1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Wat me wel opvalt aan je studies is dat ze allemaal ongeveer in dezelfde hoek zitten

Exacte vakken laten vallen is idd achteraf soms wel een jammere keuze, maar zo makkelijk gemaakt, omdat exacte vakken vaak wel meer tijd vergen en als je daar dan vanaf kan als tiener is het op dat moment de meest logische keuze.

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Vroeger deed je gewoon het werk dat pa deed :p

Edit: Ik heb juist bewust in de derde voor vwo natuur en gezondheid gekozen omdat ik destijds al wist dat ik niks met exacte vakken als wiskunde, natuurkunde en scheikunde heb. Was er ook absoluut niet goed in maar wilde wel een basiskennis hebben aangezien ik de rest van mijn studie niet meer direct met de exacte vakken in aanraking zou komen :) Ben er (ondanks dat het voor mij persoonlijk een stuk zwaarder was) uiteindelijk wel blij mee dat ik daar voor gekozen heb in hindsight.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het is nu al goed dat je richtingen kan kiezen. In mijn tijd waren het nog vakken. Zat mensen die ik kende kozen voor 'pretpaketten' waar je later totaal niks mee kon. Niemand die het ze hun ook afraadde...

4. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Zelf vakken kiezen met verplichte hoofdvakken zou ik zelf ook een voorkeur aan geven. :)

Mijn vriendin in de US gaat nu Computer Science doen dit jaar. De meeste General Education vakken heeft ze al gedaan en gaat ze dit jaar afmaken. En daarnaast moet ze een paar Computer Science vakken volgen die bij haar richting passen en verplicht zijn. Maar die vakken die ze bij haar General Education kan doen kan ze compleet zelf kiezen.

Ze hebben in totaal 5-6 vakken per semester om aan je punten aantal te komen met het verplichte vak Beginning Course to Computer Science maar zo heeft ze zelf ook Psychologie erbij kunnen kiezen omdat ze daar ook interesse in heeft.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Verplicht was destijds Nederlands en Engels. Waren dus mensen die er Tekenen, Geschiedenis, Aardrijkskunde en bv Duits bij namen. Nou succes dan met je verdere studie...

6. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Haha, dat is wel een heel mooi pakket 8)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Of Finland, waar ze voor hun 16e geen examen/toets hoeven te maken (bv. Cito).
    En de 'basisschool' duurt tot je 16e en dan pas kies je voortgezet onderwijs. Daarna dan pas wetenschappelijk.

8. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Dat is dan wel heel karig inderdaad. :+

Beter houd je op het middelbaar 1ste 2 jaar een vast vakken pakket waar je alles tegen komt en dan vanaf het 3de jaar verplichte vakken als Nederlands, Engels en Wiskunde A. Daarbij een verplichting van minimaal 2 of 3 keuze vakken per jaar uit Economie, M&O, Natuurkunde, Scheikunde, WiskundeAB12 en Biologie. En daarna heb je nog vrije keuze uit om Geschiedenis, Aardrijkskunde, Tekenen, Handenarbeid, Techniek, Frans/Duits en die hele meuk bij te doen.

Enige probleem dat nog wel blijft is dat je dan uitkomt bij HBO opleiding die bepaalde eisen stellen aan je basis kennis, oh je hebt Economie en M&O gedaan op het middelbaar je moet hier natuur en scheikunde gedaan hebben om toegelaten te worden.

Hierin ben ik nog steeds voor Middelbare school puur basis kennis en pas bij je HBO keuzes gaan maken zoals eerder beschreven. Major kiezen in welke richting je uiteindelijk wilt afstuderen in samen hang met een aantal keuze vakken waar je aan moet voldoen om je punten te halen. Keuze vakken worden dan weer wel onderverdeelde in categorieën waar je verplicht bent 1 uit elke categorie te kiezen maar wel geheel verblijvend in welke je kiest uit die lijsten. Dit om pret pakketten nog zoveel mogelijk tegen te gaan.

(En above all ook geheel vrijblijvend bent meer te leren dan waar je, je op dit moment aan vast zit. Ik baal soms gruwelijk dat ik bepaalde vakken niet kan volgen terwijl ik deze dol graag zou willen doen. Terwijl ik wel gewoon de tijd en geld voor zou willen vrij maken maar ik zou naar een totaal andere school moeten of 1 van die online scholen moeten aanmelden wil ik zulke vakken leren. Terwijl er genoeg klassen bij mij op school worden aangeboden maar omdat jij niet bij die opleiding zit mag je niet aanschuiven bij deze klas.)

Ik zie dan hier weer wel het nadeel in voor scholen omdat die veel tijd en geld zou kosten om uit te breiden. Maar ben wel van mening dat het de educatie systeem in Nederland gruwelijk zal verbeteren. En je minder last hebt van mensen die 8 jaar lang bezig zijn studies te volgen voor ze hun juiste beslissing hebben kunnen maken.

9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zit nu in t vierde jaar (laatste) van de opleiding International Business and Languages en ben als alles goed loop 20 als ik klaar ben (HBO). Niet echt het idee dat dit het voor me is op dit moment, maar al wel 4 jaar stufi weg nu :+

Ik had dus ook liever later een echte studie willen kiezen, tussen je 16e en 20e gebeurt er wel veel in wat je leuk vindt en wat niet en waar je interesses liggen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Defineer privacy. Dat is inmiddels zo'n loze term.

12. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Geenstijl :emo:

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Mandela is op 95 jarige leeftijd overleden.

14. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Mooi :)

15. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Kreeg net bericht erover op de mobiele Nu.nl app.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Sterkte Yellow!

17. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    8) :lol:

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Wait, wut?

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    8)

Maar het was ook niet goed meer om die man zo lang kunstmatig in leven te houden, het is goed zo :)

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Is dit een comeback op dat gedoe over Paul Walker?

Deel Deze Pagina