1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Nou ben ik niet iemand die zich opwindt om uitspraken van irrelevante personen, maar toch: opwindend hoor, Dyonko. Geen argumenten niks. Bravo. Beetje hetzelfde, even zuiver hypothetisch dan hè, maar beetje hetzelfde dus dat jij pedofilie propageert en verkrachten van kleine jongetjes door jou terugkomt in Nederland omdat jij dat zo opwindend vindt. Een beetje een kale stelling, zo zonder context, net als jij deed over mij dus. Roept toch vooral vragen op. "Waarom doe jij dat Dyonko? Waarom ben jij zo'n voorstander van het verkrachten van kleine jongetjes? Moet ik de verklaring in jouw speciale band met je vad..." Nee, nevermind, ik ben niet iemand die opwindende uitspraken doet over irrelevante personen.

    Onderzoeken lezen was je te veel moeite? Snurk dan lekker verder, Yellow Stain.

    Ik ben Abebe Bikila op amfetamine, ik ren op m'n blote poten rondjes om racisten met straalmotoren in hun achterwerk.

    Dat er op de meeste scholen ook niet witte leerlingen zitten heeft helemaal niks te maken met het al dan niet racistisch zijn van witte Nederlanders. Wat wel te maken heeft met het Nederlandse racisme is dat het merendeel van die niet witte leerlingen onderwijs moet volgen op scholen die kwalitatief minder zijn dan de overwegend witte scholen. En wat ermee te maken heeft is dat wij een minister president hebben die vindt dat gekleurde mensen daar niet over mogen zeuren, maar gewoon wat beter hun best moeten doen.

    Neger is een woord dat slavenhandelaren gebruikten om hun handelswaar op zo'n manier te categoriseren dat je die niet meer als menselijk hoeft te zien. Dat jij dat niet weet heeft ook te maken met het Nederlandse racisme, want als je opgroeit in een maatschappij waarin de dominantie van de witte man middels indoctrinatie in stand wordt gehouden, zal er geen onderwijs zijn dat ons deze geschiedenis leert. (Onwetendheid is echter geen excuus om kwetsend te zijn.)

    En nu ben ik vast weer te extreem en onmogelijk serieus te nemen. Zelf weten. Maar weet dat als jouw sekse of geaardheid of etniciteit afwijkt van de heteroseksuele, witte, mannelijke standaard, jij dan een inferieure positie hebt waar je maar al te vaak op wordt gewezen. Als heteroseksuele witte man is echter heel moeilijk om in te zien hoe diepgeworteld ongelijkheid in onze maatschappij en in ons als individuen zit. Want als onderdeel van de geprivilegieerde club word je niet geconfronteerd met omstandigheden die aanleiding geven om na te denken over wat er gebeurt. Dat is die bubbel waarover ik het heb gehad.

    Als jij niet ervaart dat je collega meer verdient voor hetzelfde werk omdat hij een man is en jij een vrouw; als jij als zwarte niet tien keer vaker wordt staande gehouden dan je witte kennissen; als jij nooit fronsend wordt aangekeken wanneer je hand in hand loopt met degene van wie jij houdt, omdat die vastzit aan iemand van hetzelfde geslacht... Dan lijkt het inderdaad allemaal wel mee te vallen en wil je geen harde uitspraken doen of horen voor die zijn onderbouwd. Heel makkelijk om vanuit jouw veilige perspectief te zeggen dat er niks aan de hand is. Heel gemakzuchtig vooral, om niet buiten jouw door zwarte schoonmaaksters gepoetste referentiekader te stappen uit angst voor vieze voeten.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  2. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Is er ook ergens een dislike-knop op dit forum? Of een zeurpiet-knop misschien? Kan geen kwaad denk ik.
     
    Yellow 13, Alexknl, Xandorra en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik zal ook even een zinnig antwoord geven op bovenstaand.



    Bla bla bla .

    Einde bericht :D
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.603
    [​IMG]
     
    Reckuuza, Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.707
    Leuk Bevonden:
    4.868
    Och Fredje we hebben je gemist! Ouwe gek die je der bent.

    Sent from my A0001 using Tapatalk
     
    Yellow 13 en Xandorra vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
    En weer mogen de Grieken een voorstel inleveren. Executie uitgesteld tot zondag, om weer uitgesteld te worden.

    Griekenland = Het Ubisoft van de EU. :F:
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Volgens mij horen wij ook hele verkeerde verhalen over Griekenland en zijn ze echt niet zo lui als propaganda ons laat geloven. EU is gewoon een puinzooi. Zelfde verhaal als dat we ook allemaal een hekel moesten hebben aan russen en de rebellen in Oekraïne.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Tsja, daar heb je deels gelijk in. Alleen moeten we niet vergeten dat de Grieken ook al 40 jaar beroerde regeringen hebben. Mijn eerste keer in Griekenland was in 2008 en toen riepen ze het al. Je hoefde er toen een taxi chauffeur maar naar te vragen, en hij wilde meteen niet meer praten. Zegt genoeg.

    2011 naar Kreta geweest, barman en een collega van hem hadden ook totaal geen goed woord over voor de regeringen.

    Alleen de EU, waar ik hoopte op een succes een aantal jaren terug, moet ik je weer gelijk geven dat het eigenlijks een fiasco is. In de basis een goed idee, maar de uitwerking is totaal anders.

