1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Inside job.

2. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Man man man wat een drama met al die angst voor terreur in Belgie en Frankrijk ineens. En sommige Nederlanders kunnen er ook wat van zeg, Joodse school sluiten omdat er een dreiging is, beter sluiten ze school dan permanent want zolang er terrorisme is zal die dreiging die zij zien er altijd zijn. Ben blij dat de Nederlandse regering niet hals over kop Wilders maatregelen wilt invoeren en het gewoon houd op een dreiging van "substantieel" niveau. Dat angst inzaaien is precies wat de terroristen willen.

Ook het oppakken van mensen die de aanslag goedpraten. Valt dat niet onder vrijheid van meningsuiting? Of mag je alleen een mening hebben als het overeenkomt met wat de regering goedkeurt?

Jorrie vindt dit leuk.
  3. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Als de holocaust ontkennen strafbaar is zie ik niet in waarom aanslagen goedpraten dat niet kan zijn.

Ook aan de vrijheid van meningsuiting kunnen grenzen zitten.

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Klopt, maar je kunt ook denken dat een straf op de holocaust ontkennen bullshit is ipv andere dingen ook verbieden omdat de holocaust ontkennen niet mag.

5. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Waarheid.

6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  7. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
  8. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
  9. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Misschien wisten zijn ouders niet waar hij woonde.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vreemd trouwens dat de ouders van die gedode Jihadstrijder in Syrië boos zijn op Nederland want zij hadden meer hulp moeten bieden en hem niet weg moeten laten gaan.

Dat lijkt me toch de voornaamste taak van de ouders? Omgekeerde wereld.

11. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Relatie met Turkse vriend kost militair haar baan

Ze had een prachtbaan bij Defensie - tot ze een Turkse vriend kreeg. Hoewel haar hoogste bazen het voor haar opnemen, vreest Yvette voor haar toekomst. ,,Ineens dacht ik: shit, dit gaat verkeerd.''

Het moment dat haar de liefde van haar leven bracht, lijkt nu ook het einde van haar carrière te hebben ingeluid. Het was tijdens een vakantie in het Turkse Bodrum, begin 2012, dat ze hem tijdens een avondje stappen ineens zag staan. Een barman, en wát voor een. Mehmet. Een knappe vent, iets kleiner dan zij, lieve ogen. En nog slim ook: hij had economie gestudeerd.

Voor ze het wist, was ze verliefd - en hij ook. ,,Ik dacht meteen: wat haal ik me op de hals?'' zegt Yvette, een goedgebekte Rotterdamse. ,,De afstand, de cultuurverschillen... Ik dacht dat het bij een vakantieliefde zou blijven. Maar het klikte zo goed. Eind 2012 besloten we: dit is echt, we gaan er voor.''

Gouden gozer
    In 2013 komt Mehmet 3 maanden naar Nederland. Ook Yvettes vader, die nogal aan het idee moest wennen, is blij met Mehmet: 'een gouden gozer'. De twee beginnen aan de papierwinkel die een verblijfsvergunning moet opleveren: ze willen in Nederland verder. Al snel krijgt Mehmet te horen dat hij 5 jaar in Nederland mag blijven.

Op 16 december 2013, een vrijdag, krijgt Yvette een brief van Defensie. Er is een probleem met haar 'verklaring van geen bezwaar'. ,,Het zei me niks. Op maandag liet ik 'm zien aan mijn sergeant-majoor: weet jij wat dit is? Die keek meteen bedenkelijk. Toen ging het spek stinken, zoals we in het leger zeggen. Ik moest me melden bij m'n commandant. Die zei: Je baan staat op het spel.''

,,Ik heb daar keihard zitten janken. Ineens leek alles in te storten. Zou ik m'n baan verliezen? Dat zou al een ramp zijn, maar Mehmet zou dan ook naar Turkije terug moeten, omdat ik geen inkomen meer had... Ik kon niet geloven dat ik in problemen kwam doordat ik verliefd was.''

