1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Datzelfde effect bereik je door hem levenslang op te sluiten. Alleen, zoals ik al zei, gaan mensen dan klagen dat het geld kost. Tsja. Dan gaat het je dus óf om voldoening, óf om je eigen financiële belang boven een mensenleven.

Geeft zoiets voldoening?

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Voor sommige mensen wel

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind ik ook altijd zo slap excuus over dat geld. Alsof je er iets van merkt eigenlijk. Wordt dagelijks genoeg geld weg gegooid en geen haan die er naar kraait. En we steunen met miljarden Griekenland. Kan iemand levenslang in een cel zetten er ook wel bij op het bonnetje. ;)

4. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Weet je wel waarom dat geld naar de grieken gaat? Als een land failliet gaat, dat het een kettingreactie kan worden. Dus dat heeft nut.

Dit soort psychopaten hebben in mijn ogen alle recht om te leven verloren. Het is te belachelijk voor woorden dat zoiets weer na 20 jaar over straat loopt.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    We steunen Griekenland alleen maar uit eigenbelang, dat doen we echt niet omdat we ze zo aardig vinden :+

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Volgens mij was er een keer een documentaire te zien over die gevangenis die jij bedoelt. Is het die gevangenis op een eiland, waar de gevangen basically vrij worden gelaten en zelf naar winkeltjes daar kunnen etc.? Erg interessant om eens te zien, die docu.

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik hink betreft het topic doodstraf altijd op twee gedachten. Natuurlijk ben je geneigd om te roepen om de doodstraf in extreme gevallen als deze. Omdat het op een bepaalde manier een vorm van gerechtigheid oproept. Oog om oog, tand om tand.

Echter geloof ik niet dat doodstraf de juiste manier is om deze persoon te straffen. Waarom? Omdat hij een bepaald superioriteitsgevoel heeft ten opzichte van hemzelf en zijn zieke idealen. Hem doden en het vooruitzicht van een executie zal alleen maar het idee voeden dat hijzelf als een soort martelaar ziet. Die na zijn daad ook nog eens zal sterven voor zijn daden en idealen. Hij ziet zijn daden niet als misdaad en heeft geen spijt. De doodstraf, executie door de regerende macht, zal dat gevoel alleen maar versterken.

De beste straf voor een mens is geen fysieke kwelling maar mentale. Levenslang (een symbolische 8000 jaar bijvoorbeeld) in absoluut Spartaanse omstandigheden (alleen een matras en een plee) is veel beter.

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in, maar dan zullen er vast weer mensen zijn die het onmenselijk vinden. Maar van mij zou het zo mogen, is inderdaad een betere straf.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als ze hem voor elke moord apart kunnen berechten krijgt hij geen 21 jaar maar 21x84 jaar. Geen levenslang dus maar vrijkomen gebeurt dan ook niet. Weet alleen niet of ze hem op die manier kunnen berechten.

Doodstraf is onomkeerbaar. Mocht een persoon onschuldig zijn dan kun je het niet meer terug draaien.

Aan de andere kant krijg je dan dat cellen overvol raken en de kosten die er mee gemoeid gaan moeten jij en ik betalen.

Ik ben overigens tegen de doodstraf.

Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dat is niet waar. Maximale straf is daar 21 jaar, period. Dus ook als ze die bomaanslag enz erbij doen kan die geen 22 jaar de bak in (met het huidige systeem).

Dat is in dit geval niet echt van toepassing he ;).

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat over Griekenland is een voorbeeld over geld jongens. Was niet letterlijk bedoeld.....

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dit als reactie op een nieuwsartikel:

I just want to point this out: Even though people talk about the maximum penalty of 21 years of imprisonment in Norway, it is possible to keep a person in prison for the rest of his life if he is considered a threat to the society. If a person is sentenced to custody, it is possible to extend the custody period by 5 years each time the custody period is about to expire. From my point of view, it is highly unlikely that this man ever will be set free.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja, dat is TBS, wat ze nog wel aan de gevangenisstraf kunnen toevoegen ;).

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    In dit geval niet nee :) Maar ik had het daar ook over het algemeen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar wil je dat op je geweten hebben? Als we doodstraf hadden gehad, was waarschijnlijk Lucia B onterecht gedood bijvoorbeeld.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dus de enige reden dat je tegen doodstraf bent is omdat je het niet gruwelijk genoeg vindt?

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik vind een doodstraf veel-en-veelste makkelijk. Ze komen er zo simpel vanaf.

"Ja jongen, je hebt 90+ mensen vermoord. Nu ga je dood"

Einde. Klaar.

I mean, come on zeg. Zo'n gast heeft gewoon 90+ mensen VERMOORD. Laat hem lekker in een cel van 1,5x1,5 meter zitten. Plee erin, bergje stro en af en toe een flink geschapen neger z'n cel in laten lopen. Mentaal helemaal breken zulk volk.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Neger? Nee man, familie van de slachtoffers. ;)

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Doodstraf heeft totaal geen nut hier. Dan gaat hij sterven als martelaar en dat lijkt mij niet de bedoeling.

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dodental is bijgesteld naar 76. 8 in Oslo, 76 op het eiland.
    www.rtlnieuws.nl

Deel Deze Pagina