1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ssst.. Dat weet hij nog niet..
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap werkelijk waar niet waar je het over hebt :)
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    https://www.facebook.com/niet100/videos/1018367418175546/

    Is een filmpje over het bureau waar die agenten vandaan kwamen die betrokken waren bij de dood van die Arubaan.

    Ik hou me even op de vlakte voorlopig, want weet niet wat ik er van moet denken.

    Brabo Neger snapt het in elk geval wel.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    [​IMG]

    Pijnlijk voorbeeld van wat ik bedoel als ik zeg:

     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    de heersende opvatting dat niet witte mensen inferieur zijn?

    Waar in vredesnaam word van deze uitspraak een heersend opvatting gemaakt?

    Bullshit, want in mijn eigen omgeving lopen genoeg mensen van een dergelijke afkomst rond die gelijk handelen, denken en omgaan op hetzelfde niveau als hun witte medemens.

    Als we eens in een achterstandswijk gaan kijken met overwegend blanke mensen, dan krijg je mensen als Tiny en Lau, dan zou dat ook inferieur moeten zijn.

    Het is nogal kwetsend om te zeggen dat niet witte mensen inferieur zijn een heersende opvatting is? Dit zie ik als kwetsend voor zowel blanke als niet blanke mensen.
    Zo druk je beide groepen een wil op tegen wil en dank.

    Hou daar aub mee op, of geef ons allemaal een bron die die opvatting bevestigd en wetenschappelijk heeft onderbouwd. Iedereen kan een leuk plaatje met tekst op het internet maken, dat krijg je standaard voor je neus als je een paar mensen in je vriendenlijst hebt die alles geloven of delen.
     
    Kevf en Mallakai vinden dit leuk.
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    En wederom zijn de debielen vannacht de straat op gegaan, dit maal ook vrouwen en kinderen zijn gearresteerd.

    Waarom zijn er zoveel domme mensen op de wereld, wat wil je hier nu mee bereiken?

    Las ook verhalen dat de "blanke" winkels stuk worden geslagen en de andere winkels met rust worden gelaten...

    Lol.. Wie maakt nou onderscheid?
     
    Kevf en AnubisNefer vinden dit leuk.
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er wordt mi wel netjes gehandeld. Veel arrestaties, maar wel een stuk rustiger op straat. Hopelijk bekoelt het snel. Ik vind het veel belangrijker dat het onderzoek naar de arrestatie netjes en snel wordt afgehandeld. Dit moeten echt klote tijden zijn voor de familie.

    @fredfenster: Wat is precies je punt? Wil je beweren dat culturele verschillen ophouden bij geweld? Dat heeft trouwens niks met genen te maken maar met de leefomgeving waarin je wordt opgevoed.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Zou de Arubaanse agent ook beïnvloed zijn door de heersende opvatting dat niet witte mensen inferieur zijn?

    Open discussies zijn altijd leuk, maar wat mij betreft moet je dan proberen samen tot iets objectiefs en constructiefs te komen.
    En als je eist dat anderen kritisch kijken naar bronnen/gebeurtenissen/omstandigheden, dan moet je dat zelf dus ook doen.
    Ik sta voor alles open, maar ik ben nog nergens een goed argument tegenkomen die 'bewijst' dat dit racisme was..???
    (Feit dat er een arubaanse agent bij was maakt dit überhaupt al zeer twijfelachtig, laat staan de bedreigingen die hij en zijn familie nu krijgen)
     
  10. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Onzin... Ik woon dichtbij de Hobbemaplein, er zijn ook winkelruiten van turkse en marokkaanse winkels ingeslagen. Waar heb jij je bron vandaan? Geenstijl? Pownews? :moe:

    De meeste relschoppers komen trouwens uit andere wijken en zelfs ook uit andere steden.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2015
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Serieus denk je echt dat ik mijn bron daar vandaan haal? ik had meer van jou verwacht.
    Mijn post was ook niet om te provoceren.

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/-ze-pakken-alleen-de-hollandse-zaken~a4093108/

    Ernst Akil, mede-eigenaar van café Le Palet

     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Dat plaatje is niet gemaakt door iedereen, maar door de politie. De tekst bevat schaamteloze generaliseringen, Antillianen worden weggezet als beesten die zich enkel kunnen doen gelden door anderen dood te steken of schieten. De politie biedt een workshop aan met dit thema die door agenten gevolgd kan worden.

    O, hier en hier vind je wetenschappelijke onderbouwing voor racisme dat inherent is aan wit zijn.

    Ik zie niet in waarom hij niet beïnvloed zou kunnen zijn. Nogmaals, racisme is niet per se dat je een neo-nazi ofzo bent. Het is ook racisme als je de zwarte verdachte met vijf man bespringt en pas loslaat als hij buiten westen is, terwijl je bij een witte verdachte minder hardhandig bent. We kunnen deze vergelijking niet toetsen, maar als zwarte agent ben je naast zwart ook onderdeel van het politieapparaat dat etnisch profileert en dat workshops aanbiedt om met moordzuchtige Antillianen om te gaan, daardoor word je beïnvloed.

    Ik kijk heel kritisch, ik ontwijk geen vragen als ik weet dat het antwoord mijn ongelijk aantoont. Alleen ik ben niet zo constructief, sorry, dat komt omdat ik een beetje moe word van al die racisten, dan ga ik de waarheid niet sugarcoaten. Maar als jij pas kunt aannemen dat sprake is van racisme als blijkt dat deze agenten lid zijn van de Anti Nikker Brigade, dan kun je inderdaad prima volhouden dat deze gebeurtenis niets met racisme te maken heeft. Ik heb de afgelopen pagina's telkens duidelijk gemaakt dat het racisme dat tot deze gebeurtenis leidt iets onderhuids is, waar de witte zich niet eens van bewust is. Check anders even de onderzoeken die ik aan het begin van mijn bericht heb staan.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Mensen als jij zorgen ervoor dat het racisme juist terugkomt in Nederland.

    Bah.

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
    Alexknl, Yellow 13, Jorrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    De maatschappij vandaag de dag:

    Schreeuwende minderheid = groot probleem en niet snel opgelost.
    Schreeuwende meerderheid = klein probleem en snel opgelost.

    Ik hou de schappen van de Kruidvat alvast in de gaten.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  15. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Mooie conclusie geel.

    Word je niet moe van jezelf Fredje?
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Denk het niet, deze man heeft wat te zeggen en een hoop ook.

    Ieder zijn ding ;-)

    Live and let live.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  17. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    True true, ik lul zelf ook veel. Vooral op zaterdagavonden, en dag erna kan ik ook moe van mezelf worden wat voor onzin ik nou weer uitgekraamd heb. ;)
    Vandaar de vraag.
     
    AnubisNefer en Mallakai vinden dit leuk.
  18. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nieuwe gouden eeuw? [​IMG]

    Fred 4 President!

    En de meeste van jullie moeten niet zo op de teentjes getrapt zijn wanneer er racisme plaatsvindt in Nederland. Tuurlijk is er racisme in Nederland. Over de hele wereld gebeurd dit en niet alleen in landen waarin de meerderheid blank is. Laat je niet voor de gek houden dat alleen zwarte mensen en moslims een monopolie hebben om gediscrimineerd te worden. Nederland doet vrij goed z'n best om racisme zoveel mogelijk te beperken. Vergeet alleen niet dat er soms iets kan gebeuren waarbij er helaas toch weer sprake is van discriminatie en angst. En in de meeste gevallen door de politie omdat ze in Nederland vrijspel hebben. Iets met macht en corruptie ofzo... right? Is dat ook weer ff duidelijk.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2015
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat er racisme is Nederland is is ook niet echt de discussie. Dat weet iedereen die geen oogkleppen op heeft. Onderhuidse racisme, racisme achter de gordijntjes..het zal er allemaal in overvloed zijn.

    Het is alleen een beetje vermoeiend om alles waar een donker persoon in voorkomt direct racisme te noemen. Zó speciaal zijn ze nou ook weer niet. Volgens mij zit er tegenwoordig in iedere schoolklas minimaal een marokkaan en een neger. Dat is niks bijzonders, daar zijn zelfs de witste blanken al wel aan gewend.
    En als die neger een keer vervelend doet en een keer een peer op z'n neus krijgt.. dan is ie geen slachtoffer van racisme, maar gewoon een klootzak. Dat kan ook blank of geel of whatever zijn.

    En als je op een festival verkondigd tegen een agent hey ik heb een pistool.. dan ben je gewoon niet slim bezig. Dat heeft niks met huidskleur te maken.
    Laten we niet overal het kleurverschil in gaan highlighten.. want ook dát is een vorm van racisme..
     
    Jorrie, Mallakai, Lethal AK47 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina