1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Nee, maar het argument: "Ja, maar andere landen doen het ook! dus is het een goed idee." is niet echt een goed argument voor een leenstelsel, helemaal niet om de VS als voorbeeld te nemen. Wil jij naar een systeem waar alleen rijke studenten naar de dure privé-scholen gaan? want dat is namelijk ook zo in Amerika.

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in Oostenrijk was studeren en OV gratis.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe kom je daar bij? :confused: Even shoppen bij de buren. Studeren in Duitsland:

http://www.wilweg.nl/landen/duitsland/studie-in-duitsland/financiering

Studeren in België:

Nederland is echt veel te duur. Er is ook een trent gaande dat steeds meer mensen dus over de grens gaan studeren. Deze stap is echt zo achterlijk.

Daarnaast gaat de aanvullende beurs wel omhoog voor mensen die ouders hebben met een laag inkomen. Iaw nivellerende maatregel nr zoveel |:- Wanneer pakken ze nou eens de echte top aan ipv de mensen die een beetje boven modaal verdienen:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Econ...m-en-rijk-verrassend-groot-in-Nederland.dhtml

De bovenste 1 procent heeft een kwart van het vermogen

4. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Dan heb ik het fout. Dacht altijd dat Nederland wel mee viel.

Waar leg je de grens dan? Zo goedkoop is wat mij betreft ook niet 'normaal'. Dat salaris voor leraren moet ergens vandaan komen toch? En dat lijkt mij niet te lukken met 500/600 euro per student op jaarbasis. En om nou te zeggen dat ze een mega salaris opstrijken, nee.

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.022
    Waarom?

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Misschien moet je de rest van de post eens lezen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Veel goedkoper (600 per jaar) en met het afschaffen van de basisbeurs maakt het al helemaal niet meer uit.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Andere reden om in het buitenland te studeren is gewoon omdat dat populair is. Ik ken ook zat mensen die een cursus gaan doen in Zweden, Miami of Malta. Dat doen ze echt niet uit kostenbesparende redenen of omdat het onderwijs daar zo fantastisch is.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Uiteraard, ik denk alleen dat als je gaat studeren dat voornamelijk uit kostenoverwegingen is :+

Er lag hier laatst op het werk een krantenknipsel dat verwacht wordt dat dit aantal fors gaat toenemen als de basisbeurs wordt afgeschaft. Dat kan ik me goed voorstellen.

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.022
    Ik snap het niet Kevf, je zegt dat Nederland echt veels te duur is en dat er ook een trent gaande is dat steeds meer mensen dus over de grens gaan studeren. Dat is toch niet zo achterlijk? Ik zal je post vast wel verkeerd interpreteren.

11. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Het is achterlijk in de zin van dat een land dat beweert een kenniseconomie te zijn, het financieel aanmoedigt om in een ander land te gaan studeren.

Laatst bewerkt: 5 jun 2014
  12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.022
    Ik lees het meer van dat het achterlijk is dat steeds meer mensen over de grens gaan studeren. :+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Doe je ook ;) Ik bedoelde de stap van het afschaffen van de basisbeurs.

Mbt de scheve inkomensverdeling:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5270.../Inkomen-zorgbestuurders-flink-gestegen.dhtml

Toch best bizar dat onze verdeling net zo scheef is als in Amerika.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maakt voor de kenniseconomie weinig uit als men hun studie ergens anders doet als men dat wil...

Zolang ze maar niet emigreren of werken in het buitenland zoals die gekke matrix.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Netjes is het natuurlijk niet als je als land studeren dusdanig onaantrekkelijk maakt dat studenten voor de studie de grens over gaan, daar gebruik maken van de resources en vervolgens hier weer terug komen.

Maar het grootste zorgpunt is natuurlijk als mensen straks niet meer gaan studeren of alleen maar studies kiezen die zorgen voor een flink salaris.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Andere reden is de vele studentenstops in Nederland. 3 mensen die ik ken zijn om die reden naar Antwerpen gegaan puur omdat ze hier niet eens konden beginnen...

17. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
  18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vraag me af hoe het voelt om geen ruggengraat te hebben...

19. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik gok zo dat je er een gigantisch ego van krijgt.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En het maakt het makkelijker je eigen stront te slikken

Deel Deze Pagina