Uitwisseling
    Yvette is niet de enige militair die in de problemen zit door de liefde. Ruim twintig militairen dreigen hun baan te verliezen: ze hebben een partner uit een land waarmee Nederland geen persoonsgegevens uitwisselt. Het probleem ontstond eind 2013, door de nieuwe beleidsregel veiligheidsonderzoeken.

Defensie wil voorkomen dat buitenlanders via een relatie met een militair kunnen spioneren voor hun land. Veel van de getroffen militairen zijn tegen de beslissing in het geweer gekomen. Maar in het geval van Yvette is er nog iets aan de hand. Haar partner komt niet uit een obscuur land als pak 'm beet Noord-Korea of Jemen, maar uit Turkije, een NAVO-bondgenoot.

En juist daarom gebeurde er nóg iets bijzonders: haar leidinggevenden accepteren het besluit van hun eigen organisatie niet. Zelfs de allerhoogste baas van de landmacht heeft Defensie laten weten dat hij de situatie 'onbegrijpelijk en onuitlegbaar' vindt.

,,Zij zien dat hier strijd wordt gevoerd over de rug van een hardwerkende militair,'' zegt Yvettes advocaat Michael Ruperti. ,,We wisselen volop informatie uit met Turkije, over criminelen, jihadisten. Maar in dit geval zegt Nederland ineens: wij vertrouwen Turkije niet.''

Blijven werken
    Yvette is blij met de steun. ,,Mijn eigen commandant zei meteen: We staan achter je. We gaan ons best doen. En dat doen ze. Daardoor kan ik, zolang de procedure loopt, blijven werken - ook al is het niet meer zoals vroeger. Ik mag niet meer in de computersystemen. En de NAVO-gebouwen waar ik altijd werkte, mag ik alleen nog in met een begeleider.''

Ze dacht even aan opgeven, ontslag nemen en naar Turkije gaan. ,,Maar ik vind het gewoon een wereldbaan. Ik hou van Defensie. Die saamhorigheid, die vind je verder nergens. Alleen... ik hou ook van Mehmet.'' Of ze heeft overwogen om de relatie te verbreken? Ze zwijgt even.

,,De vakbond zei tegen me: Als je het nu uitmaakt, is het probleem opgelost. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik erover nagedacht. 2 seconden. En toen dacht ik: bekijk het even. Zij bepalen niet op wie ik verliefd word.''

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederla...r-baan.dhtml?originatingNavigationItemId=1012

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederla...rkeerd.dhtml?originatingNavigationItemId=5585

Bron: ad.nl

Tja, over het omgekeerde wereld gesproken....

Laatst bewerkt: 21 jan 2015
  12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sommige beleidsbepalers kijken teveel Homeland.

Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Nog even en ze gaan bepalen op wie je verliefd mag worden.

14. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.973
    Ik snap het ergens wel. Ergens

15. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    5 euro dat Mehmet een spion is.

16. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
  17. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Het verschil is dat Sony een private instelling is en de Noord-Koreaanse overheid niet. Daarnaast was het doel bij de één inlichtingen verzamelen en bij de ander iets afdwingen door middel van dreigementen.

18. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Maar wie zegt dat het de Noord Koreaanse overheid was? Als NSA echt de Noord Koreaanse internet zit te hacken en dit zag aankomen waarom deden ze dan niets? Een hacker kan makkelijk via een Noord Koreaanse proxy doen of het daar vandaan kwam. NSA is anders vrij goed in loze claims de wereld in te helpen zonder bewijs, allemaal macht spelletjes die gespeeld worden.

Overigens niets nieuws maar Nederlandse AIVD wordt totaal niet gerespecteerd door de NSA en alleen gebruikt omdat Nederland onbegrensde toegang verschaft aan de NSA. Aldus Snowden ben benieuwd naar dat interview dat schijnbaar later vandaag uitgezonden wordt.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Fuck Noord-Korea gewoon, lekker een parkeerplaats van maken.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099

Deel Deze Pagina