1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Nee hij is echte ras indo dan weet je dat soort dingen. :p
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik doe daar altijd mn nude shoots.

    Precies!

    [​IMG]

    Ik ben stiekem een rokend klein dik jongetje
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2015
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Selamat makan. :9
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet of dat de insteek is. Mijn broertje heeft bijv de politie een keer aan de deur gehad omdat iemand in amsterdam een aantal overtredingen gepleegd had met 'zijn' kenteken (hij woont in Friesland)

    geluk bij een ongeluk had hij de auto waar dat kenteken bij hoorde net een week ervoor in de prak gereden en was hij dus al uitgeschreven op het moment dat de overtredingen gemaakt werden.

    Maar als er 40.000 van dat soort valse kentekens rond rijden mogen ze daar imho best wat aan doen

    En het is niet alsof ze met de cameras boven de snelweg nu toch al niet precies weten waar je rijd. Het enige verschil wat die chip toevoegt is dat ze zo de echte van de valse kunnen onderscheiden

    of zie ik dat verkeerd? Ik weet niet precies waar ik nu extra privacy in zou gaan leveren

    Ik bedoel , elke pomp heeft nu ook al een camera. Alleen die camera kan natuurlijk niet zien of een kentekenplaat vals is of niet, zo'n reader kan dat wel.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.592
    Het werkt daarentegen alleen weer niet tegen gestolen kentekenplaten. :+
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    True, maar als je plaat gejat is dan weet je dat meestal wel. En dan vraag je een nieuwe aan en is de oude niet meer geldig. Ik neem aan dat die readers aan een systeem gekoppeld zijn dat aangeeft of een chip nog geldig is?
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dus kenteken stelen en vervangen met een valse? :+
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom? Er staat dat identiteit gerandomised wordt en dat je zodoende niets met die data kan afgezien echtheid controleren. Dan blijft er toch niets over dat privacy zou kunnen schaden? Huidige system zoals camera's boven de weg registreren data die vele malen gevoeliger zijn.



    Ik hoorde elders op het nieuws dat dit systeem bij een bepaalde dienst komt te zitten en dat de overheid de data niet mag hebben.
     
  10. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Vind het ook een goed systeem eigenlijk. Hoor vaak genoeg verhalen van mensen die vals beschuldigd worden omdat hun kenteken is vervalst en dan is het aan jou om maar te bewijzen dat je daar niet was.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb geen hoge pet op van dat soort afspraken. Die worden constant geschonden.

    De oplossing mbt de Eurocrisis, landen moeten meer soevereiniteit gaan inleveren:

    http://www.volkskrant.nl/economie/eurolanden-moeten-meer-soevereiniteit-inleveren~a4085528/

    Hele diepe zucht. Je wilt juist als land je eigen besluiten kunnen maken.

    Om nog even Juncker (1999) te citeren:

     
    TreV vindt dit leuk.
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Hoezo? Als je die redenatie doortrekt zouden gemeenten ook super sceptisch naar het nationale gezag moeten zuchten. Centralisatie biedt allerlei voordelen, dus ik snap niet zo goed dat een pleidooi daarvoor meteen met argusogen wordt bekeken.

    Klinkt eng, alleen jammer dat de context ontbreekt. Dit kan ook gaan over hoe hij er met zijn voor vrouw zorgt dat z'n kinderen wel voldoende groenten eten. Kon zelf geen context vinden. De oudste bron die ik zo snel even googelde was een artikel in Der Spiegel, waar verder niks zinnigs over het citaat werd vermeld.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat moeten ze ook. Ik ben tegen grootschalige vormen van centraliseren. Op papier zijn er idd de nodige voordelen, maar in de praktijk zorgt centraliseren voor allerlei problemen: machtsmisbruik, gebrek aan transparantie, inleveren van flexibiliteit, afstandelijke benadering. En als je dat doortrekt naar Europa: op welke basis zou Europa als 1 geheel bestuurd moeten worden? We hebben verschillende culturen, verschillende arbeidsmarkten, verschillende woningmarkten etc. Dat bedien je met lokaal landelijk bestuur. Over die landen heen maak je vervolgens afspraken.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    O ik dacht dat je misschien vooral Eurosceptisch was.

    Machtsmisbruik, gebrek aan transparantie en afstandelijke benadering zijn wat mij betreft vooral symptomen van een falende regeringsvorm als de democratie, en niet zo zeer van Europese centralisatie. Eén Europese of zelfs wereldorde is een prachtig streven, mits die orde de belangen van de (gehele) mensheid behartigt. Volgens mij zit daar de corruptie van onze besturen, en is nationalisme een factor die daaraan bijdraagt. Immers, de opvatting dat we eerst in Nederland onze zaakjes op orde moeten hebben (die ik overigens niet aan jou toeschrijf), blokkeert de totstandkoming van een mensheid die kansen en geluk verspreidt over alle individuen.

    In plaats daarvan hebben we regeringspartijen die hun electoraat lijken te helpen versus alle inwoners. Of ze helpen alle inwoners versus de rest van de wereldbevolking. Maar toch niet versus de héle rest van de wereld, want die regeringen van landen vormen machtsblokken met soortgelijke landen. En ondertussen wordt Afrika door ons uitgewoond alsof wij degene zijn met de zwarte pik.

    Grootschalige besturen zijn niet de vijand, ze kunnen deze misstanden zelfs helpen beëindigen door fundamentele waarden (denk aan EVRM) wereldwijd af te dwingen, waarden waaraan culturele verschillen van mij best onderworpen mogen worden. Maar zolang besturen er schimmige belangen op nahouden, doet schaalvergroting inderdaad wel hun schadelijkheid toenemen.
     
    Exionche vindt dit leuk.
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op papier zo ontzettend mooi, maar zo werkt het in de praktijk nooit.Vb: Een kameraad van mij is betrokken bij het uitrollen van Europees agrarisch beleid, dat komt gewoon niet van de grond. Iedereen doet zijn zegje, knopen worden niet doorgehakt, dossiervorming gaat per omgehakt bos etc. Dergelijke mega constructen aansturen ligt mi buiten de macht van mensen.

    en verder in het nieuws:

    [​IMG]
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.603
    [​IMG]

    Terreuraanslag op fabriek in Frankrijk


    In de buurt van de Franse stad Lyon is een fabriek het doelwit geworden van een terroristische aanslag. Een lokale krant spreekt van meerdere slachtoffers. Er zijn explosies gehoord en er zou een dode zijn gevallen.

    Twee mannen zouden tegen 10.00 uur vanochtend met een auto door een afzetting zijn gereden en gasflessen tot ontploffing hebben gebracht. Later werd buiten de fabriek een onthoofd lichaam gevonden, met daarbij een IS-vlag.

    Een van de daders zou zijn aangehouden. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve, is op weg naar de fabriek in Saint-Quentin-Fallavier.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.612
    Leuk Bevonden:
    17.778
     
    Alexknl en Dyonko vinden dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Shit, die site bestaat echt of wat? Zo niet, dan moet die er komen. 8)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat weer lekker vandaag..

    "In de Tunesische stad Sousse is vrijdag een aanslag gepleegd op een hotel waar toeristen verblijven. Onduidelijk is vooralsnog of er een explosie is geweest. Wel melden ooggetuigen dat er geschoten werd. Het ministerie van binnenlandse zaken (Tunesië) spreekt van 19 doden in twee hotels en een terroristische aanslag."
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
     
    Reckuuza en RemcoM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina