1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik ben zelf na 16 jaar gestopt en heb daarvoor 3 jaar geleden champix gebruikt en was er zo vanaf
    Denk dat het ook aan wilskracht ligt
    Als je echt wilt stoppen lukt je dat
     
  2. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Heb jij niks meegekregen van de crisis ofzo? Je zegt zelf chauffeur te zijn, hoeveel van jou collega's hebben in de afgelopen 7 jaar hun baan verloren i.v.m. teruglopende export? Als jij zelf onder vast contract staat bij een werkgever, mag je jezelf gelukkig prijzen. Tegenwoordig zijn het voornamelijk flexbanen waar mensen mee te maken hebben, dus geen enkele financiële zekerheid.

    Hoeveel Nederlanders zijn sinds de crisis hun huis kwijtgeraakt, omdat er geen enkele regeling te treffen is met een bank en deze bank besluit om het huis z.s.m. te veilen. Hierdoor blijven mensen met een gigantische restschuld achter, terwijl het voor hun makkelijker was geweest om een eventuele hypotheekachterstand in te lopen. Banken geven je hier echter vrijwel nooit de kans toe.

    Het meest recente nieuws is dat van de PGB's die niet worden uitbetaald. Deze zorgverleners hebben zelf ook een huis en eventueel een gezin, maar krijgen soms al maanden geen geld meer. Zijn zij ook zielig aan het doen wanneer er geklaagd wordt over het niet uitbetalen van loon, zij hierdoor hun vaste lasten niet meer kunnen betalen en de eerste incassobrieven op de deurmat liggen? Zodra dat balletje eenmaal gaat rollen raak je heel snel ondergesneeuwd in bijkomende incasso- en deurwaarderskosten, gerechtelijke kosten, ect. Bedragen worden op die manier 3 á 4x over de kop gegooid.

    Ga alsjeblieft niet doen alsof mensen voor hun plezier in de rij staan bij een voedselbank of zielig gevonden willen worden. Dat is veel te kort door de bocht. Is al triest genoeg dat er überhaupt voedselbanken nodig zijn in een welvarend land als Nederland. Het grootste gedeelte van de mensen die hier een beroep op doet is keihard aan het knokken om hun leven weer op de rit te krijgen.

    Een beetje inlevingsvermogen in en sympathie voor andermans problemen, al dan niet veroorzaakt door eigen fouten, siert een mens.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2015
    Xandorra en Reson vinden dit leuk.
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Raad jij mensen Champix aan? Lijkt me echt rotzooi. Zou er pas aan beginnen wanneer je mislukte stoppogingen hebt gehad.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2015
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Als we alles moeten gaan verbieden wat 'schadelijk' is voor de gezondheid dan is de supermarkt (bijna) leeg. Ik snap wat je bedoeld hoor daar niet van, maar we leven al in een land vol betutteling.

    Als ze roken helemaal verbieden dan zal de volgende stap alcohol zijn. Want vergeet niet dat hoewel dit nieuws op rokers richt deze problemen net zo hard bij gezinnen waar de vader of moeder verslaafd is aan (hard)drugs, sex of alcohol.
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ok... even een liedje hoor! :+

     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Moeilijk. Ik ben het met je eens dat je je kan afvragen of, met de kennis van nu, sigaretten wel op de markt hadden moeten komen. Aan de andere kant wil je als overheid de burger niet al te veel beperken. Energydrankjes, alcoholhoudende dranken, voedingsmiddelen met veel suikers etc zijn ook in bepaalde hoeveelheden erg slecht voor je.
     
  7. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Ik ben chauffeur. Alleen heb geen contract of een werkgever, ik ben al 7 jaar eigenrijder. Nooit voor een baas gewerkt.

    De crisis zit naar mijn idee tussen mensen hun oren, ik heb er nooit wat van gemerkt. Omdat ik flexibel ben, en vindingrijk in mij branche wat ik door en door ken.
    Gaat erg goed met mijn zaak, geen 1 dag stil gestaan omdat er geen werk was. Ik ben geen charter bedrijf zoals de meeste zijn die kapot gaan omdat daar geen droog brood in te verdienen is, ik heb werk uit eerste hand. Ik ben er niet bang om mijn werk/zaak kwijt te raken, omdat ik zelf aan het roer sta. Ik grijp in als er wat mis gaat en alleen ik ken mijn cijfers en mijn km prijs. Gaat zelf zo goed dat ik een nieuwe trekker ga kopen met nieuw waarden een redelijk huis in deze markt. En is ook wel nodig na 1 miljoen km.

    En voor mij is het geen werk het s me passie, ben opgegroeid in de transport en zal er altijd in blijven.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het is logisch dat je redeneert vanuit je eigen situatie maar dit is natuurlijk niet representatief voor de rest van de wereld. De flexibiliteit die jij hebt als zelfstandige is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

    Echter is dit niet de discussie die ik wou uitlokken met mijn artikel.

