1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Seh

Seh Guest

Ben ik de enige die het altijd opmerkelijk vind dat dingen als ''MC Biggah'' trending topic zijn op twitter, terwijl deze shit bekend wordt gemaakt? 8)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Paar jaar?

1997

Maar ik weet niet hoezeer twin particles verschillen met het werkelijke probleem van de lichtsnelheid.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh, ik had het nieuws in WTF gepost, omdat ik niet had verwacht dat zoveel mensen het tof zouden vinden. Maar het is niet zomaar omgwtfbbq-space-travel-awesome, dit werdt gewoon vanochtend nog als onmogelijk bestempeld in mijn boeken. Het is zo bizar om te zien hoe zo iets fundamenteels 'eventjes' onderuit wordt gehaald. Ik ben benieuwd naar de details en vervolgonderzoek!

Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik geloof dat je niet erg serieus bent, maar het is toch vrij schokkend als het bevestigd wordt door andere instanties. Zegmaar de hele natuurkunde wordt ondersteboven gekanteld, als het waar blijkt.

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik denk dat Matrix dit wel erg serieus neemt hoor, die gaat straks pagga slaan in zn hood!

6. Seh

Seh Guest

Zou toch awesome zijn? :cool: De technologie van nu zou dan eindelijk Einstein ''verslaan'', toch een goed teken.

7. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Inderdaad, Matrix zit nu met zijn plaksnor op en vinger op F5 alle wetenschappelijke sites te vernieuwen :+

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    _O_

9. Seh

Seh Guest

Wtf, ik las plasknor. 8) Door de combinatie van pagga slaan in een post hierboven, I guess.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben ook wel benieuwd hoeveel andere theorieën ontkracht worden door deze ontdekking.

11. Seh

Seh Guest

Ontzettend veel, als ik alleen al kijk naar de formules die ik had bij natuurkunde op de middelbare school. Dan zijn dat er een hele hoop die uitgingen van Einstein zijn licht theorie. En dat is dus maar een fractie. Ben heel benieuwd.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Damn nu voel ik me helemaal oud :+

Geloof dat ze die tests 2 of 3 jaar geleden in CERN nog een keer gedaan hebben

Maar ik moet eerst nog maar zien dat dit geen meetfout is. Het gaat om nanoseconden dus eerst de japanners en amerikanen het maar eens laten reproduceren voordat de relativiteitstheorie de prullenbak in gaat

13. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Ik werd vanochtend wakker met dit nieuws op de radio, nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht. Het leuke is dat ik met mijn studie (natuurkunde) nu toevallig bezig ben met de relativiteitstheorie, benieuwd wat die man vandaag gaat zeggen. Beloven nog een paar leuke jaartjes studie te worden als dit inderdaad zou kloppen:D

14. Seh

Seh Guest

Hehe, ik heb het volgende kwartaal natuurkunde (doe de opleiding Chemie). Ben benieuwd.

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Denk niet dat er op korte termijn veel van gemerkt zal worden in bijv. studies. De kans is groot dat het onderzoek onderuit wordt geschoffeld en er een meetfout wort gevonden. En bovendien zal het nog wel even duren voordat resultaten van andere instanties de resultaten/conclusies bevestigen of ontkrachten.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Lukte 4 jaar geleden ook al, alleen toen viel het binnen de foutmarge.
    Nu valt het er net buiten, dus inderdaad nog ff testen in Japan en VS.
    Dat duurt nog wel een tijdje aangezien ze in Japan nog steeds problemen nav tsunami.

Maar deze test is dus ook al in mei gedaan he, nu pas maken ze het bekend.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik las het, snap alle ophef ook niet zo. Ik wil eerst echt duidelijk zien dat het geen calibratie of meetfout is.

Niet dat de relativiteitstheorie nou zo waterdicht is maar toch, snap de hele hype niet zo

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ach ja, de onderzoekers zeiden ook al, dit betekent niet dat Einstein compleet fout zat. Dit is alleen een extra toevoeging aan die theorie van hem. En het zal zeker niet ons allerdaagse leven veranderen.

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Haaks op Einstein? Neutrino lijkt sneller dan het licht

Martijn van Calmthout − 22/09/11, 21:26

vk UPDATE Italiaanse natuurkundigen zeggen aanwijzingen te hebben dat bepaalde elementaire deeltjes sneller dan het licht kunnen bewegen. Als hun interpretatie van hun metingen klopt, staat die haaks op Einsteins relativiteitstheorie van 1905, die uitentreuren is getest.

Geruchten over de merkwaardige resultaten van de groep onderzoekers van het ondergrondse Gran Sasso laboratorium in de Apennijnen gaan al weken rond onder fysici. In dat lab vangt een detector zogeheten neutrino's op die 730 kilometer verderop worden gemaakt in deeltjeslab CERN. De proeven moeten uitwijzen in hoeverre de vrijwel massaloze neutrino's, die vrijwel zonder iets te voelen door materie heen vliegen, stabiel zijn.

Bij de proeven lijken neutrino's uit Genève systematisch een fractie vroeger aan te komen in Gran Sasso dan verwacht. Het effect is de afgelopen twee jaar waargenomen in zeker 16 duizend aankomsten van deeltjes, aldus woordvoerder Antonio Ereditato van het zogeheten Opera-experiment. De resultaten moeten nog worden gepubliceerd.

Twijfel
    In het tijdschrift Nature zegt theoreticus John Ellis van CERN dat een overschrijding van de lichtsnelheid door deeltjes met een massa opmerkelijk zou zijn, maar dat hij vooralsnog twijfelt aan de juistheid van de Italiaanse conclusies.

Volgens Einsteins relativiteitstheorie is de lichtsnelheid een absolute bovengrens aan de snelheid van signalen en deeltjes. In een eeuw tijd hebben alle denkbare metingen dat ook bevestigd.

Vorige week hield de CERN-directie op het laatste moment een interne lezing van de Opera-groep tegen, met het argument dat de groep eerst haar resultaten moest publiceren, meldden ook Nederlandse fysici die bij CERN werken. Dat gebeurt binnenkort, aldus Ereditato.

Volkskrant.nl

'De' test is dus niet in mei gedaan en meerdere observaties hebben tot dezelfde resultaten geleid ;) Dat zou dus op een structurele meetfout wijzen, óf een doorbraak in de natuurkunde natuurlijk :)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dan is het maar te hopen dat het een natuurkundig wonder is, anders zou dat betekenen dat men daar 2 jaar heeft zitten testen met verkeerde waarden :lol:

Deel Deze Pagina