1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Politici in het algemeen, maakt niet uit wie. Allemaal.

Het gedachtegoed is toch wel belangrijk in het nemen van bepaalde voorzorgsmaatregelen. Bijvoorbeeld nu met IS, wetende dat dit de gedachtegoed is van moslims moet je dus misschien in dit geval hardere maatregelen nemen of meer zorg hebben voor rekrutering en dat soort praktijken dan dat er nu gedaan wordt.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ok, lekker vaag dus. Volgens mij staat de integratieproblematiek dagelijks op de agenda binnen onze kamer. En ik kan geen enkel voorbeeld verzinnen waar een politicus het probleem onterecht ondermijnt.

IS is het gedachtegoed van moslims? Dat slaat nergens op, IS bestaat uit een kleine groep islamgekkies.
    Vrijwel alle officiele moslims instanties distantieren zich openlijk van IS, zoals CMO.

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik denk dat ik bepaald niet vaag ben als ik duidelijk zeg 'allemaal'. Je snapt het niet, ik bedoel dat elke politici goed zouden moeten weten wat beweegredenen zijn voor mensen of welke dreigingen daar uit zouden kunnen voortvloeien. Daar vallen ook moslims onder. Deze data helpt politici, allemaal dus, om beter te begrijpen hoe moslims (de verdeling van de percentages onder moslims) denken bij het soort vraagstukken uit dit onderzoek.

Nee. Maar geweld uit geloofsovertuiging is dus wel iets wat 11% aangeeft te zullen doen, in NL. De link met IS en geweld/'oorlog tegen het westen' zou je toch wel moeten kunnen leggen. Wil niet zeggen dat die 11% allemaal naar Syrie gaan, maar geeft wel aan dat er toch best veel mensen zijn die het wel zouden kunnen steunen of zich in kunnen leven bij de acties van IS. Ik blijf het schokkende cijfers vinden.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Mja, iets meer dan een op de tien vinden iets maar houden zich verder aan de wet.. Als je dat al schokkend vind. Helemaal als je ziet dat de Koran het goedkeurt vind ik 11 procent echt opvallend laag. Dat betekent dus dat 89 procent de Nederlandse wet boven de Koran ziet.

Ter vergelijking, 40 procent van Nederland is voor de doodstraf.

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Daar was toch al een cijfer van? 70% die de Koran boven de Nederlandse wet ziet? Het gaat hier om geweld hé, die 11%, niet het zien van de Koran boven de Nederlandse wet.

Ik vind dat we onze ogen ook niet hoeven te sluiten en het allemaal maar meteen afdoen, een onderzoek als deze en de serieusheid. Dat gebeurt wel vaak in dit topic valt me op bij dit onderwerp.

Mallakai vindt dit leuk.
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Plegen die 11% allemaal aanslagen?

En ik geloof meer in daden dan woorden. Men zegt wel dat ze de Koran prefereren, maar ik zie toch dat het overgrote meerderheid zich aan de wet houdt. Hun gedrag zegt dus wat anders.

Niet heel verbazingwekkend aangezien die types liever stoere praatjes hebben.

Als je gewoon feitelijk kijkt hoeveel procent van de moslims een religieus geweldsdelict pleegt maak ik me geen zorgen. Ik gok dat dat rond de 2 procent ligt.

7. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Geweld betekent niet meteen aanslagen. Het gaat er ook om dat die groep eerder steun zou kunnen geven aan geweld. En dat jij ziet dat de overgrote meerderheid zich aan de wet houdt is niet bepaald feitelijk. Het is denk ik ook moeilijk te zeggen wanneer iets een 'religieus geweldsdelict' is. Dat kun je nooit helemaal feitelijk bekijken. Het gedachtegoed blijft toch echt wel iets zeggen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ben ook wel benieuwd naar het Nederlandse gedachtegoed ten opzichte van belastingen.. Of hoeveel procent van de Nederlanders alle buitenlanders het land wil uitflikkeren.

Sorry hoor maar dan kun je aan de gang blijven. Merendeel van de Nederlandse moslims zijn brave burgers maar iedereen doet alsof we over 2 jaar allemaal de sharia volgen

9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
  10. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    11% van de moslims komt neer op 100.000 mensen die zeggen bereid te zijn om geweld te gebruiken om hun religie te verdedigen. Het probleem is dat noord Europese landen altruïstisch zijn, dat wil zeggen dat wij anderen behulpzaam zijn zonder enig eigen belang. Marrokanen echter zijn gewend om te strijden voor hun rechten, omdat dit hun uit hun verleden is aangeleerd. En hier gaat het mis. We zien het als goede orde om anderen te helpen en behulpzaam te zijn, hierdoor wordt het eigenbelang nogal eens uit het oog verloren helaas..

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    En hup,

De 2 jongens die afgelopen donderdag dat 15-jarige meisje met een zware hersenschudding het ziekenhuis in hebben geslagen, zijn sinds gisteren alweer vrij. :mad:

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bijzonder dat als zelfs een professor Sociologie en Emigratie in notabene Brandpunt op een zeer rustige manier en aan de hand van een grootschalig onderzoek en nog een aantal andere onderzoeken verkondigt dat de politiek dit probleem onderschat jij nog steeds lijkt aan te geven 'ik zie het probleem niet'.

Maar goed hier heb je een mooi voorbeeld van 2 dagen geleden:

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/2014/09/haagse-jihadisten-planden-aanslag-in-brussel

en zo gaan we om met het huis van meneer Timmermans:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23110687/__Timmermans_extra_beveiligd__.html

Wedje doen uit welke hoek de dreiging kwam? (ok, ok niet helemaal sluitend aangezien dat formeel niet bekend is).

nog eentje dan.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23109651/__Polderjihadi_s_in_Brussel__.html

Het probleem werd door meneer Rutte zelf nog ondermijnt door in zijn toespraak laatst zo expliciet afstand te doen nemen van de woorden van Wilders. Dat terwijl hij bijzonder dicht bij de resultaten van het onderzoek zat met slechts 1 verdraaiing (die zelfs nog te verdedigen was). Ook de heer Koopmans geeft dat aan, de politici zien de orde van grootte van dit probleem niet.

Tripleth zijn antwoord spreekt weer boekdelen. Niks paniek, maar onderhand wel eens de feiten onder ogen zien. Daarnaast mag Nederland zich best wat minder tolerant opstellen tegen dit geloof. Als persoon die wat bijdraagt aan deze maatschappij ben je van harte welkom, maar aan haatversprijdende mensen hebben we niks. Toch zie je vaak halfbakken maatregelen. Er stond laatst weer een Haatimam te prediken in Gouda, alhoewel dat niet meer mocht en ook de maatregel van het afpakken van paspoorten snijdt geen hout:

https://www.cda.nl/mensen/omtzigt/b...e-trekken-is-zinloos-en-de-regering-weet-het/

dubbele paspoorten dus maakt niet uit.

Daarnaast mag er ook best meer worden gestuurd op inzet vanuit de Islamitische bevolkingsgroep. Het afstand nemen van dit extremistische gedachtegoed mag best wat explicieter.

Dedemsvaart vindt dit leuk.
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    3 bronnen, waarvan 2 in Brussel en 1 is een pro-actieve regeling ipv een religieus incident. Sterker nog, het heeft niks te maken met bedreigingen:
    Oftewel, gewoon standaard procedure als je zo'n baan aanneemt.

Kijk, mijn mening is ook, je moet de gasten die extreem zijn (dat zijn lang niet alle 11%) zoals imams en andere salafisten, die moet je zeker hard aanpakken. Ook de jihadisten moet je opsporen. Daar moet je trouwens voor afluisteren en verhoogde privacy schending voor voeren, geloof dat jij daar tegen was? ;)

Anyway, die 11%, is dat nou veel? In de Koran staat notabene in één van de latere versies dat geweld geoorloofd is tegen ongelovigen en niet-moslims. Dat 89% zou pienter is om de Koran te interpreteren in de hedendaagse tijdgeving zegt jullie niets.

