1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben idd voor een hechte samenwerking in Europa, ik ben tegen de huidige EU. Alsof de EU het enige mogelijke vervolg kan zijn. Er was niks mis met de EEG. Ik ben voor decentrale aansturing :)

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.130
    D66 heeft dus aardig gewonnen volgens de exitpoll :mad:

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Que? CDA is het nipt volgens de exitpoll :+

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    IMHO ben je dan dus niet tegen de EU maar voor een hervorming binnen de EU.
    Maar had je nou SGP gestemd? :p

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik snap er niets van.. iedereen in mijn omgeving klaagt 4 jaar lang dat er hervormingen moeten plaats vinden in Europa, dat het verdrag van Lissabon een farce is, dat we eerst orde op zaken moeten stellen met de leden van de Unie en dan pas kijken naar uitbreiding, en dat we onze identiteit moeten bewaren..

...en vervolgens stemt iedereen vrolijk op D66. :+

Laatst bewerkt: 23 mei 2014
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nee, want die zitten, voor zover ik begreep niet meer bij UKIP. Artikel 50 wel. Ik ben gisteren bij het voorlezen van de uitslag geweest. Bizar veel stemmen voor D66 (137) en ook heel veel voor PvdA (114). Totaal aantal stemmen 700

Ik ben zeker wel tegen de EU, maar voor Europa. Voor mij een zeer wezenlijk verschil, maar eentje die er bij de gemiddelde burger niet tussen de oren te krijgen is.

Ja de fuck he?! We stemmen met zijn allen tegen een Europese grondwet en gaan vervolgens wel met zijn alleen D66 stemmen |:-

Het maakt voor mij 1 ding heel erg duidelijk: de burger snapt geen ruk van de EU wat er voor zorgt dat niet alleen het leiderschap ondemocratisch is maar impliciet het hele EP eigenlijk niet 'echt' gekozen is.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom nemen jullie aan dat een pro-Europese partij niet EU-kritisch zou zijn? Het partijprogramma van D66 pleit juist voor een meer democratisch europarlement, meer mogelijkheden om eurocommissarissen weg te sturen en een gekozen voorzitter.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zij willen, de door jou ook voorgestelde oplossing, een verbetering van binnenuit. Ik wil stapje voor stapje weer van de EU af :)

Voorbeeldje van een wetsvoorstel die is behandeld in het EP 'Kappers binnen de EU moeten worden verplicht om schoenen met anti-slip zolen te dragen en mogen geen trouwringen dragen'

En daar zitten dan mensen met een inkomen groter dan die van Rutte over te vergaderen.... juist.

Te ver van onze bed, te log, te groot, te star.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dat argument zou je dan voor politiek in het algemeen kunnen gebruiken.
    Of is het wel zinvol als de Nederlandse regering dat doet?

Anyway, zo'n ergerpuntje van je is toch beter op te lossen door gewoon zulke vergaderingen aan te passen ipv maar tegen de hele opzet van het EP zijn?

10. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    nvm.

Edit: het viel me net dat het is trouwens best triest is dat 2 partijen de grootsten zijn in Nederland met pakweg 700k stemmen.

ter vergelijking : VVD had in 2012 2,5m stemmen en D66 en CDA hebben ongeveer hetzelfde aantal stemmen als in 2012, maar toen werden ze vijfde en zesde.

Ik snap echt niet waarom mensen het vertikken om 10 minuutjes te spenderen elke vier jaar. :emo:

Laatst bewerkt: 23 mei 2014
  11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Europese verkiezingen zouden ook echt beter moeten gaan, ten eerste is media alleen maar bezig om pro of contra Europa artikelen te krijgen. Waarin in Spanje ik een krant had met 9 pagina's over de verkiezingen was het hier compleet zelf zoeken om informatie te vinden.

Daarnaast ben ik wel van mening dat het gewoon heel apart is dat we niet op Europese partijen kunnen stemmen. Laat onze Nederlandse partijen en onze regering het beste voor Nederland doen en laten we daarnaast op Europese partijen kunnen stemmen die ons daar kunnen vertegenwoordigen. Heb je landelijke regeringen die uiteindelijk een controle zijn op de Europese partijen.

Daarmee creeer je veel betere kwaliteit verkiezingen omdat mensen dus op directe plannen stemmen in plaats van een partij die een zegje zal doen in een andere partij die uiteindelijk met andere partijen akkoorden moet maken.

12. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Maar het idee achter het EP is juist dat de lidstaten daarin naar evenredigheid vertegenwoordigd zijn, dus een Europese partij zou dan niet echt werken.

13. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Als ik op een Europese partij ''Pizza'' stem met bijvoorbeeld een italiaanse partijleider, en vanuit Nederland zijn er dus een aantal zetels te verdelen. Waardoor bijvoorbeeld drie zetels vanuit Nederland aan ''Pizza'' gegeven word dan vertegenwoordigd pizza toch gewoon drie zetels van Nederland.

Het is in principe hetzelfde alleen de werking is andersom

Nu:
    Nederlandse partij met plan en verkiezingsprogramma
    >> Onderhandeld met partijen in Europa dat grotere europese partijen vormen
    >> Grotere Europese partijen werken vanuit gemaakte afspraken in de partij (waarin dus jouw stem verwerkt moet zitten)
    >> Daarna zullen er coalities gevormd moeten worden met andere Europese Partijen voor samenwerking.

Mijn idee:
    Verschillende Europese partijen stellen zich beschikbaar met plan en verkiezingsprogramma (hoogstwaarschijnlijk zal je dus misschien geen Nederlandse partijleider krijgen maar wel een aantal die in Nederland de partij vertegenwoordigen.)
    >> Per land dus zetels die verdeeld worden over de verschillende partijen en daarmee kan je stemmen op personen. Zetels per land/ stemmen per persoon waarin plekken verdeeld kunnen worden. Daardoor kunnen we van veel meer informatie worden voorzien door de gehele Europese media, en zal wanneer er veel stemmen in Nederland behaald worden de verantwoordelijke lijstrekkers ervoor de zetels in gebruiknemen.
    >> Partijen proberen coalities te vormen en te samenwerking om een werkend parlement in Europa te krijgen.

Daarnaast heb je dus altijd nog de landelijke regeringen die opkomen voor de belangen voor het land zef.

In totaal minder stappen, duidelijkere visie waarop je stemt en directer, en het word interessanter om als politici een carriere in Europa te proberen dan het als opstap te gebruiken naar landelijk niveau.

Dit is natuurlijk heel kort en snel even bedacht zonder duidelijk onderzoek dus misschien is het totaal onmogelijk

Laatst bewerkt: 24 mei 2014
  14. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Had iemand het over pizza?

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zou mijn stem best aan pizza geven, just saying

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Volgende keer gewoon pizzapunten weggeven bij het stembureau, gegarandeerd hoge opkomsten :)

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dat heeft dan in Sneek geen tot weinig effect. Pizza hier zijn nauwelijks te vreten. Het minste van alle soorten keukens hier. :+

Nee, geef dan een bon voor een gratis cocktail weg, koffie bij elk willekeurig restaurant en ik denk dat men wel komt, hier in Sneek althans. :+

18. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    wordt de uitslag van de verkiezingen niet uitgezonden op NL1,2 of 3?

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Weer wat geleerd.

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Gelukkig hoef ik voor een goede koffie in Amsterdam nauwelijks het CS uit. :+

Deel Deze Pagina