1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

:lol:

2. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554

Moet je wel het goede quoten he.want ik heb iets heel anders gequote wat jij zegt.
    Het zegt toch duidelijk (misschien omdat ik het in een andere context schrijf begrijp je het niet) als de Oekraïne had gedaan zoals Wij het wilde dan had het niet gebeurd.
    Willen ze het daarmee goed praten

Kort samengevat wat er steeds in het nieuws is geweest (waarheid daargelaten)
    Diverse wereldleiders hebben verbaal de aanval al dagen op poetin geopend en geven Rusland de schuld, zouden die wel de bewijslast hebben gezien?
    Oekraïne zegt ook bewijs te hebben dat hun het niet geweest zijn en bewijzen zijn er dat het desbetreffende gebied ook niet onder hun controle staat.
    De leiders van dat desbetreffend gebied komen of uit Rusland of hebben zeer nauwe banden met dat land en hun leiders en/of geheimedienst of hebben daarvoor gewerkt of werken daar wellicht nog steeds voor.
    Deze leiders hebben er alles aan gedaan om reddingswerk door westerse landen onmogelijke te maken en zo lang mogelijk uit te stellen
    Er wordt beweerd dat de Russische raket installatie die het vliegtuig heeft neergehaald snel terug over de grens is gebracht en dus zo de boel probeert te verdoezelen, ook daar schijnt bewijs van te te zijn.

Of dit is een anti Rusland propaganda wat toch heel goed werkt.
    Of er zit voor een heel groot gedeelte en vorm van waarheid in en Rusland is wel deels schuldig aan.
    Ik vind trouwens wel dat het er op lijkt dat Oekraïne wel overal aan meewerkt.

Laatst bewerkt: 21 jul 2014
  3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dus je geeft toe dat we het nog niet zeker kunnen weten?

Daarnaast is Putin de enige naast Rutte die er alles aan doet om verdere escalatie te voorkomen. Iets waar wij allemaal baat bij hebben.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Hij heeft het nergens over 'wij', dat is het hele punt juist mens.
    En wat quote ik verkeerd?

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wij kan ook Kiev en Rusland samen zijn heh :+

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Echt respect voor de forensisch experts. Wat een ongelofelijk zwaar en emotioneel werk moet dat zijn. Ze weten immers ook hoe erg het speelt onder de Nederlandse bevolking en hoeveel impact dit heeft op het kleine landje.

7. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Ik citeerde alleen jou bericht
    en gaf daar antwoord op.
    Inhoudelijke link heb ik niet gelezen

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja en daar staat niks over 'Wij' zoals Tyrant al zegt.... zelfs niet in de Nederlandse vertaling die ik poste.

"'Als de Oekraïne zich niet naar onze pijpen had gedanst dan hadden wij wellicht geen onschuldige mensen uit de lucht geschoten"

9. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik snap het WWIII niet. Waarom roept iedereen dat? Je hebt wel een heleboel nodig om een Wereld Oorlog te hebben.

Alle landen betrokken in WWI:

Alle landen betrokken in WWII:

De evolutie volgens History Channel inderdaad. haha :D

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Tuurlijk komt er geen WWIII.

11. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Ik zeg tegen jou toch ook geen jochie of kiddo.
    Dat je mij irritant vind mag je vinden, misschien vind ik jou een betweter
    Who cares..

Ik quote een letterlijk bericht van iemand anders en als je de inhoudt daarvan verandert klopt er geen reet van.

Ik denk dat er wel een vorm van waarheid in zit dat de Russen er iets mee van doen hebben al dan niet bewust.
    Het zou ook zomaar zo kunnen wezen dat het wel Russen waren zonder toestemming van zijn leiders.

Ik verbaas mij namelijk hoe bijvoorbeeld de premier van Australië op poetin reageer, de hardheid waarmee hij dat zegt.
    Ook andere leiders ,ook Rutte hameren er op dat het aan Poetin is zich te bewijzen.
    Begrijp me niet verkeerd ik vind Poetin een boef maar ik heb niks tegen ze.
    Dat ik op vakantie ben geweest naar de VS zegt niet dat ik Pro Amerika ben

Ik denk hoe alles overkomt op nabestaanden het vreselijke moeilijk maakt dit te verwerken.

Inderdaad hebben we er niks aan als de boel escaleert maar je kunt ook niet zeggen 'foutje bedankt'.
    Hopelijk geeft de veiligheidsraad morgen meer duidelijkheid over de oorzaak en eventuele daders.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wat verander ik dan? Jij zegt letterlijk in post 6476 dit:
    Dit is gewoon een compleet verkeerde interpretatie van zijn uitspraak.
    Ik ben benieuwd wat ik dan aanpas aan deze uitspraak.

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat is wel wat makkelijk gezegd. Feit is dat de hele situatie toch behoorlijk gevoelig is. En Rusland wil het liefst weer een groot en machtig land zijn.
    Ze zijn allereerst al ver gegaan door Crimea te bezetten. En intussen is men dus ook al een tijdje bezig in Donetsk en is gebroken met het Boedapest memorandum.

