1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Mja ik vind het wel mooi om te zien dat het ook leeft in heel het land.
    En klappen is een vorm van respect. Naar de mensen toe, en naar de nabestaanden. Dat is geen ramptoerisme. Verder was het helemaal stil.

Die beelden, en ook de toespraak van Timmermans gaan de hele wereld over.. en zijn alleen maar een grote steun voor alle nabestaanden. Na alle beelden en berichten dat eigendommen werden ontvreemd in Oekraine.. komende de slachtoffers nu eindelijk thuis en is er eindelijk respect wat ze verdienen.
    Mensen die dat niet snappen is heel jammer. Maar het is niet altijd maar ramptoerisme.. het gaat om respect. En ik vond het mooi :)

2. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
  3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Jaa pff Taiwan. Dat is te ver weg hoor

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    En dan de FIFA nog vrolijk een feestje bouwen met Poetin. Laten ze Blatter & de zijne aub snel afschieten. :emo:

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Blatter wilt nog graag even een Russische hoer neuken voordat het niet meer kan. Begrijp ik wel.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat was (eer?)gisteren.

Vandaag verloor Air Algerie contact met een vliegtuig boven Afrika:
    http://www.reuters.com/article/2014/07/24/us-algeria-flight-idUSKBN0FT0YK20140724

Echt vreemd verhaal, want ik lees het nog nergens anders behalve in de Nederlandse media en Reuters. Grote buitenlandse sites rapporteren nog niets.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Selectieve perceptie vermoed ik...
    Wie weet hoe vaak een vliegtuig van de radar verdwijnt?

Inmiddels lijkt de EU zich serieus voor te gaan bereiden op sancties tegen Rusland. Ik vind dit echt belachelijk. De rol van Rusland in de crash is nog lang niet bewezen, en de rol van Rusland in de gehele Oekraïne crisis is redelijk vergelijkbaar met wat het Westen doet. Zo beschuldigen wij Rusland ervan een 'interveniërende rol te spelen in het landsbelang'.
    WTF deed het Westen/USA in Irak dan? Syrië? Libië? Afghanistan? Joegoeslavië?

Maar ondertussen blijven Frankrijk en UK wel wapens leveren aan Rusland dmv contracten van miljoenen euro's... Waaronder raketinstallaties. Hypocrisie ten top.

Laatst bewerkt: 24 jul 2014
  8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Pas wel op in je redenatie:
    Omdat jij zelf fouten hebt gemaakt in verleden, betekent niet dat je andermans fouten moet toelaten. Het is hoogstens een argument dat ook jij aansprakelijk gehouden moet/moest worden voor wat je ooit hebt gedaan.

Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk allemaal heel naarlijk verwikkeld. Die levering van een Frans schip aan Rusland begrijp ik ook niet; hoe kun je de taal van Hollande dan nog serieus nemen?

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Nouja, verleden. EU is natuurlijk bij Oekraïne ook tot hun nek betrokken in het conflict, door al direct bij de protesten in Kiev kant te kiezen voor de minderheid die wel voor toetreding bij de EU was. Daarmee negeerde ze al direct de belangen van 50% van de Oekraïnse bevolking.

Hilarisch was toen dat Timmermans de staatsgreep als legitiem te beschouwen aangezien "Janoekovits zelf is gevlucht". Dat is toch ridicuul :lol:.

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, Tyrant, ik kan je geen ongelijk geven. Ik ben er altijd al van overtuigd geweest dat geen mens vrij van hypocrisie kan zijn. Zo'n leven kun je niet inrichten. En inderdaad, Europa is hypocriet in dezen. Dat eigenbelang niet te elimineren is, moet je accepteren. De vraag is meer waar je de grens van geloofwaardigheid legt. En dat is geen eenvoudige discussie. Het verkopen van wapens aan Rusland vind ik op dit punt in ieder geval al niet meer geloofwaardig. De Staatsgreep? Oef, geen idee.

Weet je trouwens zeker dat slechts een minderheid voor de EU was?

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Noorwegen heeft de nodige problemen mbt de Syriëgangers:

meer op:
    http://www.nu.nl/buitenland/3836252/noorse-diensten-waarschuwen-terreurdreiging.html

12. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Spannend!

13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Soms vraag ik me af of jij ook nog wat inhoudelijks te melden hebt.

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Durf je wel, achter je pc?

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Feit is dat in de verkiezingen van Janoekovitsj was gekozen.. Of dat democratisch was is de vraag.

Echter, ook Rusland snapt de belangen en zitten natuurlijk volkomen verkeerd. Janoekovitsj wilde in 2013 gesprekken starten om meer toenadering te zoeken bij de EU. Rusland dreeg daarmee weer om belangrijke handelsverdragen op te zeggen met Oekraïne.

Uiteindelijk besloot de president om geen overeenkomst te sluiten met de EU. Hij heeft dus onder druk moeten beslissen omdat dit blijkbaar niet levensvatbaar is. Tja, niet netjes van Rusland om zulke sancties op te leggen ook (saillant detail, nu is dus de EU sancties aan het opleggen bij Rusland... Ehh ok?).

In navolging van dit niet tekenen ging West-Oekraïne dus de straat op, aangezien zij steeds sterker neigen naar de EU. Onder leiding van Klitschko (en diverse louche Westerse partijen zoals Blackwater, en ook nog onder van Balen en Verhofstadt) werd dus de president het land uitgejaagd (die niet geheel verrassend in Rusland terecht kwam om daar te gaan bespreken met Putin om Oekraïne terug te veroveren). Kiev stelde een eigen regering (Toertsjinov) aan, en besloot direct om vrede te gaan zoeken met het Oosten, wat nogal een vreemde zaak is, aangezien het Oosten juist pro-Russisch is en voor meer dan de helft ook uit etnische Russen bestaat. Krim is zelfs voor 90% Russisch.

Op de Krim werd vervolgens een referendum ingericht wat zij wilde. 95% wilde liever bij Rusland horen. Putin besluit om het leger op de Krim te laten stationeren. Waar de Westerse media roept dat Rusland daadwerkelijk de Krim binnenvalt met een oorlogsmacht, wijst Rusland de VN er juist op dat er in 1997 al een overeenkomst is getekend dat Rusland 25.000 troepen op de Krim mag hebben. Deze troepen waren dus al gelange tijd aanwezig op de Krim volgens Rusland.

De waarheid zal in het midden liggen, maar in ieder geval was het geen millitaire inval. Wel besluit Putin om maar gewoon de Krim te annexeren (wel omdat de ruime bevolking hier om vraagt!), terwijl Kiev machteloos toekijkt. De VN besluit niks te doen, EU komt met wat economische sancties die beide partijen ook weer niet te hard treft.

Of dit terecht is.. De EU is ook al diverse landen binnengevallen onder het mom van 'humanitaire missie'. Je zou deze actie in principe onder hetzelfde kunnen laten vallen.

Eigenlijk stoor ik mij er vooral aan dat de EU exact hetzelfde doet als Rusland, maar dankzij goede propaganda het net lijkt alsof de Russen de badguys zijn en het Westen Oekraïne komt redden. Hoe ik het zie: Oekraïne is als land niet te redden... Het is verdeelt in 1991 na de val van de Sovjet Unie, maar is inmiddels zo erg verdeeld dat je voor de Joegoeslavië oplossing moet gaan: in tweeën splitsen lijkt het enige werkbare. Helaas lijken zowel Rusland als het Westen te azen om het complete land in te lijven.

En nu is dat dus tot een hoogtepunt gekomen. Kiev keek machteloos toe hoe Rusland de Krim innam en de hele wereld slechts toekeek... Totdat het vliegtuig dus crashte. In dit oogpunt komt het voor Kiev dus wel 'goed' uit... De Westerse maatschappij wijst direct (de dag erna) al Rusland als schuldige aan, exact wat Kiev wil. Je zou bijna denken dat ze het luchtruim expres hebben open gelaten? Helemaal als blijkt dat men wist dat de rebellen BUK's in handen hadden is dit gewoon zeer onverantwoordelijk.

Zelf vind ik daarnaast dat Oekraïne zich allesbehalve kwalificeerd voor de EU. Het is daar pure armoede en geen toevoeging voor de EU in mijn ogen. Zo hebben ze deze week zomaar even besloten de Communistische Partij te verbieden (dat gebeurde al eens eerder ergens in 193:cool: en gaan ze elke week op de vuist met elkaar in het parlement :lol:

16. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Indd was gister gaat lekker op dit moment met al die crashes.

Frankrijk heeft zelfs een miljarden contract met twee oorlogsschepen lopen. Kun je nagaan hoeveel banen verloren gaan als die sancties ingaan.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Daarom geloof ik ook echt niet dat er grote EU sancties komen. Frankrijk en UK verdienen er echt veel geld mee, en Duitsland heeft gewoon een goede band met Rusland. Daarnaast zaten er buiten Nederland weinig Europeanen in...

Voor de VS is het natuurlijk wel perfect, die zitten volgens mij gewoon keihard te lachen om deze crisis. Hebben er inmiddels al miljarden mee verdient.

WOIII is al helemaal uit den boze.

18. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ben ook benieuwd wat er op die zwarte dozen staan. Vind het ook veel te gemakkelijk voor Oekranie allemaal nu.

Want was er geen verhaal over twee straaljagers vlak voor de ramp?
    En zijn de Oekraiense vluchtgegevens nu al uitgegeven?

Ohja die sataliet beelden van de VS schijnen ook kul te zijn. Gister of eergister kon de nos pas eindelijk sataliet beelden laten zien van de crashsite omdat het sinds de crash bewolkt was in dat gebied. :")

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Las net dat creditcards van slchtoffers zijn gebruikt in Oekraïne...

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639

1 creditcard, geen slachtoffers.

In Nederland hebben ze gewoon direct alles geblokt. Hadden de nabestaanden ook moeten doen IMO.

Ondertussen zijn de rebellen aan de verliezende hand. Dat gaat ook niet meer lang duren, denk niet dat Putin gaat ingrijpen eigenlijk.

Deel Deze Pagina