    In Europa zijn gewoon veel te veel verschillen blijkt wel.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Iedereen heeft kritiek op hun eigen regering. Dus dat zegt me verder niet zoveel.

    Zelf wil ik helemaal geen vereuropesing van Nederland. Nederland was prima zoals het was en heb het gevoel dat we veel zijn kwijt geraakt door Europese invloeden en ben bang dat het veel erger gaat worden.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Dat denk ik ook. Het gaat mij vooral om het moment waarop men plannen maakte voor de euro, dat was al in 1992, 10 jaar voor invoering.

    Wat was er mis met onze economieën voor die tijd? Wat was er mis met onze technologische vooruitgang? Wat was er allemaal mis voor die tijd?

    Dat werkte gewoon. Ja, je kon als chauffeur niet elke grens binnen de EU zomaar passeren, maar dat is juist beter zo. Mijn vader vond het wachten nooit leuk, maar de verhalen bij de grens waren speciaal.

    En los daarvan: Het is niet eens speciaal meer om naar andere landen te kijken. Mijn idee daarbij is: O, ze doen het sus en zo, nou, mooi. We kijken niet meer achterom, waardoor we niet zien wat voor puinhoop we achterlaten.

    Voor de euro en EU deed men dat wel, en om een heel simpele reden: Je moest je als land gewoon zelf zien te redden. Als de pleuris uitbrak, had je geen hulp. Eigen verantwoordelijkheid dus. Nu zie je met Griekenland dat ze kunnen doen wat ze willen, wachtend op de volgende miljardeninjectie.

    Ik moet je weer gelijk geven: Europa is gewoon eng geworden en daar betalen we heel snel de prijs voor als het zo doorgaat. De Britten hadden uitgerekend dat het elke Brit 4900 euro kost voor uittreding van de EU. Als dat klopt: Doe maar, dan krijgt ieder land zijn eigen vorm van bestuur ook weer terug, ipv dat veel nu via Brussel loopt.

    Ik wacht zondag af, en anders zoek ik wel naar een EU of Griekenland blokker voor Mozilla. :+
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    Ze zijn in Brussel te bang dat een exit van Griekenland het einde zal zijn van hun imperium.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nou het was ook helemaal geen slim idee om al die landen maar meteen bij de EU toe te voegen.
    Een land als griekenland waar jarenlang heel veel corruptie is geweest was er simpelweg niet klaar voor.
    Ze hadden beter eerst eisen kunnen stellen, alvorens iedereen maar toe te laten. Dat het nu fout gaat was te verwachten, dus eigenlijk kun je het griekenland niet eens kwalijk nemen.
     
  13. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Om terug te komen op er is geen racisme binnen de politie discussie:
    http://www.nu.nl/binnenland/4084507/van-aartsen-geeft-toe-er-racisme-voorkomt-binnen-politie.html

    Burgemeester Den Haag geeft toe van wel, en leiding politiekorpsen zijn ook op de hoogte van racisme binnen korpsen.

    De Grieken zijn niet lui maar de huidige regering heeft gewoon nergens zin in en heeft schijt aan Europa. De huidige regering wil niets veranderen, ze willen geld lenen en dat de schulden kwijtgescholden worden en daar houdt het bij op.

    Als ik regeringsleiders hoor willen ze niets liever dat Griekenland eruit stapt. Ze eruit kicken is namelijk net iets te moeilijk. Een Grexit doet misschien pijn op de korte termijn. Maar op de langer termijn krijg je een sterker Europa.

    Er zijn strenge eisen om de EU te betreden. Maar Griekenland wist met een loophole op papier en creatief boekhouden toch de EU te kunnen joinen. Om bij de EU te horen mag je begrotingstekort niet hoger zijn dan 3% van het BBP, dat van Griekenland was 8,3% maar door creatief boekhouden kwam dat bedrag uit op 1.5%.

    Er is ergens een video waar het heel simpel wordt uitgelegd, maar die kan ik niet vinden dus leesvoer: http://www.bbc.com/news/world-europe-16834815
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En ondertussen is de Euro bijna gelijk aan de Dollar. Mehhhhhhhhhhh ik wil meer vapeshit kopen FML.

    Tijd om pokemon kaarten te verkopen voor juicy dollars? :+

    Vorig jaar was een euro 1.4 dollar. Nu nog maar 1.1 dollar.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Yep, export zal nog wel verder stijgen, de import is een ander verhaal. :+
     
  17. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ga gewoon eens slapen
     
    L.A., Jorrie en Dyonko vinden dit leuk.
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Van fapen kan je doof worden, ik zou er maar mee stoppen.

    Verstuurd vanaf mijn George R.R. Martin Killmobiel
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heeft meer met zn slechte muziek te maken.

    Je moet ook geen onzin geloven. 9 van de 10 dingen zijn niet waar op het internet.

    Je snapt wel dat ik veel research heb gedaan voordat ik ben begonnen? Als je vaped heb je nergens last van wanneer er geen sprake is van allergieën. Wat de gevolgen op langer termijn zijn weet niemand maar is een risico die ik wil nemen.

    Edit:

    Heb het ff opgezocht en waarschijnlijk heeft ie per ongeluk vape juice in z'n oren gekregen omdat ie vieze earplugs had.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Marlboro.

    /product placement
     

Deel Deze Pagina