Natuurlijk zullen ze niet zomaar een wereldoorlog beginnen.. maar ze worden ook niet tegengehouden. Er zijn nog wel meer omringende landen waar overwegend meer russen wonen nog.. dus praktisch gezien kan Rusland overal wel stukjes land inpikken.

Zover is het nog lang niet.. maar stel dat de gemoederen een keer hoog oplopen.. en met name de tegenreactie van VS/GB te fel is.. dan staat het westen wel lijnrecht tegenover Rusland/China.

Er wordt overigens al materieel van VS naar Ukraine gebracht he..
    En Rusland is een trots land wat niet zomaar overal ja en amen op zegt wat VS wil. Dan hebben zij weer excuus tanks Ukraine binnen te rijden.. en zo gaat het machtsspelletje steeds een klein stapje verder.

Er is toch ook een heleboel?

NB. Ik zeg dus niet dat het er komt.. ik zei dat beide partijen het natuurlijk niet willen. Maar de gevoeligheid onderschatten en dus op voorhand al zeggen dat het sowieso niet gaat gebeuren vind ik een vrij naieve gedachte.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wereld heeft wel voor hetere vuren gestaan (Irak, Iran, Syrië, 9/11, Afghanistan)... Dan gaat een incident als dit geen oorlog veroorzaken denk ik.

We moeten ook niet vergeten dat dit internationaal minder speelt dan in ons land... Als het een vliegtuig was geweest met 190 Grieken had je hier veel minder er over gehoord.

Er gaan ook zat wapens van bv. Frankrijk naar Rusland. Grootste wapenleverancier van Rusland is Oekraïne zelf :lol:

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    WW3 zie ik niet snel gebeuren, maar dat iedereen weer lekker bezig is kun je wel zeggen. Dit zorgt alleen voor spanning, maar gaat echt weinig veroorzaken. Dan kijk ik eerder naar wat er nu aan de gang is in Israël, benieuwd of dat nog verder gaat escaleren of dat het op een gegeven moment weer in kakt tot een volgend conflict. Zal wel gewoon het tweede worden zoals altijd daar, gaat nooit veranderen.

16. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554

Ik bedoel met Wij de Russen en ik zegt ook 'wij wellicht' dat betekend Wij misschien ;)

ik reageerde op de vertaling van Excess.
    Ik gaf toch ook aan dat ik de inhoudelijke link niet gelezen had.

Als jij reageert op die vertaling met andere quote inhoudt klopt het tocht niet.
    Zowel wat jij zegt als wat ik zeg....snap.je het nog :D
    Jou vertaling was anders dan die van Exces namelijk.

Ik probeer 3 dingen te quoten met TP en dat werkt niet lekker lijkt het.

Ik denk ook niet dat er een 3de wereldoorlog komt maar ik snap wel dat mensen gerechtigheid willen ook welke dar zou moeten zijn weet ik niet.
    Wat is geschikt en wat niet, dankjewel kun je ook niet zeggen.
    Er staat TE veel op het spel om het uit de hand te laten lopen, daarom snap ik dat moeilijke gedoe niet van die separatisten zijn die wereldvreemd ofzo of gewoon olie dom.
    Akties hebben nou eenmaal consequenties

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zat net te denken dat de Arabische Lente eigenlijk best "gefaald" heeft. Volgens mij is dit in elk land waar de Arabische Lente was nu aan de hand waar je je afvraagt of het daarvoor misschien toch "beter" was.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Je weet het leuk te brengen maar je verwoord het gewoon compleet verkeerd. Dat kan je ook gewoon toegeven ipv om de hete brij te draaien.

Dan probeer je daarna nog even mij te beschuldigen dat ik het verkeerd vertaal ook?

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet waar 'wellicht' voor staat. Dat doet er niks aan af dat wat jij daar typte niet het geen was wat in dat bericht stond zelfs niet in de Nederlandse vertaling. Maar laten we a.u.b. nu gewoon weer over echt zaken hebben dit gaat echt nergens over...

20. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Hier reageerde ik op, dat dit niet juiste vertaling is zou best kunnen want in heb de link niet gelezen.
    Poetin is WIJ in mn eerst bericht, in mijn ogen zegt hij dan in beknopje woorden.
    Als zij gedaan hadden wat ik wilde en zich gewoon overgaven dan had dat vliegtuig nooit uit te lucht geschoten geweest.
    Daarmee wil hij Oekraïne de schuld geven van.
    Nu blijkt deze vertaling niet te kloppen en zegt Tyrant dat het een andere bewoording moet zijn.
    Ja dat kan maar daarmee is mijn bericht niet onjuist ik reageer gewoon op een quote die iemand plaatst :rolleyes:

O nee hoor Tyrant als blijkt achteraf dat Rusland er niks meer te maken heeft gehad ben ik alleen maar blij.
    Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een hoop gezeur en daarmee misschien gas en graan tekorten.
    Ik ben een jaren 80 kind, ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder me thuis hield van school omdat de Russen vervelend deden en mensen echt bang waren.

Deel Deze Pagina