan-gemiddelde-burger/#.UjrPoiIqdIU

- Bizar salaris
    - Vervroegd er uit (55)
    - een volledig pensioen na 5 jaar werken
    - onkostenvergoedingen tot 100.000 (!!) zonder bewijs

Wat nou crisis in Europa, de lonen van een Europarlementariër stijgen vrolijk verder. Wie denkt dat deze lui een EU kunnen aansturen verklaar ik voor gek.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik vind het het recht van een persoon om te willen gaan en staan in de wereld waar hij wilt.
    In plaats van het weigeren aan de grens moet je dat probleem dan gewoon anders aanpakken.

De voordelen van vrij verkeer van personen is dat de aardbeien niet zo duur zijn.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En hoe stel je dat 'anders aanpakken' dan precies voor? Je mag ook gaan en staan waar je wilt op deze wereld (of het zou zo moeten zijn). Echter aan het vestigen in een land en het participeren in die maatschappij moeten strenge regels worden gesteld. Die regels hadden wij opgesteld net als de landen om ons heen, maar met de komst van de EU zijn we nu aan het afbreken.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634

Eh, dat gaf je zelf al aan. Als je ziet waarom het in Spanje wel een probleem vormt en in Spanje niet, kun je vast wel nagaan wat een goede oplossing zou zijn.

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
  8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Komt hij er ook niet vandaan??? Ik hoop dat die het beter doet dan zijn voorganger afsloot, mits hij het ook word natuurlijk. Ik weet niet hoe Wolfsen in zijn beginperiode was, zou best wel goed kunnen zijn geweest, maar je komt alleen in het nieuws tegenwoordig als het om iets negatiefs gaat. Laat Wolfsen nu zo'n beetje de bekendste burgemeester van de vier grote steden zijn. De andere vallen minder op, zeker die van Den Haag.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hij komt er nogal vandaan ja.. Henk Westbroek is wel een beetje Mr Utrecht

leuk dat hij meedoet maar het is toch alsof je Jules Deelder burgemeester van Rotterdam zou maken

grappig, maar lijkt me niet verstandig

Misschien moeten ze Henk maar tot Nachtburgemeester benoemen , net als Deelder :+

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Slaat idd nergens op, maar vooral dat er dan nog serieus burgers zijn die denken 'o ja Henk leuke vent is dat die zou een goede burgermeester zijn!'.

Maar het is zo te zien meer symbolisch dan serieus :+

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hij heeft het volgens mij ook al een keer eerder geprobeerd, alleen zonder politieke achtergrond gaat hij het gelukkig toch nooit worden. Laat ´m maar lekker kroegbaas blijven, dat gaat hem wel goed af :)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nee. Tenminste ik mag niet hopen dat je bedoelt dat de straffen hier net zo hoog moeten. Het zou toch van de zotte zijn dat wij met als reden 'Roemenen krijgen daar ook zoveel straf' ons eigenr rechtssysteem gaan aanpassen? Helemaal omdat zwaarder straffen helemaal niet werkt.

Het onderstreept nog eens mijn punt: de verschillen zijn te groot. Het brengt alleen maar rotzooi met zich mee.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Liever Henk dan Jhim van Bemmel (PVV) die zich ook kandidaat heeft gesteld.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik snap dan je punt niet.
    Je bent boos dat de Roemenen een te lage straf krijgen (zie je Spaans voorbeeld), maar je vind het onzin om de straffen te verhogen omdat dat niet werkt? Terwijl je daarvoor nog beweert dat Roemenen in eigen land niet zo crimineel zijn omdat de straffen daar hoger zijn, waarmee je dus impliceert dat het systeem WEL werkt.
    Oftewel, ik ben je een beetje kwijt.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Stel je mag van scratch beginnen. Nieuw land (de EU), nieuwe wetten. In dit land ga je straffen introduceren die een goede balans vinden tussen terugkeer in de maatschappij mogelijk houden en voldoende afschrikken om criminele activiteiten tegen te gaan.

Je komt dan voor veel vergrijpen uit op de straffen die op dit moment in Nederland gelden (of in mijn voorbeeld in Spanje).

Echter we hebben nu te maken met reeds bestaande wet en regelgeving (in beide landen). En daartussen zitten grote verschillen die zorgen voor deze problemen.