8% gelooft in aliens
    12% gelooft in horoscopen
    10% gelooft in superfood
    13% gelooft in Jomanda
    34% gelooft in Char

Ik zie die 11% het liefst verder gespecifieerd. Wie zet er nu echt tot geweld toe? Wie is er actief bezig met ronseling? Wie preekt de jihad?

Sorry Kevf, maar hier kunnen we dus helemaal niks mee... Oftewel als je je keurig aan de wet houdt mag je alsnog oprotten aangezien je mening niet helemaal strookt met de meerderheid? Toen de VVD de verkiezingen won hoorde je ook zat PvdA en SP stemmers die Rutte wel de kop wilde afrukken. Zijn die mensen ook haatdragend? Voetbalsupporters?
    Alleen al de gedachte dat elke moslim een haatdragend wezen is, is al zo enorm bekrompen.

Jij wilt mensen dus blijkbaar op basis van gedachtegoed weigeren. Ik vind dat bijna eng.
    Je moet juist bezig zijn om gevaar te minimaliseren door de juiste personen aan te pakken. Niet de complete groep.

Wilders verdraait geen feiten, hij interpreteert het volkomen verkeerd. Net als dat gedoe dat 71% van de moslims de IS steunt ;)

14. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Dat ze nu op vrije voeten zijn wil niet direct zeggen dat ze niet meer veroordeeld gaan worden hè. Dat betekent gewoon dat er geen reden is om ze vast te zetten in afwachting van hun proces, bijvoorbeeld vanwege een laag vluchtgevaar. Er zijn niet genoeg cellen beschikbaar om iedere verdachte maandenlang vast te houden.

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Het vreemde is dat de jongen die het gefilmd heeft wel nog vast zit..

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Misschien had ie wel wat vaker wat geflikt?

17. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ze zullen er vast een reden voor hebben gehad.

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    De 2 die hebben geschopt en geslagen zaten vanaf donderdag of vrijdag vast en de gast die het heeft gefilmd vanaf zondag.

//edit; of hij is natuurlijk degene die de èchte misdaad heeft begaan; het schenden van de privacy van de 2 aanvallers :')

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    We hadden toch genoeg cellen over? Komen zelfs Noorse criminelen hierheen.

20. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Maar dit is een herhaaldelijk probleem dat niets te maken heft met specifiek moslims, dit soort cijfers zien we iedere keer als we een nieuwe immigratiestroom hebben. Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken. En als ik me niet vergis zijn op dit moment de misdaad cijfers het minst gunstig voor oost-Europeanen waar we de laatste jaren meeste instroom van hebben. De cijfers voor het geweld plegen voor je religie had net zo goed kunnen zeggen, zou je geweld plegen om je nationaliteit te verdedigen.

Het probleem ligt niet bij deze bevolkingsgroepen maar bij de integratie in de Nederlandse samenleving. Wij willen wel goedkope arbeidskrachten maar tegelijkertijd willen we niet betrokken zijn bij het integreren van deze bevolkingsgroepen en worden ze behandeld als tweede rangburgers.

In plaats van het aanpakken van deze beruchte "11%'' waar niemand wat mee kan. Kan er beter gekeken worden hoe we immigranten betrokken kunnen maken in de Nederlandse samenleving. En zoals jij zegt zij zijn gewent om te strijden voor hun rechten dan moeten wij als Nederlanders hun ook deze rechten geven want in veel gevallen moeten ze er inderdaad voor vechten lijkt het wel. En als er een politici in Den Haag iedere keer weer loop te verkondigen dat zij allen crimineel zijn en het land uit moeten versterkt dat alleen maar dit punt.

Deel Deze Pagina