1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ben het ook zeker eens met het burka verbod.

Het is toch overduidelijk vrouwen kleinering..?

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoezo worden vrouwen gekleineerd als ze hun gezicht bedekken uit religieuze overwegingen?

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Omdat het een deel van je identiteit wegneemt. Bovendien komt de keuze van een religie vaker voort uit indoctrinatie dan vanuit een persoonlijke afweging.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ook hierbij kun je het niet allemaal over een kam scheren. Er zijn vrouwen die zich wel degelijk gekleineerd voelen, maar er toch maar mee doorgaan om problemen te voorkomen en er zijn er ook die het zelf juist graag willen.

Heb er zelf geen moeite mee, maar alleen in het laatste geval.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Nou zit je wel een beetje op een hellend vlak, ik ben er wel voor dat iedereen volledig vrij is om zijn eigen religie te mogen kiezen (zolang hij daar anderen maar niet mee benadeeld)

Wat ik me afvraag, van die paar 100 vrouwen in Nederland die een burka dragen, hoeveel daarvan zouden daar zelf voor gekozen hebben?

Dat vind ik eigenlijk de enige relevante vraag. Als ze er zelf voor kiezen, lekker laten gaan.. Als het onder dwang is , verbod instellen op vrouwen dwingen om een burka te dragen :+

6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Leg eens uit hoe het dragen van gezichtsbedekkende kleding uit religieuze overwegingen een deel van iemands identiteit wegneemt? Je tweede 'argument' dient onderbouwd te worden, en de relevantie ervan zie ik ook nog niet helemaal in om eerlijk te zijn.

Het is mogelijk dat een vrouw die zulke kleding draagt dat doet met tegenzin, opgelegd door hun echtgenoot. Zij worden echter in dit geval niet gekleineerd door een kledingstuk, maar door hun man. Het kledingverbod is dus geen passende maatregel. Sterker nog, zoals sommigen al aangeven, kan het zelfs leiden tot nog ernstigere kleinering (of hoe je het ook noemen wilt), aangezien die vrouwen nu wellicht hun huizen niet meer mogen verlaten.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zeg ook niet dat ik de oplossing heb :+ Zeg alleen dat het te simpel is om over iedereen te zeggen dat ze het waarschijnlijk toch niet leuk vinden (of juist wel).

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik ben in principe gewoon voor zo weinig mogelijk verboden door de overheid. Veel verboden die we hebben zijn gerechtvaardigd vanwege externaliteiten, maatschappelijke overwegingen enz, maar wat is nou het probleem van een burka? Natuurlijk zijn er situaties te bedenken waarin bijvoorbeeld overheidsdiensten de persoon graag zonder burka zouden zien, maar als zij hier dan niet aan meewerkt, is het haar probleem toch? De vrijheid om zo'n ding te dragen, maar dan ook leven met de gevolgen.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar dan is het kleding stuk wel het middel waarmee ze gekleineerd worden.

Anyhow, ben het opzich wel eens met het verbod alhoewel ik een verbod wel een beetje ver vind gaan hoe vaag dit ook klinkt.

Vind het helemaal niets zo'n ding. Uitleggen kan ik niet maar heb er gewoon niet echt een relaxed gevoel bij.
    Daarnaast vind ik het zwaar irritant als ik met iemand zit te praten waarvan je zijn of haar gezichts uitdrukking niet kan waarnemen. 70% van je communicatie is non verbaal en dat aspect van de communicatie neem je weg.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar zou iets wat als middel gebruikt kan worden om een ander te kleineren verboden moeten worden? En hoe zit het dan met allerlei andere dingen die op die manier kunnen worden gehanteerd? Ook maar een verbod?

Het is ook prima als mensen dit niks vinden. Maar dat is geen goed argument om iets te verbieden.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dit is niet alleen iets dat gebruikt kan worden, het wordt ook echt gebruikt om iemand te kleineren. Dus ja, dat mag best verboden worden. Overigens ben ik er heilig (hehe..) van overtuigd , dat als vrouwen écht de keuze hadden om zonder burka te lopen (dus er geen consequenties aan vast zouden zitten of dat ze niet zo zouden zijn geindoctrineerd) ze het niet zouden dragen.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Je kunt niet met zekerheid vaststellen of het in Nederland ook als zodanig wordt gebruikt, maar zelfs als we daar van uitgaan, ook andere middelen worden kleinerend gebruikt. Die middelen moeten verboden worden?

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat ligt eraan , als er een middel is dat haast alleen maar wordt gebruikt om iemand te kleineren mag het van mij. Dan heb ik het dus niet over een voorwerp dat gebruikt kán worden , maar haast alleen maar gebruikt wordt voor dat doel.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb er ook eentje gezien hoor.

Toevallig was ik toen in Amsterdam :lol:

Persoonlijk vind ik het 3x niks maar er zijn dingen die zwaarder wegen voor me dan mijn ergernisjes. Ik wil niet dat een overheid bepaald hoe wij ons dienen te kleden.

Laatst bewerkt: 17 sep 2011
  15. Seh

Seh Guest

_O_ Awesome.

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik wilde het nét posten 8) Hij staat onder m'n ctrl+v.

Maar _O_ inderdaad.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  18. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Leipe shit. Maar hoé dan :eek:.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    OMG OMG OMG space travel eindelijk! :+

Maar ben wel benieuwd.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Huh? Dit nieuws hebben we een paar jaar geleden toch ook al uit CERN gehad?

Met die tweeling deeltjes die sneller dan het licht reageerden?

Deel Deze Pagina