1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Vind al dat toezicht soms wel eens teveel. Iemand's privacy schenden kan net zo aanvoelen als een straf krijgen. Er word al bijna van tevoren gedacht dat je je niet gedraagt. Tuurlijk draagt het ook bij aan de veiligheid, maar in hoeverre en wat slaan ze allemaal op om ons veilig te houden? Dat voelt gewoon onwerkelijk aan, en zoals ik eerder al zei: Het zou voor mij een straf zijn als ik constant in de gaten werd gehouden.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ik vind elke maand mijn belasting betalen ook als straf aanvoelen.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Hoewel ik je sarcasme volkomen begrijp, zou ik de stijgingen van die belastingen inderdaad een straf vinden ja. :+

4. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Lucky you, ik krijg elke maand men belasting terug:'-(
    Zou best elke maand 1000 euro belasting willen betalen.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Wat vinden jullie van onderstaande, gezien de discussie de afgelopen dagen? Persoonlijk vind ik dat die volkomen gelijk heeft. Het zou ook de eerste zijn met mensen als Holleeder.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik snap je irritatie, het is ook een vertrouwenskwestie imo. Wat wordt er gedaan met de info die er vergaart wordt op deze manier, daar moet op een of andere manier transparantie over komen vind ik. Nu weet ik niet welke info ze zouden kunnen vergaren met een Drone, maar het is wel de tendens dat er meer en meer info wordt verzameld. Informatie is macht. En: Hoeveel veiligheid willen we eigenlijk als het ten koste gaat van privacy? Ik heb zelf meer behoefte aan het idee dat ik privacy heb (en daarmee een stukje vrijheid) dan veiligheid in de mate zoals we die zo gaan krijgen.

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt, een stuk vrijheid komt met een een stukje risico dat is heel normaal. Ontneem iemand al zijn vrijheid, sluit hem op in een betonnen bunker met 24/7 bewaking en hij heeft een heel veilig leven. De kwaliteit van dat leven is echter 0.

Mogen we het hier alleen over wereldnieuws hebben dan? Ik moet zeggen dat ik het klimaatrapport niet op de voet heb gevolgd. Ik las vanochtend wel in de krant dat Nederland 60 miljard (!!) gaat uitgeven aan windmolenparken. Bizar bedrag, terwijl er nogal wat kritiek is op windmolens.

Vanochtend in de AD:
    5000 Nederlanders jagen op jihadisten
    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...3/5000-Nederlanders-jagen-op-jihadisten.dhtml

Blijkbaar hebben we tegenwoordig 'Jihadsteden' 8) Trotse Nederlander die ik ben vind ik het pijnlijk om te zien dat onze hoofdstad Amsterdam daar 1 van is.

Laatst bewerkt: 3 apr 2014
  8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Ooh, je hebt trotse Nederlander gezegd, 'hoe kun je trots zijn op iets waar je niks voor gedaan hebt' posts komen eraan :emo:

En windmolens zijn kut, ze willen het IJsselmeer volbouwen :mad:

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap je niet? welke posts? Waarom mag je niet trots zijn waarvoor je niets hebt gedaan? :+

10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.128
    Blijkbaar is dat een issue hier, als je zegt dat je trots bent omdat je in Nederland/provincie woont 8)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ergens gemist geloof ik. Ik zie niet wat er mis mee is. Juist het feit dat we landen hebben op deze wereld met een eigen cultuur, eigen historie en manier van leven maakt het zo interessant.

Overigens is het raar om te stellen dat je niks bijdraagt aan het land. Volgens mij betaal ik bizar veel belasting voor het onderhoud van dit land en kan je als burger ook bijdragen aan een plezierige leefomgeving.

Maar goed wij Groningers zijn dan ook de gelukkigste mensen van Europa :cool:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21956409/__Groningen_gelukkigste_stad__.html

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Mja, neem bijv. de huidige discussie over netneutraliteit, dat gaat wel een stukje verder dan mobiele cameraatjes. Ik kan me voorstellen dat dat jouw toch meer moet interesseren dan iets 'kleins' (met alle respect) zoals de landelijke politiek dingetjes die je hier post.

Maar dat kan ik ook fout hebben natuurlijk.

13. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.128
  14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.128
    Er geldt vanaf vandaag een direct download verbod, shit, zijn we straks met z'n allen illegaal bezig :+

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Er is net zo goed kritiek op kolencentrales of nucleaire energie. Wat mij betreft is de kritiek op die twee nog wel forser dan op windenergie. Nederland moet zich echt schamen wat betreft duurzaamheid. Wij staan op de laatste plek in de ranglijst van % opgewekte energie uit duurzame bronnen in Europese landen. En ook al geloof je niet in klimaatverandering: fossiele brandstoffen raken op. Kijk naar Oekraïne nu, je wil niet zó afhankelijk zijn van het buitenland in je energievoorziening.

Hup, hup, molens bouwen, zonnepanelen op het dak en laat de universiteiten en leveranciers goed werk leveren op het gebied van de benodigde smart grid infrastructuur. Het wordt écht hoog tijd.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind windmolenparken alleen maar goed. Moeten gebruik maken van dat we een land zijn aan zee mbt energie.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
  18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.128
    Ze moeten meer innoverend werken vind ik, ze willen dus het IJsselmeer volbouwen met die dingen waardoor het watersport een klap krijgt, voor de vogels is het niet goed en het ziet er niet uit. Er zijn zoveel meer innoverende dingen te bedenken dat die windmolenparken, alleen maar zakkenvullers die dat beslissen.

19. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik vind windmolenparken er wel leuk uitzien eigenlijk. Lekker neutraal.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het ziet er beter uit dan een kolencentrale of een kerncentrale en ook een stuk schoner. Hebben we zoveel water hier wat we voor waterkracht en windmolens kunnen gebruiken en dan gaan we alsnog kolencentrales of een kerncentrales bouwen. Heb dat nooit begrepen.

Deel Deze Pagina