1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja. Dan ga je een contract aan met je bank en ga je er vanuit dat die gegevens niet verder komen dan die bank. Een bank heeft ook gewoon de plicht om zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Dus dan je is angst niet dat er iemand meekijkt, maar dat je gegevens niet veilig zijn.
    Dat is wel een essentieel verschil.

Want in principe is een pakje condooms bij de drogist kopen een stuk intiemer dan welke handeling online dan ook.

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wel een mooie utilitaristische visie op privacy. Maar het is belangrijk bij zo'n benadering dat je ergens de grens trekt als overheid zijnde. Wanneer is het individu nu echt gebaat bij de schending van de privacy en wanneer is de schending dusdanig dat hij ontoelaatbaar is? Zoals we nu het idee krijgen, geven ze daar geen inzicht in. Waar bij mij dan ook de schoen wringt, is dat ze het beeld dat Nera schetst kunnen doen en dat er geen overduidelijke morele grens is. Zonder Snowden wisten we dit niet eens.

Maak het dan transparant als het ons allemaal zo erg baat.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Daar ben ik het uiteraard mee eens. Ik vind dat de burger uiteindelijk bepaalt tot welke grens het gaat. Ook dat klinkt wellicht utopisch, maar IMO hebben de burgers meer macht dan we denken.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar dat was nou juist 1 van mijn punten. De grote dataverzamelingen, het extrapoleren naar wenselijke gedragingen ect maken mensen minder autonoom. Het gaat hier om het individu en de vrijheid die daar mee samen hoort te gaan.

Raarrrrr voorbeeld. Hoever heeft het wel niet moeten komen in genoemde landen voordat de burgers ingrepen. Zover wil je het toch niet laten komen?

Een doodenge maatschappij die je hier schetst. Ik wil foute producten kopen, een verkeerde weg in kunnen slaan, zelf op zoek moeten naar informatie, mijn gezondheid kunnen beïnvloeden en ga zo maar door. Ik zie mijn leven niet als een proces wat geoptimaliseerd moet worden. Ik ben geen fabriek.

Het gaat niet om de moeite die je er voor moet doen. Het gaat er om dat een relatie niet meer privé is. Vertrouwlijke relaties en de waardering er van is een belangrijk iets.

Dat is omdat je het niet goed kan meten zoals Neza al aangeeft. Het heeft impact op de maatschappij in zijn geheel.

De vraag is waarom we uberhaupt willen dat de NSA dit uberhaupt doet. Het was laatst overal te lezen dat de NSA en al zijn afluisteren nul komma nul toevoegt aan het voorkomen van terroristische aanvallen.

In je andere post gaf je aan:

Welk oorzaak-gevolg heb je het hier over? Dat de wereld veiliger is als we meer surveilleren en aftappen? Dat is idd het verkooppraatje wat vaak gehouden wordt maar wat keer op keer in twijfel wordt getrokken. Daarnaast moet je als maatschappij een zekere mate van onveiligheid accepteren, de keerzijde daarvan is namelijk voldoende vrijheid als individu.

Daarnaast moet je je afvragen wat er straks allemaal met die gegevens gebeurt. Alle gegevens die nu worden verzameld zijn verzameld onder wetten en afspraken die nu gelden. Als straks de informatie er nog wel is, maar een kwaadwillende overheid besluit die op een slechte manier in te zetten ontstaat er een vervelende situatie.

6. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.040
    Kan het even niet bekijken, maar volgens mij heeft dit filmpje jaren geleden ook wel wat indruk op me gemaakt betreffende dit onderwerp:

Op een gegeven moment zegt hij zoiets van: Dat we er niet zomaar vanuit mogen gaan dat de overheid in de gehele toekomst volledig betrouwbaar is, en dat er nooit meer situaties zullen voordoen als 'vroeger' of in andere landen.

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het gaat niet om angst en het gaat niet om de scheiding tussen meekijken of het opvangen van gegevens. Niemand gaat het ene reet aan wat ik denk, doe en met wie ik wat communiceer. En als ik m'n gegevens ergens afgeef dan dien ik er zeker van te kunnen zijn dat dit met de nodige geheimhouding geschiedt. Het gaat om het totaalplaatje. Ik moet niet degene zijn die kenbaar moet maken dat ik zulke zaken niet wil; het moet vanzelfsprekend zijn dat het niet gebeurt.

Laatst bewerkt: 17 feb 2014
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Dat de wereld minder autonoom wordt is anders weinig van te merken. Eerder het omgekeerde.

Hoezo raar voorbeeld? Jij beweert dat met het meten van data burgers minder invloed hebben en overheden makkelijker de bevolking kunnen controleren.
    Een regime in Egypte wat al voor het datatappen is opgezet en na het datatappen is afgezet bewijst juist exact het tegenovergestelde. Overheden hebben minder controle en burgers zijn in staat tot revoluties.

