1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja dat hoor ik vaker maar ik geloof daar echt geen kut van :+

    misschien toch maar keertje proberen
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Je moet gewoon open staan voor alles en daaruit zelf een pad kiezen die voor jou het prettigst voelt.
    Het is prima om een keer te feesten; en het is ook prima om de bijbel/koran een keer te lezen en/of na te denken over 'het leven'.
    Je kunt niet zeggen dat het beter is om te geloven of beter om niet te geloven. Het is persoonlijk hoe iedereen dingen beleeft en wat de beste keus is. Helemaal niet geloven, of heel erg geloven maakt geen fuck uit, want in beide gevallen sluit je de andere kant helemaal uit en ben je vaak bevooroordeeld ondanks dat je het niet hebt ervaren. Imho kun je daarom gewoon het beste voor alles openstaan, zoveel mogelijk levenservaring opdoen.. en dan volgen wat voor jou goed voelt.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Maar dan gaat het je heel erg om de beleving die jouw zienswijze je geeft. En het is ook absoluut belangrijk om een fijne beleving van zaken te hebben. Maar als je dat moet putten uit een overtuiging die ongefundeerde haat en geweld predikt (zoals alle Abrahamitische religies), dan vraag ik me af of je niet misschien een ziekte in je hoofd hebt.

    Dat is vaak wel het geval. Die religies met een totalitaire zelfbenoemde schepper en heerser gijzelt namelijk degenen die verleid of (vaker) geforceerd worden kennis te maken met zijn dogma's. Gehoorzamen om de hemel in te mogen. De constante dreiging van de eeuwige hel. Je vrije wil en je vrije geest moet je opofferen om te schikken aan de opvattingen van de alwijze. Het is een gevangenis, en zoals niet ongewoon is in zulke situaties, ontstaat er bij de gegijzelden Stockholmsyndroom.

    Alleen een lafaard zonder intellect zal zijn geest opofferen aan ongefundeerde opvattingen over goed en kwaad. Het is verwerpelijk dat deze mensen het toelaten om haat en afkeer te voelen voor mensen die niemand pijn doen, alleen omdat het in een boek staat. Ik kijk daar op neer zoals hun god op mij neerkijkt.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.030
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Daar moet die inderdaad wel heen, deze discussie! :+

    @fredfenster : Uitstekende post, die ikzelf niet beter had kunnen verwoorden. Ik ben het er helemaal mee eens.

    Religie is een zwakte, door onwetendheid te laten oordelen over leven en dood. Zo vat je misschien je post samen in een paar zinnen. Zie hier je Stockholmsyndroom. =(
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja man, de niet gelovigen mensen zijn zo inspirerend heh. Not... Misplaats superioriteits gevoel.

    Zonder een god zou je je juist meer gevangen moeten voelen in een samenleving die gemaakt is door mens gemaakte regeltjes en principes.

    Niet gelovig zijn in Nederland is de norm. Je gelooft niet in god omdat het in Nederland de bedoeling is dat je niet meer gelooft. Het heeft geen fuck te maken met dat je slim bent of een vrije gedachte hebt.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2015
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    I did it again :cool:

    Jij-bak :x

    Wie ongelovig is in de Abrahamitische religies en alle andere mythes die van aanhangers vergen dat ze hun intellect opofferen, is in dat opzicht superieur aan de gelovige daarin. Wel is het zo dat je ook als ongelovige je vrije geest kunt laten kapen. Je ziet in seculiere landen vaak een aanbidding van de idealen die door adverteerders, politiek, media en maatschappij worden geschetst. Ook niet fraai, vooral omdat die (zonder het element van haat te propageren) even destructieve gevolgen hebben (met als slachtoffers milieu, Aziatische slaafjes, etc.). Zulke mensen kunnen inderdaad net zo min voor zichzelf denken.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    27 doden in Turkije door een zelfmoordaanslag. Vermoedelijk de IS.

    Vraag me echt zwaar af wanneer de "wereld" eens ballen toont en er wat aan doet. Maargoed, waarschijnlijk kijken ze toch weer de andere kant op.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Heb alleen het kopje gelezen net, maar artikel op NU.nl zat vol met fouten toen ik het wou lezen.

    Hier schijnen ze wel vaker last van te hebben.

    Vraagje: Was het in het toeristengedeelte van Turkije of niet?
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Toeristengedeelte? Tegen de grens van Syrië aan? Lijkt me niet.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Dat wist ik dus niet, zat meer aan de westkant te denken, vandaar de vraag.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.612
    Leuk Bevonden:
    17.778
  13. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bizar om te zien. Een wonder dat er geen doden zijn gevallen.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Even afwachten nog. Zijn wel aan het zoeken.
     
  16. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Gaat lekker met die kranen in Nederland tegenwoordig. Ze vallen allemaal om omdat ze geen rekening houden met de draag kracht van die dingen en zorgen dat zo'n ding stevig op de grond staat.

    Wiens brilliante idee was dit om dit vanaf een boot te doen. 8)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Pff het zal maar op je vallen, dan ben je niet bepaald een geluksvogel.





    Maar wel een kraanvogel
     
  18. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Hahaha omg raap me op dat krijswijf indd. Mijn hond schrok zich een hoedje toen ik de video aan zette.
     
    Nightbringer vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.612
    Leuk Bevonden:
    17.778

Deel Deze Pagina