1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

2. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Wow, wat een discussie. De islam is, net zoals overigens bijna elke religie, in de beginnen alleen maar liefde. Maar, omdat het gebaseerd is op een boek, zijn er inderdaad andere opvattingen over. Vooral nu er in andere landen zoveel gebeurd zie je dat dat zijn spinoff hier ook heeft. Zodra ergens een (minder onderontwikkeld) christelijk land in eenzelfde situatie komt, met dezelfde media aandacht (wat ook een enorme factor is), dan kijk ik niet raar op als er christenen zijn die hetzelfde doen.

Is dit goed? Nee tuurlijk niet, maar dat zorgt er nog niet voor dat de Islam een bedreiging is. De mensen die die interpretatie hebben zijn een bedreiging, meer niet. Een groot gedeelte van de moslims zien deze mensen ook niet eens als moslim. De regels in de Sharia die jij opnoemt kunnen ook in de bijbel gevonden worden. Veelal gaat het over interpretatie. Veel zaken en overtuigingen zijn hetzelfde als die in de bijbel, waar 'wij' onze normen en waarden van hebben. Daarbij is een goede halal slachting juist niet verschrikkelijk. Het dier wordt eerst gekalmeerd, krijgt een zegen en met een scherp mes wordt het dier direct gedood. Het ziet er misschien verschrikkelijk uit, maar alles wordt eraan gedaan om het dier zo weinig mogelijk te laten lijden.

Dat kekke filmpje van Geert Wilders is ook keihard afgeslacht door Koran-experts. Veel van de uitspraken zijn uit context gehaald.

Zoals ik zeg: de dingen die jij aanhaalt zijn gevaarlijke zaken, maar dit betekent niet dat de islam slecht is. Ik had laatst een pizza bestelt die niet te vreten was, maar volgend weekend bestel ik er gewoon weer in, zij het ergens anders.

Verder over de 'sharia wetgeving': klopt, hoort niet. Mensen mogen er best iets van vinden, maar directe uiting vind ik ook niet kloppen, zeker niet als het op een verkeerde toon gaat. 'Echte' moslims mogen ook niet oordelen en zullen dat ook niet doen. Lijkt overigens wel aardig veel op de christelijke gemeenschap waar mijn opa naartoe gaat. Volgens de dominee daar ga ik sowieso al naar de hell.

3. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    In de islam komt echt niet veel liefde in voor, zo ver ik het ken is het nogal een haatdragend boek tegen over alle ongelovigen.
    Er staat duidelijk in dat alle andere geloven uitgeroeid moeten worden, denk je dat ze de aanslagen plegen voor de lol of om aandacht te vragen?

En dat over het vaticaan, dat ze een geheim archief zouden hebben, dat geloof ik zeker.
    Toen de roomse kerk in Nederland overheerste, voor de reformatie dus, werden in kerken alleen maar gepreekt in de oude talen en mochten de normalen burgers de bijbel niet lezen. hoezo niet? nou omdat rome graag hun eigen regels en ceremonisch wilde hebben. zoals de bijbel oorspronkelijk geschreven is gaat dat niet lukken.
    in de 10 geboden staat bijv. dat je geen beelden mag aanbidden en andere personen buiten god om, dus heeft rome de bijbel maar iets aangepast.

Dus dat ze daar wat te verbergen hebben geloof ik zeker

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    He dat was een beetje de strekking wat ik vanavond wilde posten.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is ieder geloof in dingen uit zijn context trekken en er een draai aan geven zodat het voordelig voor je is.

6. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Mag ik hieruit opmaken dat jij dat ding gelezen hebt?

7. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Niet direct uit gelezen spreek de taal niet, laat staan lezen:)

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Waaruit trek je die conclusie dan? De media?

9. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Tijdens men studie gehad, vak over de wereldgodsdiensten. kreeg je over een aantal leidende religies les.

10. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Want de Koran is niet vertaald. :emo:

11. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Ja dat wel, ff een citaat dan:
    190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Zo zijn er nog veel meer plekken in de koran waar de Djihaad word aangemoedigd

12. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Hier staat een voorbeeld ervan uitgelegd. Probleem is dat er genoeg mensen misbruik maken van dit soort zinnetjes om een oorlog te beginnen. Dus nee, ik denk niet dat het voor de lol is, maar ik geloof wel dat er altijd een ander doel is dan religie (geld/macht).

En door dat en de media denkt dus ook half NL dat de Islam slecht is. Wat extreem zonde is. Veel verzen die ik langs zie komen zijn gewoon mooi.

