1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben Opstelten en Teeven beu. Wat een vreselijke mensen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Welke landen dan? Luxemburg zeker?
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nee, eerder Duitsland en Frankrijk. De grotere landen. Duitsland heeft het sowieso al beter voor elkaar dan Nederland. Ik volg het nieuws wel, ken de insiders natuurlijk niet, maar over het algemeen word bij mij wel de indruk gewekt dat Nederland er slechter voor staat. Kan natuurlijk ook een media dingetje zijn, maar dat gevoel heb ik nog niet gekregen.
     
  4. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Inderdaad, wat een incapable politici zeg.

    @Yellow: Frankrijk heeft het totaal niet beter, weet niet hoe je daarbij komt :x
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het om Europees recht was gegaan, had dat er wel gestaan. Ik snap dat je weer iets zoekt om de EU te bashen, maar dat gaat niet op.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Lol.

    Oftewel je bent totaal niet op de hoogte :lol:
    In Nederland gaat het fantastisch man. Je kunt beter in Nederland wonen dan in Duitsland of Frankrijk (wtf Frankrijk gozer).



    Het zegt wel weer genoeg dat je denkt dat het overal beter is dan in Nederland en vind dat het kabinet compleet moet aftreden. Helaas is het merendeel van Nederland net zo kortzichtig om zulke ongelofelijke uitspraken uit te kramen.

    Serieus, lees je eens in.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Gast. Ik snap dat je wil dat ik me meer inlees, maar begrijp jij wel dat ik het vooral over de economie heb en de problemen van ons kabinet? Qua economie draaien de omliggende landen wel iets beter, al groeit die van ons ook steeds beter door, zij het heel langzaam. Wat ons economie nu vooral bij een houd is onze export, wat beter moet is onze import. Ach, meestal hou ik me er niet zo mee bezig, maar ik moet ook toegeven dat ik wel een beetje Rutte moe ben, vandaar dat mijn reactie verkeerd gegeven is. Ik heb persoonlijk niet zoveel klagen, want ik zou ook uit persoonlijke overwegingen nooit naar het buitenland willen verhuizen voor deze of gene.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Onze import moet beter? We moeten meer importeren ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  9. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Duitsland staat er economisch gewoon goed voor hoor, Frankrijk is onzin.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ja, omdat we de hand op de knip houden. Er stond laatst wel in het nieuws dat de consument ook meer vertrouwen krijgt in de economie en ook weer meer uit geeft. Vind het ook niet zo gek als we gezamenlijk meer dan 350 miljard aan spaartegoeden hebben. Het kon natuurlijk niet te lang blijven modderen. Export is goed, maar voor binnenlandse consumptie is import natuurlijk ook belangrijk = importbelastingen en meer werk voor transport sector. We verkopen voorlopig nog genoeg, maar we kopen nog te weinig in aan luxe artikelen, zelfs primaire levensbehoeften bezuinigen nog steeds veel mensen op. Het vertrouwen is wel aan het herstellen, maar nog niet genoeg. Nederlandse beleggers mogen ook blij zijn als we een kwartaaltje 0,2% economische groei hebben.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Duitsland staat er prima voor ja. Nederland nog beter. Ik reageerde enkel op het feit dat Yellow zei dat het met Duitsland beter ging. Ik zeg nergens dat het slecht met ze gaat.

    Enkel onze huizenmarkt doet het niet heel bijster goed en begrotingssaldo kan beter. Maar welvaart is in Nederland gewoon hoger dan in Duitsland.

    Kerel 8).
    Dus de consumenten moeten meer importeren, zodat de overheid meer importbelasting ontvangt plus meer werkgelegenheid in de transport sector.

    Ik koop voortaan alles in Duitsland!

    Yellow, ik ben sarcastisch. Alles wat je zegt maakt het nog erger. Het is toch juist prima dat we een overschot hebben op de handelsbalans? Dat betekent geld... Daarnaast loop je opeens over consumentenvertrouwen te praten, maar dat gaat voornamelijk om gewoon uitgaven in het binnenland...
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Gast, het was maar een enkel voorbeeld. :emo: Komt aub zelf dan eens met pro antwoord als je mij niet serieus neemt. :thumbs:
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Pro antwoord op wat? Ik wil wel aantonen dat het goed gaat met Nederland hoor.
    Onder het mom, plaatjes zeggen meer dan duizend woorden:

    [​IMG]
    BBP per hoofd.



    Nu is dit uiteraard niet het heilige plaatje wat verklaart dat het helemaal goed gaat met Nederland, maar ik wil gewoon even aantonen dat we niet moeten doen alsof Duitsland en Frankrijk het 10x beter doen dan ons.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik denk dat die dingen waar Nederland goed op zou moeten scoren, in Duitsland op moment beter geregeld of voor elkaar zijn. Ik had het misschien eerder moeten zeggen. Dingen waar Nederland normaal gesproken zo trots op is. Als je het globaal bekijkt, dan doen wij het overall misschien beter. Misschien is dat een reden waarom we zo aantrekkelijk zijn voor landen met open grenzen???
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    :confused:

    Wees concreet?
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Bepaalde dingen in het sociale zekerheidssysteem, waar ik uitkeringen etc mee bedoel. Ik heb er iets over gezien in het nieuws een paar maanden geleden. Moet er wel bij zeggen dat ik het van RTL heb, niet de meest betrouwbare nieuwsbron. :+

    Er moet nog wel iets over te vinden zijn op het web.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ja dat fantastische sociale Duitsland, waar ze geen minimum loon hebben!

    Nederland is best sociaal. Vandaar ook dat mensen graag hier heen emigeren.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ach ja, ieder land heeft nog genoeg zooi om aan te pakken. ;)
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Energiebeleid!

    Dat doet Duitsland vele malen beter.
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar dat inzetten op duurzaamheid zijn ze volgens mij al dertig jaar geleden mee begonnen ofzo. Niet echt een eerlijke vergelijking. Al is het voor ons wel een MUST om daar eens fatsoenlijk mee te beginnen.
     

Deel Deze Pagina