Ook ik ben niet gelovig, een plaats geven kan ik wel. Dat is voor ieder mens anders. Heeft wel of niet geloven weinig mee te maken, het is een persoonsgebonden karakter eigenschap.
God's wil is helaas zeer tegenstrijdig alleen zien de zwaar gelovigen dat niet en helaas nog erger, willen het ook niet zien.
Natuurlijk geven ze er op deze manier een doel aan, maar een plaats geven geloof ik niet dat het met of niet met geloof te maken heeft.
Een plaats geven ligt aan de persoon zelf, hoe die met verlies omgaat, in wat voor omgeving hij/zij zit. En als dat omgeving enigsinds niet de juiste impulsen geeft, of het verlies is dermate zwaar. Dan zul je er ook gene plaats aan kunnen geven, dat is niet erg, zolang je eigen leven er geen behoorlijk hinder van ondervindt.
Geloof is imo sowieso achterhaald. Een grote placebo voor alles wat niet te verklaren valt. Wat ik wel positief vind is de saamhorigheid en de steun die ze via het geloof of met gelovigen kunnen krijgen, maar dat krijg en geef ik als niet gelovige net zo hard terug aan mijn "inner-circle"
Maar voordat de discussie ontspoort en allerlei zijvertakkingen krijgt, ga ik er alvast tussenuit.
Sinds de 22e haast niet geslapen ;-)
Laatst bewerkt: 24 apr 2014