1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ze kunnen beter verplichten dat fabrikanten een sensor inbouwen die de afstand tot voor- en achterliggers constant meet en automatisch ingrijpt als de grens nadert van nog wel of niet kunnen remmen. Dan kunnen ze dit soort prullaria lekker achterwege laten.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.638
    Dat laatste is nog lang niet realiseerbaar... Wat als er een vrachtwagenchauffeur achter je niet oplet?

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Die heeft ook zo'n sensor natuurlijk. Volgens mij is het wel realiseerbaar en hebben sommige merken het al (in ieder geval in ontwikkeling).

Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.638
    Er zitten nog wel wat juridische en morele kwesties aan vast.

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Verklaar je nader.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.638
    Bv. een situatie waar niet remmen een minder slecht resultaat oplevert dan wel remmen.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Auto's die onderling communiceren over hun afstand tot elkaar is onderzoek dat momenteel veel aandacht krijgt, maar zich zeker nog in onderzoeksfase bevindt.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Want als de auto ingrijpt doet ie dat dus op een dusdanig moment dat schade (en letsel) worden uitgesloten (dat is althans de theoretische werking).

Ik meen me te herinneren dat Mercedes het al in enkele topauto's heeft zitten, of als optie heeft. De S-lijn met name. Ergens staat me bij dat ze een optie hebben waarbij de auto zelf tussen de witte lijnen van de baan blijft en zelf afremt indien noodzakelijk. Maar het geheugen is berucht om het verweven en construeren van herinneringen, dus ik kan me vergissen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.638
    Stel je voor dat er een hertje oversteekt en je auto remt terwijl er een vrachtwagen achter je rijdt en met volle vaart binnen komt zetten. Daar kun je nog een tijd lang over discussiëren of de autobouwers dan mede verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de dood van je kids achterin.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Die sensor zou dan uiteraard er voor moeten zorgen dat de vrachtwagen op voldoende afstand blijft om op zoiets te kunnen anticiperen.

Maar point made, er zijn vast uitzonderingen te bedenken.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.638
    Ja en dat geldt natuurlijk vooral bij echt zelfrijdende auto's en bij enkel remmende auto's veel meer.

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh natuurlijk, maar het is nog vrij 'pril'. :) Jouw voorbeelden zijn kleine innovaties waarbij een auto reageert op zijn eigen omgeving. De uiteindelijke ambitie is dat auto's op de weg met elkaar gaan communiceren.

Dat is toch wel een stap.
    Een auto kan met sensoren meten wat zijn voorganger doet. De voorganger zou ook kunnen communiceren met de achterligger "hey, ik trap nu op de rem met exact deze hoeveelheid".
    Je kunt je voorstellen dat ware communicatie sneller en accurater is. Maar dat vereist standaardisering.

Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
  14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
  16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Hoezo doe je iets goed fout? Sommige sporten zijn niet in trek bij het Nederlandse publiek en het vinden sponsoren zou dan ook niet zo gemakkelijk zijn. Als je kijkt naar sporten zoals turnen, waterpolo, judo, etc. Dat zijn niet bepaald sporten die je veel ziet. Geen wonder dat je dan niet heel veel zou verdienen. Je moet echt de beste zijn. Reken maar niet dat een speler van bijvoorbeeld Cambuur heel veel verdient, en toch speel je in de eredivisie en het is ook nog eens voetbal.

Het werk zal al helemaal niet voor het oprapen liggen. Je hebt waarschijnlijk geen fuck gestudeerd en werkervaring is ook niet veel. Top sport begint al vroeg, in de jeugd. Ik denk dat je niet heel realistisch kijkt naar dit punt.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je moet voetbal niet als maatstaf zien (daar ligt het gemiddelde rond de 2,5 ton ofzo dacht ik tegenwoordig). De rest van de sporten zijn in de (Nederlandse) top écht geen vetpot. Alleen de uitzonderingen zoals Sven Kramer of Joost Luiten, maar verder verkijk je je flink op hoeveel inkomsten je als topsporter genereert als je denkt dat ze iets goed fout doen als ze niet boven een modaal salaris uitkomen.

Buiten dat heeft Grol gewoon een punt over pensioenopbouw e.d.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.638
    Ik snap ook niet dat alle ex-judoka's geen voetbalcommentator worden.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    I know, I know. Wat je zegt is ook zeker zo. Maar waarom zou de staat je dan moeten helpen? Als je het fysieke (en vaak ook mentale) talent hebt om dat niveau te sporten en enige successen te behalen, dan moet je toch ook werk kunnen vinden ná je carrière?

Henk Grol doet net alsof ze na hun carrière kansloos zijn en dat er daarom een extra vangnet moet zijn. Ik kan natuurlijk niet uit eigen ervaring spreken, maar dat is toch onzin? Waarom zou je als topsporter niet een cursus volgen en nog iets anders gaan doen nadat je stopt met professioneel sporten?

Dat is m'n hele punt en ook de reden dat ik dit nieuwtje hier nog een post, ik vind het een heel raar standpunt.

Ik begrijp dat niet alle sporters op het hoogste niveau "veel" (hoe subjectief dat is) verdienen, maar het is ook niet zo dat ze slecht (hoe subject ook dit is...) verdienen.

Als je tijdens je carrière al een beetje opzij zet en nadenkt over je toekomst (zoals de meeste mensen doen die een baan hebben), dan denk ik dat er voor sporters legio kansen zijn. Die moeten ze grijpen, in plaats van te klagen zoals Grol IMO.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Omdat we ook de wereld aan andere subsidies, potjes etc opentrekken voor kunst en cultuur.

Het kan toch niet zo wezen dat als je schaatster bent en op een Olympische Spelen goud rijdt en daarmee miljoenen mensen in Nederland voorziet van cultureel vermaak dat de staat daar geen belang in heeft? Het draagt meer bij dan bijvoorbeeld de pindakaasvloer. ;)

Je moet mensen stimuleren om dit te doen. Wanneer er een te grote kans is om na je topprestatie in een zwart gat te vallen loop je het risico dat mensen zich niet meer maximaal gaan inzetten voor een sport. Dat zou erg zonde zijn.

Deel Deze Pagina