1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik trek die opmerkingen van haar niet zo. Er is veel kritiek op het hoger onderwijs, maar het HO is niet overal mank en dat is niet direct de schuld/verantwoordelijkheid van de overheid. Ik kan terugblikken met de trots: mijn opleiding was fantastisch. Het is onmogelijk dat ik een hoger niveau had kunnen bereiken, tenzij het niveau aan de ingang (de middelbare school) omhoog ging. En ik denk dat vele TU-studenten er net zo over denken.

M.i. is het voornaamste probleem met hoger onderwijs dat universiteiten gewoon geen vol curriculum aanbieden. Dan kun je gaan investeren in meer contacturen en weet-ik-veel-wat, maar dan bieden opleidingen nog steeds dezelfde stof aan. Het niveau gaat daar niet mee omhoog, de studeerbaarheid wel. En goed, dat is weer fijn voor het rendementsfetisjisme in Den Haag.

Ach, van dit soort opmerkingen krijg ik jeuk. Ongeacht welk kabinet in 2012 gevormd was, het zou altijd beland zijn in een ongunstige situatie. Ieder mogelijk kabinet had vervelende beslissingen moeten nemen om de begroting op orde te krijgen en de crisis te doorstaan. Je kunt bediscussiëren of dit kabinet de juiste aanpak heeft, maar het simpelweg verwijten dat ze vervelende maatregelen nemen kun je dit kabinet niet aanrekenen. Om vervolgens Rutte ook nog eens persoonlijk aan te vallen, tekent dat je roept uit emotie in plaats van rationaliteit.

Laatst bewerkt: 1 jun 2014
  2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    En dit is dus het probleem: allemaal loze beloften en harde leugens van mevrouw Bussemaker, terwijl dat geld dat nu bezuinigd wordt, echt niet op een efficiënte manier terug in het onderwijs komt. We zijn volgens mij nog steeds aan het wachten op de investeringen (of compensatie) om de beta-studies toegankelijker te maken.

Als ze nu gewoon had zegt: "luister, we moeten bezuinigen, en het weghalen bij de studenten lijkt ons de meest eerlijke oplossing."

Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Stemmers kunnen zulke dingen niet begrijpen.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.nu.nl/buitenland/3792269/aanslag-brussel-geen-werk-van-eenling.html

Tyrant was jij niet degene die zei dat hij de paniek rondom de Syriëgangers niet begreep?

Ik hoop echt dat dit hier op Europees niveau per direct afspraken over worden gemaakt en naar gehandeld wordt.

Je wilt die oorlog niet hier naar binnen trekken (ook al begrijp ik de rebellen deels (voor zover ik dat kan zien) wel).

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Vooralsnog moet blijken of dit inderdaad een Syriëdude was, en wat de oorzaak-gevolg was...
    Het is toch gewoon een terrorist, die heb je overal. Was het minder erg geweest als hij niet in Syrië was geweest?

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ben het hier mee eens. Te vroeg om daar al een conclusie over te trekken.

7. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Ik denk dat het verschil is dat we nu van tevoren informatie hebben dat deze mensen aan het radicaliseren zijn, en dat we deze mensen hadden kunnen "tegenhouden" zich te organiseren met gelijkdenkenden in Syrië en terugkomen naar in dit geval België.

Natuurlijk hoeft het niet een Syriëdude te zijn, maar stel dat het zo is; dan is het wel zuur omdat iedereen wist dat het een risicogroep is, maar dat het niet voorkomen is kunnen worden omdat iedereen het risico had onderschat.

Dus, hoewel het hoe dan ook vreselijk is wat er is gebeurd, het was voor het veiligheidsgevoel minder erg geweest als het niet iemand uit Syrië was geweest.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Denk dat je dan beter kunt focussen op iets nationaals, zoals Sharia4Belgium?

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik pleit voor een rookverbod in Moerdijk.

10. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Bam, zo'n grote vuurbal jonguh!

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Meteen ook een avondklok voor dit... wat niet genoemd mag worden. :+

12. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Het verschil is dat je niet zo makkelijk het ledenbestand van Sharia4Belgium kan opvragen, helemaal nu die organisatie officieel opgedoekt is.

Vluchtgegevens zijn makkelijker te verzamelen.

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    In het kader van eens of oneens, even de onderstaande foto.
    Ik beroep mij overigens op mijn neutraliteit in deze kwestie.
    Ik laat de meningen aan jullie over, studenten in het bijzonder.

14. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Klinkt natuurlijk lekker, maar slaat als een tang op een varken.

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Alcohol is onder de 18 verboden omdat het (onder meer) schadelijker is voor ontwikkelende hersenen. Deze meneer snapt er dus geen reet van.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk mocht hij van zijn ouders al drinken op zijn 13e :lol:

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Hij vergelijkt appels met peren.

Over het leenstelsel: In andere landen doen ze niet anders. Nederland is een van de goedkoopste landen om te studeren (volgens mij). Amerika/Australie betaal je gemiddeld 20.000 dollar per jaar. Daar is het heel normaal om een lening of beurs af te sluiten. Vind het daarom niet zo erg. Zul je ook zien dat veel studenten nominaal gaan afstuderen en niet 6 tot 7 jaar doen over een studie van 4 jaar.

Hoe zit het eigenlijk met OV? Hopelijk blijft dat wel want dat scheelt enorm. Betaald reizen met het openbaar vervoer is anders echt onbetaalbaar voor een student.

Laatst bewerkt: 5 jun 2014
  18. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    In Amerika kan je als je pech hebt ook de rest van je leven geen huis meer kopen door onverwachte zorgkosten, betekend niet dat het een goed idee is.

19. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Gaat dit over zorgkosten dan?

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoe ik het begreep kregen alle MBO studenten nu ook OV.

Deel Deze Pagina