1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Kom op man, iets "zwart-wit" noemen kan toch niet meer in deze tijd, Er is toch helemaal geen verschil tussen zwart en wit!

:emo:

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Precies, dat is er ook niet, gelijkwaardige kleuren. Het verschil maken ze zelf, net als met racisme. Als je zegt dat Zwarte Piet racisme is, dan heeft dat vanzelf het gevolg dat het ook racisme word. Negeer je het, dan zal het ook geen racisme worden. Ze vragen er nu zelf om, lekker bedankt die 21 negerzoenen. :cool:

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Juist.

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Zwart is geen kleur.

5. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
  6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Even dit nog:

:cool:

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Volgens mij is dat ook zo gegaan hoor (ok, nu zijn het 2 verschillende feesten). Maar ik dacht dat Sinterklaas via ons naar Amerika was gegaan, omgedoopt werd tot Santa Claus en op die manier weer terug is gekomen naar ons ;)

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Yellow heeft gelijk.
    Morgan Freeman zei toch ooit, racisme kun je verbannen door het er gewoon niet meer over te hebben.

De tegenstanders van Zwarte Piet doen nu juist exact het tegenovergestelde en maken daardoor iets wat onschuldig was en ook zo werd beleefd nu opeens racistisch. Want niemand kijkt nu meer hetzelfde naar Zwarte Piet...

En dan komt ook nog eens de hele buitenlandse pers over ons heen. Echt top dit :emo:

http://www.parool.nl/parool/nl/224/...10/22/Black-Pete-zonder-meer-racistisch.dhtml

Klopt, en dat is juist het belachelijke. Door te zeggen dat we moeten kappen met dit feest en maar een afgeleide van notabene exact hetzelfde feest te gaan vieren... Dan heb je je er volgens mij echt 0,0 in verdiept, en dat is toch wel een beetje triest.

Laatst bewerkt: 23 okt 2013
  9. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach laat ze dat onderzoek maar doen. Het is toch niet bindend ofzo. Het is alleen een advies. :emo:

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Al mijn vrienden liken die Pietitie, maar ik weiger. Ik will niet zo koppig zijn om enige aanpassing van de traditie in de weg te staan. Een mooi compromis vind ik de "roetvegen piet": https://www.facebook.com/photo.php?...09280532.56963.174844122659574&type=1&theater
    Maar dat mogen wat mij betreft dan wel goed dikke vegen zijn. :+ Een Piet wiens oor of wang nog een beetje wit laat zien, alsof hij echt vies is ipv Afrikaans, kan m.i. prima.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
  13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    We hebben het hier wel over Nederland, he? Als de grote baas iets zegt, dan doet het braafste jongetje van de klas het meteen.

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof overigens niet dat het VN hier iets mee gaat doen. Zou behoorlijk hypocriet zijn aangezien dat Perzische feest (met hetzelfde principe) wel als beschermd cultureel erfgoed geldt.

15. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Mijn Facebook ziet zwart van de zwarte piet berichten, negeren is bijna onmogelijk! T_T

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Zeurpiet!

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wow 50 vrienden hebben die Pietitie pagina geliked... Dat vind ik prima.

Maar toen zag ik dat mijn crush de pagina had gedeeld :'-(
    Terwijl ik zondag nog moeten daten. #fwp

Ik ben benieuwd hoor. Die mening van die voorzitster is wel hilarisch.
    Ze heeft ook gezegd: "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Daarmee vraag ik af of ze uberhaupt enig idee heeft wat Sinterklaar is :lol:

En daarnaast, Thanksgiving is een feest met grote racistische trekjes en andere verwerpelijke morele gedachten dan Sinterklaas.. Vandaar ook dat de lokale bewoners van de USA Thanksgiving als rouwdag vieren.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ondanks dat het misschien beter is dat we het feest aanpassen is de VN misschien wel de meest hypocriete hoer op deze aarde. Beetje de baas spelen over dit prachtige Nederland en een kinderfeest afpakken. Maar wel homohaat, burgerslachtpartijen en schennis van mensenrechten toelaten. Sterker nog, deze landen krijgen zelfs een veto binnen de VN. Het lijkt net alsof de VN alleen de goede landen wilt pesten en een samenwerking is van het kwaad op deze aarde.

Gaat lachen worden wanneer zwartepiet verboden zal worden vanwege racisme. Maar rechts extremisten mogen wel demonstraties houden in dit land vanwege vrijheid van mening. Ik vraag me af of het wel mogelijk is om met de Nederlandse wetgeving zwarte piet daadwerkelijk te verbieden.

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    dan verbieden ze het. Duizenden mensen gaan dan juist geschminkt de straat op.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ben je nou een man van je woord of niet? :cool:

Deel Deze Pagina