    M'n punt is dat ik accijns een domme maatregel vind tegen roken dat zelfs averechts kan werken. Overheden doen niets liever dan geld uitgeven om hun bevolking tevreden houden. Uiteindelijk krijg je een situatie waarin de overheid afhankelijk wordt van de inkomsten van tabak waardoor we nooit van het roken afkomen. Rokers betalen zich rot, overheden kunnen niet meer rondkomen zonder de extra inkomsten en big tobacco profiteert zoals gewoonlijk weer. Dit gebeurd nu in Amerika. Staten hebben een deal gesloten dat tabak verkocht mag worden in ruil voor een deel van de inkomsten. Echter blijkt dat de consumptie van tabak veel sneller is gedaald dan verwacht door een opkomend alternatief voor roken. Verschillende Amerikaanse staten komen in geldnood en gaan juist de minder schadelijke alternatieven bestrijden om hun eigen inkomen weer veilig te stellen zodat ze kunnen rondkomen. Hoge accijns klinkt leuk om populair te doen bij de niet roker en is makkelijk in te voeren. Maar als we ooit in een rookvrije wereld willen leven moeten we hiermee stoppen.
     
  9. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    En dan is het oke om te gaan roken? Imo juist de reden om met zo'n dure verslaving te kappen. Ik vind het dus echt niet oke als mensen zitten te roken maar ondertussen wel bij de voedselbank in de rij staan voor eten. Al dat geld dat je op maakt aan sigareten kan je dan veel beter besteden aan wat wel belangrijk is.
     
    De Neus NL vindt dit leuk.
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Bizar dat jij maar 1 like hebt. Enige logisch geredeneerde post die ertussen zat. Ik wilde eerst alles quoten en er maar een dom gifje onder zetten, maar na het lezen van jouw bericht hoeft dat niet meer :)

    edit: oke niet helemaal waar. De pagina erna waren er gelukkig nog meer met prima posts. Pfiew, faith in xbw is weer wat restored :+
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2015
    Kevf vindt dit leuk.
  11. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  13. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Sorry, maar als je met zo'n standpunt aankomt dan heb ik geeneens zin om de discussie met jou aan te gaan. Crisis zit tussen de oren, alsjeblieft zeg. Kijk eens om je heen, er is gewoon weer armoede in Nederland. Zit ook bij jou in de straat verstopt.

    Had het niet eens over roken, ging alleen in op zijn neerbuigende post over mensen die zogenaamd zielig zijn omdat zij hulp vragen en/of nodig hebben.

    Om even op je punt te reageren, ik denk dat je de procedures bij de voedselbank niet goed begrijpt. Gaat hier om mensen die wekelijks slechts enkele tientjes te besteden hebben, bijv. door loonbeslag of schuldsanering. Deze mensen leven veelal van de beslagvrijevoet, hoe zij dit kleine beetje geld besteden is verder niet aan jou of aan mij om te bepalen. Procedures om überhaupt toegang tot een voedselbank te krijgen zijn streng, je moet hierbij al je inkomsten en uitgaven zwart-op-wit laten zien. Er worden zeer duidelijke grenzen gesteld aan het besteedbaar inkomen, iemand die hier slechts 1 of 2 tientjes boven zit komt al niet meer in aanmerking.

    Het beeld wat hier wordt geschetst, van de persoon die ketting-rokend in zijn eigen auto naar de voedselbank rijdt is niets meer dan een hersenspinsel. Doet mij een beetje denken aan mensen die beweren dat Nederlandse gevangenissen eigenlijk hotels zijn, terwijl ze een penitentiaire inrichting alleen van buiten hebben gezien. Wil je als autobezitter in aanmerking komen voor de voedselbank, dan zal je aan moeten tonen dat je deze nodig hebt voor werk of vanwege medische noodzaak. Over het roken: wil je mensen die al zwaar onder de stress zitten door financiële malaise of bijv. het kwijtraken van een dak boven hun hoofd, ook nog eens hun sigaretje (zal trouwens eerder een sjekkie zijn) afpakken? De voedselbank is trouwens een liefdadigheidsinstelling die is opgericht en wordt beheerd door burgers zelf, dus je hoeft niet bang te zijn dat je belastingcenten worden opgerookt.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2015
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, damn, ik wil je geen "like" geven, omdat ik je toch wat kort door de bocht vind richting anderen. Maar, ik wil toch even mijn respect geven voor je werkhouding. Ik zou willen dat meer mensen een "can do" ipv een "cannot" houding hadden. De moeder van een goede vriend kan nog geen 20 meter lopen vanwege ms, heeft al jaren geen baan en is maar een wijnhandeltje begonnen vanuit haar eigen woning. Fantastisch! En de zaken gaan goed.