Roemenië kan never nooit niet terug naar vele malen zachtere straffen, dat zou voor gigantische problemen zorgen in het land zelf. Dus de oplossing zou zijn dat wij zwaardere straffen gaan invoeren om er voor te zorgen dat een select groepje mensen zich niet misdraagt. Dus Nederland moet dan een gigantische stap terug doen |:-

Je wilt niet dat, als een 18 jarige een keer 5,- steelt, zijn toekomst wordt ontnomen en hij 3 jaar vast komt te zitten.

De enige oplossing zou zijn om de Roemenen volgens een andere wet te berechten maar dat mag weer niet volgens de EU wet- en regelgeving.

En zoals eerder gezegd: dit is slechts 1 van de problemen. De verschillen tussen de landen zijn op zoveel vlakken vele malen te groot. Dat gaan we nooit gelijk krijgen.

Overigens:

http://www.nu.nl/politiek/3583419/lokale-overheden-vrezen-komst-roemenen-en-bulgaren.html

Dat zelfs lokale overheden aan de bel trekken zegt wel wat.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik zeg niet dat we Roemeense strafmaat moeten hanteren, maar als iemand 14x wordt opgepakt voor hetzelfde vergrijp lijkt het me niet dat die straf in Spanje dan erg effectief is.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Obama: shutdown is toppunt van onverantwoordelijkheid
    Door: Redactie − 30/09/13, 23:17

Mocht het congres vandaag besluiten tot een 'shutdown' van de Amerikaanse overheid, dan zou dat het toppunt van onverantwoordelijkheid betekenen. Dat zei de Amerikaanse president Barack Obama vanavond tijdens een persconferentie in het Witte Huis.

In zijn ingelaste toespraak haalde Obama hard uit naar de Republikeinen en naar de Tea Party-beweging in die partij. Volgens de president is een shutdown gemakkelijk te vermijden, als het Huis van Afgevaardigden doet wat het moet doen, namelijk instemmen met de begroting van volgend jaar.

Maar de Republikeinen in het Huis zouden die begroting niet moeten omhangen met 'buitenzinnige' eisen. De Republikeinen willen pas instemmen met de begroting als de invoering van Obamacare, de uitgebreide zorgverzekeringshervorming van Obama, met ten minste een jaar wordt uitgesteld. Die eisen zijn volgens Obama het gevolg van 'onmogelijke beloften aan de extreem-rechtse vleugel (Tea Party, red.) van de partij'. Het kan niet zo zijn, zo zei Obama, dat 'één factie, van één partij, van één onderdeel van het congres' de verkiezingsuitslag negeert en daarmee het land in de problemen stort. Hij maakte tegenover verslaggevers in het Witte Huis duidelijk dat de invoering van Obamacare, dat voorziet in een zorgverzekering voor alle Amerikanen, dinsdag gewoon ingaat.

Obama zei verder dat een shutdown 'echte problemen oplevert voor echte mensen', net op het moment dat de Amerikaanse economie weer aantrekt. Het zou een spaak in het wiel betekenen. Obama zei te hopen en te verwachten dat de leden van het Congres het niet zo ver zouden laten komen, en ter elfder ure alsnog een shutdown zullen voorkomen.

Obama begon zijn toespraak met te melden wat er allemaal wel en niet onder de shutdown zou vallen. De post zal nog worden bezorgd, uitkeringen worden nog overgemaakt, en ook het leger en politie blijven op hun post.

Maar veel overheidsgebouwen gaan dicht, vergunningen of visa aanvragen wordt lastig of onmogelijk, ruimtevaartorganisatie NASA sluit - behalve mission control dat de vlucht van het Internationale ruimtestation ISS begeleidt - de deuren, en ook alle musea en nationale parken sluiten.

Volkskrant.nl

Nog zes uur. Ik ben benieuwd of het er alsnog door is als ik morgen wakker word.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja Tea Party. Die gasten sporen niet.

19. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap ook de invloed van de Tea Party niet direct. Dat zal toch niet leidend zijn voor die 246 Republieken in het Huis? Ik vind het vreemd dat er niet genoeg weldenkende Republikeinen zijn om tot een meerderheid te komen, zoveel Tea Party afgevaardigden zijn er toch ook niet?

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ze zullen wel de grootste muil hebben en daarmee een flinke meute gematigde republikeinen met zich meekrijgen. Als je ze opjut tegen de democraten zijn republikeinen snel te paaien voor desperate measures.

Deel Deze Pagina