1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja het klinkt iets te complottheorie maar algemeen gesproken, is het niet te doen om elk nieuwtje genuanceerd over te brengen. Iets dat de publieke zenders iets beter doen dan de commercielen en iets dat politici al helemaal niet doen. Ik doelde op de samenstelling van criminelen. Ik heb het idee dat de meeste mensen niet weten hoe criminele samenwerkingsverbanden werken of eruit zien.

Ik begrijp wat je bedoelt met gesloten cultuur, maar ik weet niet in hoeverre dat zo is of dat dat opmerkingen zijn die net zo goed op indo´s of Surinamers kunnen slaan. Er zijn bijvoorbeeld grote groepen Chinezen die nog echt in een gesloten cultuur leven. Ik weet gewoon niet of dat ook voor Marokkanen geldt en dan in welke mate.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Gesloten cultuur is misschien ook niet goed verwoord. Ik doel er meer op dat constant benadrukt wordt dat het om Marokkanen gaat. Dat werkt stigmatiserend, van twee kanten.

En verder denk ik dat het sociaal-economische aspect veel zwaarder weegt. Het is geen geheim dat er meer naar criminaliteit wordt gegrepen in lagere sociale lagen en het is ook geen geheim dat de meeste Marokkanen of mensen met een Marokkaanse afkomst zich in die lagere sociale lagen bevinden. Daarom is het ook niet vreemd dat relatief veel Marokkaanse jongeren met politie in aanraking komen.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2014
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Eens, maar ben dan wel benieuwd naar de verschillen (of overeenkomsten) van andere bevolkingsgroepen en Marokkanen in die klasse qua criminaliteit.

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij doen Antillianen het relatief nog slechter, om maar eens 'n voorbeeld te noemen.

Edit: Ik kom dit tegen na Googlen op Fok:

Ik denk dat deze lijn wel doorgetrokken kan worden naar nu. Het lijkt dus vooral te gaan om de mate van beschaving (zo noem ik het maar even) in de cultuur van herkomst. Mensen uit culturen die verder van de onze afstaan grijpen blijkbaar sneller criminele middelen.

Hier een recenter voorbeeld waaruit duidelijk wordt dat Antillianen relatief nog meer verdacht zijn:

http://www.elsevier.nl/Nederland/ni...n-criminaliteit-schrikbarend-ELSEVIER329558W/

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit is ook de reden dat ik maar zeer beperkt geloof in een 'maakbare' samenleving. Je kan niet onbeperkt mensen van verschillende afkomsten, met verschillende religies, normen, waarden en overtuigingen bij elkaar gooien en dan geloven dat het wel goed komt.

Dat zorgt voor maatschappelijke problemen die je nu dus ook ziet ontstaan. Onder de Nederlanders ontstaat nu veel onvrede die bij veel mensen leidt tot veel boosheid en als we niet oppassen doorslaat naar haat. Het is veelzeggend dat de PVV zo groot is in Nederland.

Dit moet geadresseerd worden door de politiek. En alhoewel het hier en daar echt wel op de agenda staat gebeurt er gewoon simpelweg te weinig.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  7. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Best opvallend om te zien dat die lijst bijna omgekeerd evenredig is met de Education Index en de Human development Index.

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dus? Zou dat een gewapende overval rechtvaardigen??

Ja dan ben je uitschot! Gewapende overval = gewapende overval. Opdonderen met die lui. Kan me niet schelen of het Surinamers, Marokkanen of Nederlanders zijn..., gewoon opbokken.

Euh? Beiden?
    In dit geval zou een juwelier slecht zijn vanwege uitbuiting en de overvallers nog steeds vanwege.... ;)

En dan dat filmpje... FF serieus.. Demonstreren? "2 jongens koelbloedig doodgemaakt"? oh oh oh. Die demonstratie doet ze zoveel meer kwaad dan goed. Moet je voor de grap eens de moeite nemen de reacties bij dat filmpje te gaan lezen.. Wilders zal wel een fijne dag hebben nu. ><

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat vind ik nou juist niet opvallend ;)

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Op statline van het CBS vind je wellicht meer informatie, maar registreren op basis van geboorteland of nationaliteit wordt niet echt op prijs gesteld.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Door wie niet?

12. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    nvm. Ik dacht op een of andere manier dat dit etnische afkomst was, maar dat ze allemaal hier zijn opgevoed. dat is natuurlijk niet het geval. Het zou interessant zijn als er data beschikbaar was van de 1e,2e en eventueel 3e generatie.

13. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    De overheid, het rechtsysteem, de maatschappij, de wet...

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Huh? Grenzen dichtgooien is 'maakbaarder' dan gewoon alle grenzen open.
    Denk niet dat regeringen alle mensen 'bij elkaar gooien'.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het staat gewoon in ieders paspoort :confused:

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Vind ik ook, beetje zielig lopen doen. Donder op! Moeten ze hun Mocro vriendjes maar vertellen dat je geen overval mag plegen!

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ga er anders ook heen om een beetje te schreeuwen. Misschien helpt het!

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Onzin, maar ik sluit mij gewoon hier bij aan:

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ah ok, en de mensen die protesteren omdat er 2 doden zijn moeten natuurlijk oprotten en bek houden.

Deel Deze Pagina