    Vandaag was er een artikel op RTL nieuws dat 1/4 van de Nederlanders er flink op achteruit is gegaan in de afgelopen. De reaguurders stonden weer vooraan om Rutte overal de schuld van te geven. Alsof die man eigenhandig de wereldwijde crisis heeft veroorzaakt. |:- Relativeringsvermogen is schaars op het internet.
     
  15. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    In het transport word het verwacht dat je flexibel bent en geen 9 tot 5 mentaliteit. Gewoon 15 dienst uren per dag werken. En weekenden weg maar dat wil de Nederlander niet meer, ik vind het dan niet zo gek dat je eruit getrapt word en oost blokkers je baan afpakken zoals hun dat noemen. Het is een harde wereld het wegvervoer Ik betrek het alleen tot mijn branche omdat ik hier weet hoe de klappen vallen. Ik zou ook nooit zo'n persoon in dienst willen hebben, vandaar dat ik niemand in dienst heb, alleen maar gezeik.

    Dan is die ziek dan vakantie. En die auto staat maar stil en dat kost mij geld. En dan nog ik krijg per uur betaald mentaliteit daar gaan veel bedrijven door naar de klote

    Ik kom misschien hard over maar hard zijn maakt je een ondernemer of niet. Is mij altijd geleerd en heel mijn familie heeft eigen bedrijven. Met poes lief en aardig zijn verdien je geen geld word er alleen misbruik van je gemaakt.

    Die crisis is naar mijn mening ontstaan omdat iedereen het begon te roepen. Wat krijg je dan een domino effect, iedereen gaat het geloven en naar gedragen. Als niemand dat gezegd had was het niet zo erg als het nu is. Ik geloof niet in een crisis. Klinkt misschien heel raar maar als ik naar me cijfers kijk zie ik nergens een crisis en veel ondernemers zijn het eens met mij.

    Dankje. Voor zulke mensen heb ik heel veel respect. Ondanks dat het kut gaat nog wel mogelijkheden zien en hun kansen pakken.

    Maar mensen durven niet meer te ondernemen, gaan liever bij een werkgever zitten spelen met andermans geld, en niet meer durven te investeren in iets voor hun zelf en wel klagen om alles bij een werkgever.
     
  16. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Neuh meteen gekregen van de huisarts en binnen 2 weken was ik er vanaf.
    Enigste waar ik in het begin last van had was een beetje hoofdpijn
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je laatste punt ben ik het helemaal mee eens. Maar het feit dat er voor iedereen ook nu nog kansen liggen houdt niet in dat al die mensen dat ook kunnen kapitaliseren. Niet iedereen heeft een dergelijke pro-actieve en inventieve houding en ook niet iedereen is in staat om zo flexibel in het leven te staan. Volgens mij zit het zelfs in je genen hoe goed of slecht je met veranderingen kan handelen. Dus waar mensen zoals de zelfstandige hierboven en bijvoorbeeld ik zelf ook fluitend door de crisis ben gelopen geldt dat niet voor andere mensen. Die mensen moet je ook serieus nemen en dan volstaat het niet om te zeggen 'maar kijk de kansen liggen er wel als je maar goed zoekt'. En daarnaast heeft de crisis wel degelijk voor krimp gezorgd en is dus een alst geweest (en nog steeds) voor veel mensen.
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ahá, maar dat heb ik ook niet beweerd; ik ontken niet dat mensen het oprecht moeilijk hebben. Daarover ben ik het met je eens.

    Nu ik in buitenland woon vind ik het steeds moeilijker de Nederlandse mentaliteit te karakteriseren. Enerzijds zijn wij zakelijk, ondernemend. Dingen worden hier allemaal veel strakker en grootser georganiseerd dan wat ik elders zie. Anderzijds, als ik de gemiddelde Nederlander weer hoor klagen, dan slaak ik een diepe zucht.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal met je eens. Wij zijn echt een volk van klagen en zeuren. We werken relatief gezien ontzettend weinig en zijn ook nog eens erg efficiënt in wat we doen:
    http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/06/next-checkt-de-nederlander-werkt-de-minste-uren-van-europa/
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Dat heb ik ook een keer geprobeerd, maar kreeg er meteen de gevolgen van. Ben jij er niet ziek van geworden?

    Ik had zelfs gelezen dat je er psychoses van kan krijgen, maar dan kan dat foldertje wat ik las ook helemaal verkeerd hebben.

    Hoe heb jij dit ervaren? Ik heb namelijk zelf ooit een keer bovenstaande gehad, zit daar niet weer op te wachten.
    Dit staat overigens los van het ziek worden in de eerste zin.
     

Deel Deze Pagina