Trouwens, even voor de duidelijkheid: ben zelf Christelijk opgevoed, momenteel agnostisch maar wel met veel islamitische vrienden met wie ik nog wel eens kan discussiëren.

Vind het de laatste tijd eng om te zien hoe twee groepen in Nederland zich steeds erger tegen elkaar opzetten. 'Wij' Nederlanders zijn allang niet meer blank en christelijk, als we dat hadden gewild hadden we geen gastarbeiders moeten aantrekken (waardoor we nu met een nog groter financieel probleem zouden zitten, maar dat is iets anders). Volgens mij wordt het eens tijd om te stoppen met richten op groepen en starten met kijken naar individuen.

EDIT:
    En speciaal voor degene die met de regels van de Sharia kwam. Er is vast wel iemand die ze nog na leeft.

Laatst bewerkt: 24 apr 2014
  13. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Heb je het oude testament ooit gelezen?

14. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een kleine greep uit het oude testament.

15. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Maar het staat er toch duidelijk in de koran dat ongelovigen gedood moeten worden en aanhangers van satan en ga maar verder. uiterraad moet je een religie niet over 1 kam scheren en mensen per individu beoordelen, maar je moet een religie die een extreme kant heb niet onderschatten.

Hoe meer moslims in nederland of ze nu extremistisch zijn of niet, invloed gaan ze krijgen, je moet je afvragen of je dat als nederland wilt.
    Een vrij land is het mooiste wat je je kan wensen natuurlijk maar vraag je maar eens af in hoe verre dat mogelijk is.
    er hoef maar 1 domineer een domme uitspraak te doen en heel 'ongelovig' nederland staat gelijk te schreeuwen

Als iedereen de medemens in hun waarde laat en niet gaan haten enzo is het wel mogelijk om meerdere religies in 1 land te stoppen, maar zodra er haat ontstaat krijg je vroeg of laat toch gezeik

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Dus dan wil je ook geen christenen in Nederland?

17. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Klopt helemaal, maar er staan ook zoveel voorbeelden en regels in de bijbel dat je liefde vol met je naasten moet omgaan.

En er staat duidelijk in de 10 geboden dat je niet mag doodslaan. daar staat geen coma achter met maar wel als ze niet geloven ofso

Er mogen van mij christenen moslims boudisten en kan mij schelen wie wonen maar zolang ze zich maar aan de samenleven van nederland aanpassen, dus geen mensen stenigen en dat rijtje wat iemand hier posten

Laatst bewerkt: 24 apr 2014
  18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Staat er in de Koran ook dat God zijn volledige schepping (op een koppel van iedere soort na) heeft uitgeroeid omdat ie spijt had?

En wat te denken van alle ellende die deze vredelievende God over ons uitstort: http://www.skepticsannotatedbible.com/cruelty/long.html

Wat een liefhebbende religie _O_

Het is allemaal stierenpoep van een stel herders uit de bronstijd/ijzerstijd, met de primitieve kennis van die tijd.

19. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Zoals gezegd, puur interpretatie en in context. En nee, we moeten de extreme kant niet onderschatten, klopt.

Je moet je je afvragen of je dat als Nederland wilt? Je moet je afvragen als je als Nederland wilt dat er verplichtingen aan je geloof wordt gesteld. Zolang ze binnen de bandbreedte van de wet opereren moet alles kunnen.

Maargoed, misschien moeten ze uit Rotterdam ook maar alle Ajax supporters gaan weren. Twee soorten supporters is gewoon vragen om problemen. En meestal gaat het wel goed hoor, maar er zitten er tussen die nog weleens een ander op zijn bek wilt slaan. Daarbij komt Feyenoord uit Rotterdam, dus iemand iemand die voor Ajax is heeft geen recht om er te zijn.

20. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    volgens de bijbel heeft god de mens geschapen met een vrije wil, je kan dus zelf kiezen hoe je leeft, en daar zitten gevolgen aan verbonden.

Zo staat er bijv in de 10 geboden van, eer uw vader en uw moeder, opdat u dagen verlengd zullen worden, anders gezegd, luister na de gene die boven je geplaatst zijn en je wordt beloond.
    zo zijn er dus ook dingen die tegen je werken als je niet rechtvaardig geloofd.

daarom is niet geloven een stuk makkelijk, hoef je met zulke dingen geen rekening te houden

Volgens

Deel Deze Pagina