Er bestaan geen goede en foute keuzes. De keuzes die jij maakt zijn persoonlijk, en je gedrag is gebaseerd op keuzes. Je wordt daarom enkel gestuurd door je eigen gedrag.

Sowieso, over keuzes gesproken, jij lijkt te denk alsof mensen keuzes bewust maken. Dat is niet waar. Je hersenen werken 99% van de tijd onbewust, dus ja, je zou kunnen zeggen dat je inderdaad een fabriek bent. Je maakt keuzes onbewust op basis van duizenden invloeden. Dat bepaalt je karakter.

Maar dat is weer een andere discussie ;). Je kunt wel even dit lezen: http://www.fractal.org/Bewustzijns-Besturings-Model/Slimme-onbewuste.pdf

Ook daar lijk ik weinig van te merken dan. Zoals gezegd, anno 2014 worden er betere relaties aangelegd dan vroeger, die ook echt wel beter van kwaliteit zijn. Voor elk soort mensen is er wel een communicatieplatform beschikbaar.

Zoals gezegd, zo kunnen we zelffunctionerende maatschappijen onderzoeken.
    Ik zie jou bijv. best actief posten in het Politiek topic, waar je bijv, je onvrede uit over immigratiepolitiek of andere politieke blunders.

Maar met big data zou je juist immigratie veel beter kunnen regelen en statisch beter kunnen onderzoeken hoe je politiek op micro niveau kan bedrijven. Dat zijn flinke voordelen om ergernissen van jou in de toekomst te voorkomen.

Nee, ik heb het over de relatie tussen minder privacy en een aftakeling van de maatschappij zoals jij beweert. Deze relatie vind ik juist niet zichtbaar wat ik heb proberen aan te tonen. Die relatie die jij weergeeft is helemaal niet aan te tonen.

Een kwaadwillende overheid kan nu ook vervelende situaties creeëren... Vind dit dus weer typische hypothetische angstvisie.

Laatst bewerkt: 17 feb 2014
  9. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.358
    New leaked documents from whistleblower Edward Snowden reveal that the NSA authorized the monitoring of torrent sites including "malicious foreign actor" The Pirate Bay. The internal discussions further indicate that tracking people through multiple proxies is possible and suggest that once a release is made on Pirate Bay it's possible to go back over old traffic to see where it originated from.

hele lap tekst hier: http://torrentfreak.com/nsa-authorized-monitoring-of-pirate-bay-and-proxy-users-140218/

Laatst bewerkt: 18 feb 2014
  10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777

Weet niet in hoeverre dit echt is, ken het NRC en haar rubrieken niet, maar wat een prachtverhaal. :lol:

12. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Dit staat niet in het NRC, maar is gewoon ingestuurd.
    Als het waar is, mooi verhaal ja. Maar blikkies van 52 cent is wel duur.

14. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beelden van gister(nacht):

[yt]/watch?v=F7tHmkUBOXU[/yt]

[yt]/watch?v=qXScRtANNGY#t=42[/yt]

Heftig!

[yt]/watch?v=9hYvM_aIc4Y[/yt]

Foto's:

Laatst bewerkt: 19 feb 2014
  15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dreigt een burgeroorlog te worden zeiden ze al op het half acht journaal. En dat in de achtertuin van zowel Europa als Rusland. Ik neem aan dat ze dit allebei niet lekker zit dan??? Mijn vader zei al dat dit achter Het Gordijn nooit zou zijn gebeurd, maar ik vond dat met de huidige communicatiemogelijkheden voor gewone mensen niet echt een vergelijking. Heb dat filmpje gezien waarin die vrouw werd doodgeschoten. Het deed me denken aan een scene uit die Syrië video van laatst elders op het forum. Die scene in die Syrië video was dan wel heftiger, omdat die beter gefilmd was.

In ieder geval lijkt dit wel griezelig echt op het boek openbaringen, voor de mensen met Bijbelkennis. Ik ga daar nog maar even niet te ver op in, maar als je alle wereldgebeurtenissen bij elkaar neemt, dan kon die bijbel, misschien andere geschriften ook wel, misschien nog wel eens gelijk krijgen ook.

Laatst nog de stelling om in te grijpen in Noord Korea, vanwege het laatst gepubliceerde rapport. Ondanks alle gruwelijkheden daar kunnen ze niet ingrijpen vanwege China, dat kennelijk lid mag zijn van de VN. Erg is dat, want ingrijpen in Noord Korea, scheen volgens het nieuws, ook WW III te kunnen veroorzaken.

Lekkere teringbende weer in deze wereld. Weerzinwekkend gewoon! :x

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Vroeger waren er meer oorlogen Yellow. Gaat relatief heel goed met de wereld.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waar de fuck is het half acht journaal?

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Niet om 23:03

19. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit