1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dat is zeker waarheid.
    Zie MH17 zelfs...

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hier heb je het alleen maar over rechtstreeks gevaar voor je leven. Daar hebben we inderdaad bijzonder weinig voor te vrezen. Echter de intolerantie die onlosmakelijk verbonden is met de Islam is wel iets waar je je als samenleving zorgen om kan maken omdat die haaks staan op onze normen en waarden. Normen en waarden die wij hebben ontwikkeld door het (christelijke) geloof steeds meer los te maken. Deze intolerantie uit zich in extreme mate in de vorm van IS en daar treden we tegen op. Echter je hebt gelijk ook andere groeperingen zijn verontrustend en daar hoor je bar weinig over.

Ik ben het totaal niet met je eens dat onze normen en waarden gelijk zijn aan die van bijvoorbeeld een streng islamitisch land en dat wij slechts bezig zijn die van ons op te dringen. Wanneer een land bij kleine kinderen clitorissen afsnijdt, je ter dood veroordeeld omdat je anders denkend bent, je het meedraaien in de maatschappij om wat voor reden ontzegt en ga zo maar door dan heb je als land of gemeenschap simpelweg mindere waarden. Dat is is mijn beleving iets universeels. Dat kan je niet een andere richting op praten want religie.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Jij gebruikt de situatie in Irak weer om over de islam te beginnen?
    Ga jij nog reageren op deze post? [Algemeen] Nieuws

Toen probeerde ik ook helder uit te leggen dat jij compleet verkeerde verbanden legt...

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Holy crap, Halloween XBW!!!

Shreklel vindt dit leuk.
  5. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie ben jij om te zeggen wat de 'juiste' normen en waarden zijn? Als die er al zijn. Ik heb trouwens nergens gezegd dat onze normen en waarden gelijk zijn aan die van IS. IS en het Westen dringen allebei hun eigen normen en waarden op aan de mensen die daar leven. Zo'n prachtig rijtje dat jij maakt over een streng islamitisch land kun je ook over het Westen maken; het ter dood veroordelen van onschuldige mensen, het zonder proces opsluiten van mensen, het martelen van mensen, het bewust voorliegen en verdraaien van feiten, en ga zo maar door, dat zijn geen mindere waarden volgens jouw?

Zie 9/11... icm Afghanistan en Irak.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom? Ik heb in mijn posts eerder al vaak zat aangegeven dat ik zelf ook wel weet dat 'de moslim' niet bestaat. Ik beschrijf het keer op keer vanuit de Islam en het feit dat die in principe maar weinig ruimte over laat voor interpretatie en tollerantie. Jij blijft er op aansturen dat ik alle moslims over 1 kam scheer. Dat IS zeker wel iets met de Islam te maken heeft ga ik hier al helemaal niet meer lopen verdedigen. :)

7. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    He? Verschillende moslims interpreteren het geloof op een verschillende manier maar het geloof laat geen ruimte voor interpretatie?

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk dat mensen je beter begrijpen als je aangeeft dat je de Koran bedoelt en niet de 1000 verschillende interpretaties van de Islam.

Er was maar een Mohammed en er is maar 1 Koran geschreven. En de oorspronkelijke islamitische ideologie is nogal barbaars, zacht uitgedrukt.

Misschien moeten we de discussie verplaatsen naar Religie topic?

Shreklel vindt dit leuk.
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Hoe verklaar je dan dat moslims onderling een gewelddadigere historie hebben dan ze met USA hebben? Hoe verklaar je dat de complete moslim wereld de daden van IS veroordeelt?

Ik vind je gewoon racistisch, je wilt het helaas alleen zelf niet inzien/toegeven.

De Koran is inderdaad vrij extreem opgeschreven, maar het feit dat 99 procent van de moslims in de Westerse wereld gewoon braaf belasting betaalt, naar werk gaan en hun kinderen naar school brengen vind jij minder hard meetellen dan een eeuwenoud boek. Ik vind dat vrij schokkend.

Daarnaast, dit is inderdaad iets voor het religie topic. Het ging hier gewoon over terreurbestrijding en IS en opeens moet men weer gaan duidelijk maken dat het allemaal door Mohammed komt en dat we in Nederland de Islam moeten uitbannen... Echt, daar ging het helemaal niet over 8)

Laatst bewerkt: 7 okt 2014
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Racistisch nog wel, religie is een idee geen afkomst :confused:

en 99%? De werkloosheid onder Marokkaanse mensen is 3x zo hoog in Nederland (van de Marokkaanse mensen zijn 93% moslim, per religieuze opvatting kan ik iig geen cijfers vinden). Het aantal schoolverlaters is bijna 2x zo hoog, dus zo braaf gaan ze niet naar school. Maar goed ik hou al op. Eindeloze discussie.

Mbt IS: ja dat komt door het geloof/ de islam. Je moet wel een flinke idioot zijn wil je dat niet zien.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dus jij komt tot de conclusie dat moslims slecht integreren en dat is vanwege het geloof? Dat staat in de Koran ofzo?

Oorzaak-gevolg redenatie is jou totaal vreemd. 'Veel Marrokanen zijn werkloos en veel Marrokanen zijn moslim, dus de islam zorgt voor werkeloosheid'.

Ooit aan gedacht dat er andere factoren meespelen op sociaal-maatschappelijk vlak?

Dus de Koran is zeer intolerant en omdat dat zwart op wit staat accepteer jij geen moslims. Daarentegen is het voor christenen niet erg want die laten het geloof steeds meer los? Dus het maakt voor moslims geen bal uit hoe ze hun geloof uitoefenen en wat hun interpretatie is van de Koran, want dat bepaal jij nu voor hen en jij concludeert dat het allemaal intolerante klootzakken zijn.

En dit hele gedoe uit zich in IS? IS, die terreurorganisatie waar de gehele moslimwereld zich van distantieert? Waar het meeste strenge moslims land ter wereld, Saudi Arabië, samenwerkt met hun aartsvijand (USA) om de IS uit te roeien? Waarom verkies jij de IS als de 'voorbeeldmoslim' en gebruik je IS om de Islam af te vallen, terwijl de meerderheid van de moslims juist anti-IS is? Is dat logisch?

Jouw beleving... Want vind jouw beleving van jongetjes besnijden? Wanneer vallen we Israel binnen?
    En wat vind je van misbruik van kleine jongetjes? Alle katholieke kerken maar verbannen?

Echt, waarom denk jij dat je kunt bepalen wat 'universele waarden' zijn...[/QUOTE]

Laatst bewerkt: 8 okt 2014
    Tripletth vindt dit leuk.
  12. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Wij als Westerse wereld voeren toch ook oorlog onder het mom van democratie. Met een hele agenda dt niets met democratie te maken heeft. Als het voor democratie was hadden we oorlog moeten hebben met de helft van de wereld.

Waarom zou IS dan anders moeten zijn en het puur voor religie doen? Die leiders zullen net als iedereen een grotere agenda hebben.

Tyrant vindt dit leuk.
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja dat probeer ik dus ook duidelijk te maken, bedankt dat jij het wat beknopter kan.

Alhoewel we nu ingrijpen onder het het Genocideverdrag. Alhoewel dat verdrag ook vrij interpreteerbaar is.

