1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mooi moment om uit de kast te komen inderdaad. Niemand die er zich over druk maakt. :lol:

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Oekraïne is geen oorlogsgebied. Oost-Oekraïne is een instabiele chaos, maar er is nooit een staat van oorlog afgekondigd. Als dat zo was geweest, dan had de luchtverkeersleiding dat besluit natuurlijk al lang geleden genomen.
    Het luchtruim op 10km hoogte is gewoon veilig als er op grond wat malloten met een AK op elkaar schieten. Pijnlijk is dat diezelfde malloten nu plots het materieel hebben verworven waarmee ze ook dat hoge luchtruim kunnen beschieten. Dat was nooit het geval en ook eerdere beschietingen deze week vonden niet plaats op die hoogte.

Ik snap dat wrange gevoel, maar het is erg Captain Hindsight om achteraf te stellen dat je daar niet moet vliegen. Dat kun je de maatschappij niet kwalijk nemen. Je zou nu wel kunnen bediscussiëren of de regels voor luchtverkeersleidingen stricter moeten worden.

Vliegt men eigenlijk nog over Israël?

Laatst bewerkt: 18 jul 2014
  3. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Mag hopen van niet @ vliegen over Israel..

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Collega van me zat in het vliegtuig. Vrij bedrukte stemming dus op kantoor..
    Het was wel een collega van andere vestiging, die ik persoonlijk niet zo kende. Maar toch schrik je als het zo dichtbij komt.

Was een leuke meid van begin 30 die samen met haar vriend op weg was naar indonesië.

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Na de begrafenis van mijn vader kreeg ik te horen dat er 3 bekende in hetzelfde vliegtuig zaten.

Zucht....

Kutweek.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Jij hebt het ook niet makkelijk. :x

Sterkte kerel! :thumbs:

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Helemaal eens.

In theorie vallen alle rampen te voorkomen, maar dan hadden we het woord ongeluk ook niet in het woordenboek staan.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoorde ook dat een moeder en haard dochterje de vlucht gemist hadden. Dan kruip je echt door het oog van de naald :{

Idd erg om daar achteraf over na te denken terwijl dat van te voren had gemoeten. Ook al is er offcieel geen oorlog. Er worden wel even grote vliegtuigen daar neergehaald. Niet op zelfse hoogte maar toch. Belletjes hadden moeten gaan rinkelen. Maar zoals altijd in deze wereld nemen we de kans wel en reageren we als er iets gebeurt is. Is idd mosterd na de maaltijd, maar in mijn ogen ongelofelijk. Mijn eerste reactie was dan ook hoe een vliegtuig daar kon vliegen en ik zie meteen die kan goed neergehaald zijn...

Helaas is Nederland klein en kent iedereen wel iemand via via. Ik hoorde ook een aantal mensen uit Cuijck. Daar ken ik ook best wel wat mensen....

In ieder geval gecondoleerd.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ze zagen 200 mile noordelijker dan de echte brandhaard (waar alle vliegtuigen ook neergehaald worsen), dus dat had je vooral never nooit niet kunnen zien aankomen.

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Meervoudig gecondoleerd, Anubis.

11. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Natuurlijk wel.. Iedereen had dit toch kunnen weten!? :emo:

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Op vliegveld bij Loehansk waren al meerdere vliegtuigen tijdens opstijgen en landen door AA neergehaald. Het was bekend dat in het gebied waar de vlucht overheen ging AA stonden. Ook in de regio tussen Loehansk en Donesk zijn meerdere vliegtuigen neergehaald. Daarnaast wordt het luchtruim al gesloten daar tot 7,5KM, maar ze zien het verschil tussen de vliegtuigen ook niet. Als of ze dan zien of deze hoger zit dan 7,5KM. Ze hebben geen enkel gebruik gemaakt van enige vluchtradar en gewoon geschoten op alles wat voorbij kwam. Of het nu 5 of 10KM hoog was.

13. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Nee, dit is een route waar dagelijks tientalle vliegtuigen over heen vlogen. Dit had je van te voren niet kunnen voorspellen.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat een opmerking :emo: haal die kop uit het zand man. Dit was gewoon wachten tot het ging gebeuren en had iedereen kunnen voorspellen...al vliegen er dagelijks 1000 vliegtuigen over.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    We kunnen weer lekker allemaal achteraf gaan praten. Dit is zo zinloos.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hadden we idd vooraf moeten doen. Maar ja, geld hè.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Geld, tijd, moeite en vooral efficiency. En dan zal iedereen weer klagen dat we bureaucratisch bezig zijn omdat vliegtickets zou duur zijn...

Trouwens, er is natuurlijk een reden dat het vliegruim boven een bepaalde grens open was, aangezien men niet wist dat ze een BUK hadden.

Dit had gewoon niet voorkomen kunnen worden.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee ze halen een Antonov met een AK neer. Het was al bekend dat ze meerdere BUK's hadden. Dat is een feit.

Zal best een Threath Aasessment geweest zijn, maar de keuze tussen geld en veiligheid zal wel zoals altijd weer snel gemaakt zijn.

Maar je hebt gelijk. Door niet over het oorlogsgebied te verliezen had dit niet voorkomen kunnen worden.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Waren dat geen KUB's?

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    volgens mij wel, en die komen niet hoger dan 7-8 km. het passagiersvliegtuig vloog op 10 km.

Deel Deze Pagina