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als ik democratie een beetje interpreteer in de gedachten van de mensen achter de schermen: Het kunstmatig opvoeren van de olieprijs door middel van een op democratie gerichte oorlog. Is dat niet wat we nu al jaren doen in het Midden Oosten? Olie- en wapenindustrie vaart hier goed bij als ik me niet vergis. Vooral de olie industrie is een machtige, die veel energiezuinige projecten en voertuigen kunnen blokkeren. Een paar jaar geleden scheen er een auto te zijn ontwikkeld die op een halve liter benzine honderden kilometers over de Chinese Muur zou kunnen. Nooit verschenen, dus dat is even een voorbeeld van hoe machtig invloeden kunnen zijn. Het zal waarschijnlijk ook de reden zijn hoe het huidige wereldsysteem zijn ondergang zal vinden. Laat wel duidelijk zijn dat dit een gedachten reeks is van mijn kant. Ik observeer vooral liever de wereldsituatie.

Laatst bewerkt: 9 okt 2014
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Heeft niks met de olie industrie te maken. Het is gewoon niet praktisch om overal Chinese Muren aan te leggen.

Shreklel, Gyrrack, Tripletth en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nogal een ongelukkige woordspeling inderdaad. Maar goed, uit je sarcasme maak ik op dat je het wel begrijpt. ;)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Buiten dat een on-Yellowachtige goede post zeg van je. Chapeau Geel.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Met dank aan de betere nieuwsberichten van o.a. NU t.o.v. RTL, online dan. En het feit dat ik me meer richt op het nieuws, dan de, met alle respect, kankerende reacties van het hedendaagse volk. En NU vind ik ook een stuk overzichtelijker ingedeeld, is begrijpelijker en doet ook meer aan bronvermelding, wat weer een pré is voor verder eigen onderzoek. Ik probeer het wel, dus niet te vroeg juichen. ;)

En wat meer verandering voor mij kan ook geen kwaad, want ik blijf te vaak te lang plakken aan datgene wat ik ken. :lol:

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wat overigens ook nog heel dubbel is, want sommige landen met een grote diversiteit aan volken kun je niet zomaar democratie opdringen, en dan vervolgens weggaan.
    Het hele midden oosten is een chaos aan groeperingen die de macht proberen te grijpen. De dictatoren waren geen lieverdjes, maar hielden dit soort dingen wel onder de duim. (En je kunt je afvragen of er dan überhaupt een IS was geweest).

Dat staat volgens mij volledig los van islam.

Matrix en Tyrant vinden dit leuk.
  20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het staat absoluut volledig buiten de Islam. Het probleem van Godsdiensten is de vrije keuze, niet de handelswijze zoals een Bijbel of Koran zou voorschrijven. Mohammed had ook als doel alle Moslims te verenigen, maar na zijn dood in 632 A.D.??? is er een hoop misgegaan.

En wat je zegt over een grote diversiteit aan volken, lees stammencultuur, klopt helemaal. Dit zie je immers nog dagelijks in een land als Libië, wat het meest duidelijke voorbeeld is van allemaal. En het nadeel is dan ook nog dat veel mensen in het Midden Oosten analfabeet zijn, slecht onderwezen in taal, cultuur of Godsdienst etc etc, dus die nemen iemand die voor IS vecht en het woord voert, meteen als zoete koek. En bovendien kun je ook gemakkelijk je eigen groepering opzetten. Hoeveel namen zijn er al gepasseerd de afgelopen jaren???

Ander voorbeeld: Als ik morgen in een achterstandswijk, met overwegend blanke Hollanders, ga roepen dat Marokkanen overal schuldig aan zijn, hoe groot is de kans dat ik gelijk krijg? Het geweld in het Midden Oosten is geëscaleerd op een handvol mensen met meer intelligentie en overredingskracht, die de analfabeet makkelijk kunnen beïnvloeden, iets wat wij hier in Nederland in de vorm van Geert Wilders hebben.

Het ergste is nog dat je dit probleem niet zomaar te wereld uit helpt, maar dat je ook moet kijken naar de mensen, organisaties etc etc, die hier het beste bij varen. En hun moet je dan ook aanspreken op hun verantwoordelijkheden of schuldaandeel. Een enkeling eruit pakken heeft geen zin. Het gaat nog jaren duren, iets waar de experts wel gelijk in hebben.

Deel Deze Pagina